Αμαλία Κ. Ηλιάδη
Γεννήθηκα το 1967 στα Τρίκαλα Θεσσαλίας. Οι γονείς μου είναι εκπαιδευτικοί-δάσκαλοι. Αποφοίτησα απ’ το 6o Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων με βαθμό «άριστα» (10). Στις 17-12-1978 συμμετείχα και διακρίθηκα στο διαγωνισμό ζωγραφικής του Δήμου Τρικκαίων. Κατά τα έτη 1976-1979 παρακολούθησα μαθήματα πιάνου, θεωρητικών και σολφέζ στο Δημοτικό Ωδείο Τρικάλων, φτάνοντας στο επίπεδο της Κατωτέρας.
Στις 3-7-1985 αποφοίτησα απ’ το 3o Λύκειο Τρικάλων με βαθμό απολυτηρίου «Άριστα» (19 και 8/10) και διαγωγή «κοσμιωτάτη». Πριν ακόμη αποφοιτήσω απ’ το Λύκειο, τον Ιούνιο του 1983, έλαβα, μετά από επιτυχείς εξετάσεις, το πτυχίο Αγγλικών «Lower» (Diploma in English by the Progressive English Group), με διάκριση.
Τον Σεπτέμβριο του 1985, μετά από Πανελλαδικές Εξετάσεις, εισήχθηκα στην Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Τμήμα Ιστορίας - Αρχαιολογίας), ένατη κατά σειρά επιτυχίας και με υποτροφία. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου παρακολούθησα, ως σύνεδρος, διεθνή και τοπικά συνέδρια με ιστορικές και αρχαιολογικές εισηγήσεις, καθώς και εισηγήσεις που αναφέρονταν σε άλλες θεωρητικές επιστήμες (κοινωνιολογία, ψυχολογία κ.ά.). Έλαβα επίσης μέρος, τον Ιούλιο του 1987, στο Πανευρωπαϊκό Βυζαντινολογικό Συνέδριο, που οργανώθηκε απ’ την ΕΟΚ, στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών.
Στα τέσσερα έτη των σπουδών μου ανέλαβα και έφερα σε αίσιο πέρας αρκετές εργασίες στα πλαίσια φροντιστηριακών μαθημάτων. Επίσης έκανα διάφορες μεταφραστικές εργασίες στη Βυζαντινή ιστορία, στην Κλασσική Αρχαιότητα, στην Προϊστορική Αρχαιολογία, στην Ιστορία Σλαβικών Λαών και στην Ιστορία της Τέχνης. Τις μεταφράσεις έκανα απ’ τα Αγγλικά και τα Γαλλικά.
Στις 21 Ιουλίου του 1989 κρίθηκα άξια του πτυχίου του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. με ειδίκευση στην Ιστορία και βαθμό «Λίαν Καλώς» (8,34) και στη συνέχεια ορκίστηκα. Στις 24-7-1989 υπέβαλα δικαιολογητικά διορισμού στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Τρικάλων.
Τον Οκτώβριο του 1989 εισήχθηκα στο Διετή Κύκλο Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Ιστορίας του Α.Π.Θ. Ειδικεύτηκα στη Βυζαντινολογία, κάνοντας ειδικές επιστημονικές εργασίες και παρακολουθώντας ειδικά σεμινάρια. Στις 10 Ιουνίου 1992 κρίθηκα άξια του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, κλάδου Βυζαντινής Ιστορίας, με βαθμό «Άριστα» (9,8δ.).
Οι Μεταπτυχιακές εργασίες μου είναι οι ακόλουθες:
1) Πρωτεύουσα εργασία στη Βυζαντινή Ιστορία: Νεότερες απόψεις για την εσωτερική ιστορία του Βυζαντίου κατά τον 7ο αιώνα. Θεσσαλονίκη, Φεβρουάριος 1992.
2) Δευτερεύουσα εργασία στην Ιστορία Σλαβικών Λαών: Εγκατάσταση και παρουσία Σλάβων στη Βυζαντινή Μ. Ασία. Θεσσαλονίκη, Ιούνιος 1991.
3) Δευτερεύουσα εργασία στην Ιστορία των Χωρών της Χερσονήσου του Αίμου: Τα «Θαύματα» του Αγίου Δημητρίου ως ιστορικές πηγές. Επιδρομές και Σλαβικές
εποικίσεις εντεύθεν του Δουνάβεως. Θεσσαλονίκη, Μάιος 1991.
Οι καθηγητές που επέβλεψαν τις εργασίες μου και με βοήθησαν στην προσπάθειά μου να προσεγγίσω τα παραπάνω ιστορικά ζητήματα ήταν οι: Διονυσία Μισίου, Φαίδων Μαλιγκούδης και Βασιλική Παπούλια.
Στη διάρκεια των Μεταπτυχιακών μου Σπουδών, εκτός απ’ την Αγγλική και τη Γαλλική γλώσσα, ασχολήθηκα και με τη Γερμανική. Μετά το πέρας του Μεταπτυχιακού μου εγκρίθηκε η αίτησή μου για Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής απ’ τη Γραμματεία του Τμήματος Ιστορίας - Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Κατά το έτος 1991-1992 εργάστηκα σε ιδιωτικό φροντιστήριο στα Τρίκαλα, διδάσκοντας κυρίως έκθεση και αρχαία ελληνικά.
Για έξι συνεχόμενα έτη, απ’ το 1992 ως το 1998 εργάστηκα ως προσωρινή αναπληρώτρια καθηγήτρια με σύμβαση ορισμένου χρόνου με το Δημόσιο, στους νομούς:
- Χαλκιδικής (από 7-10-1992 ως 30-6-1993)
- Ημαθίας (από 24-9-1993 μέχρι 30-6-1994)
- Βοιωτίας (από 19-9-1994 μέχρι 30-6-1995)
- Κοζάνης (από 18-9-1995 μέχρι 30-6-1996)
- Γρεβενών (από 16-9-1996 μέχρι 30-6-1997)
- Γρεβενών (από 24-9-1997 μέχρι 30-6-1998)
Στο διάστημα των συμβάσεών μου με το Δημόσιο παρακολούθησα δύο κύκλους μαθημάτων στο Π.Ε.Κ. Κοζάνης (σεμινάρια τριμηνιαίας διάρκειας) για τις μεθόδους και τους τρόπους διδασκαλίας της Νέας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας. Επίσης παρακολούθησα ένα σεμινάριο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που διεξήχθη στη Λιβαδειά Βοιωτίας κατά το σχολικό έτος 1994-1995 και δύο σεμινάρια θεατρικής παιδείας που διεξήχθησαν στην Κοζάνη και στα Γρεβενά αντίστοιχα.
Στον ελεύθερο χρόνο μου ασχολούμαι με τη ζωγραφική, την ποίηση και τη μουσική (τραγούδι). Τον Ιούνιο του 1996 συμμετείχα στον Ποιητικό Διαγωνισμό της Π.Ε.Λ. (Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών) στους Δελφούς, και μου απονεμήθηκε δίπλωμα για τη Διάκρισή μου με το ποίημά μου: «Επιθυμίες - Ναυάγια». Τον Ιανουάριο του 1998 έκανα την πρώτη ατομική μου έκθεση ζωγραφικής στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου Γρεβενών. Συμμετείχα, επίσης, σε μουσικό-ποιητικό αναλόγιο του ίδιου Δήμου το Μάρτιο του 1997, απαγγέλλοντας ποιήματα Ελλήνων ποιητών και τραγουδώντας μελοποιημένα αποσπάσματά τους.
Στις 12 Ιουνίου του 1998 έλαβα μέρος στο διαγωνισμό που διενήργησε το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση. Στις εξετάσεις αυτές κατέκτησα την πρώτη θέση πανελληνίως στην ειδικότητα των φιλολόγων. Τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, διορίστηκα απ’ το Υπουργείο Παιδείας στη Μέση Εκπαίδευση (1ο Ενιαίο Λύκειο Γρεβενών).
Κατά το σχολικό έτος 1999-2000 επιμορφώθηκα ως υπεύθυνη βιβλιοθήκης στις αρχές βιβλιοθηκονομίας και στο λογισμικό ΑΒΕΚΤ απ’ το πρόγραμμα «ΠΕΛΛΑ», του οποίου φορέας υλοποίησης ήταν το Α.Π.Θ. σε συνεργασία με το ΥΠΕΠΘ και την ευρωπαϊκή κοινότητα. Παράλληλα, συνεργάστηκα ως υπεύθυνη καθηγήτρια σχολικού εντύπου με τους συναδέλφους μου και τους μαθητές μου του 2ου Ενιαίου Λυκείου Γρεβενών στην έκδοση της μαθητικής εφημερίδας «Ρωγμές», η οποία στάθηκε σημείο αναφοράς στα σχολικά χρονικά της τοπικής κοινωνίας.
Τον Ιούνιο του 2000 μετατέθηκα στο Μουσικό σχολείο Τρικάλων, στο οποίο υπηρετώ μέχρι σήμερα με οργανική θέση. Κατά τη διάρκεια του 2000-2001 παρακολούθησα σειρά Σεμιναρίων, οργανωμένων από Πανεπιστημιακούς και άλλους μορφωτικούς και πολιτιστικούς φορείς, με θέματα ιστορικά, λογοτεχνικά, παιδαγωγικά, γλωσσικά και διαστάσεις πολιτιστικές και κοινωνιολογικές.
Παράλληλα, διατηρώ σχέσεις συνεργασίας με δημόσια & ιδιωτικά Μουσεία & Συλλογές της χώρας και του εξωτερικού στα οποία έχω προσφέρει ως δωρεά ορισμένα ζωγραφικά μου έργα (σχέδια, τέμπερες, ακουαρέλλες).
Στο διάστημα 2000-2003 εκπόνησα τρεις ανέκδοτες ιστορικές εργασίες τις οποίες σκοπεύω σύντομα να δημοσιεύσω. Τα θέματά τους αφορούν –τα περισσότερα- στη βυζαντινή περίοδο και είναι τα ακόλουθα:
1. Οι Βίοι των Αγίων της Μέσης Βυζαντινής περιόδου ως ιστορικές πηγές. (Σημειώσεις και παρατηρήσεις για τα βυζαντινά αγιολογικά κείμενα της Μέσης περιόδου: 7ος – 10ος αιώνας).
2. Μαρτυρολόγια και Συναξάρια απ’ τα πρωτοχριστιανικά χρόνια έως τον 6ο αιώνα μ.Χ.: Η πρώιμη Βυζαντινή περίοδος μέσα απ’ τους βίους των αγίων. Τα αγιολογικά κείμενα της πρώιμης βυζαντινής περιόδου ως ιστορικές πηγές. Επισημάνσεις και Παρατηρήσεις.
3. Σημειώσεις και παρατηρήσεις στην ιστορία της Βυζαντινής αυτοκρατορίας απ’ τον 11ο ως το 15ο αιώνα. Τα αγιολογικά κείμενα της περιόδου (Συμβολή στη μελέτη των βίων των αγίων, απ’ τον 11ο ως τον 15ο αιώνα, ως ιστορικών πηγών).
Στο πλαίσιο των μαθημάτων μου Ιστορίας της Τέχνης στο Μουσικό Γυμνάσιο -Λύκειο Τρικάλων εκπόνησα προσωπικές σημειώσεις και παρατηρήσεις για τη διδασκαλία της Ιστορίας της Τέχνης από την Αρχαιότητα ως την τέχνη του εικοστού αιώνα (Εμπεριέχεται εικαστικό υλικό).
Από το 2000 μέχρι σήμερα που υπηρετώ ως καθηγήτρια φιλόλογος στο Μουσικό Γυμνάσιο - Λύκειο Τρικάλων, συμμετέχω ενεργά στις γιορτές και στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου (συναυλίες, εκθέσεις ζωγραφικής, διδασκαλία -επί τρία συναπτά έτη- του μαθήματος της Ιστορίας της Τέχνης με χρήση διαφανειών και προσωπικές σημειώσεις, λόγω της έλλειψης σχετικού εγχειριδίου, κτλ.). Με συναδέλφους μου καθηγητές της Ε.Λ.Μ.Ε.Τ. οργανώσαμε το Μάιο του 2001 αφιέρωμα στη Μάνα, στο οποίο συμμετείχα απαγγέλλοντας και τραγουδώντας έργα Ελλήνων ποιητών. Στις 30/10/2003 παρουσίασα, με επιτυχία, δειγματική διδασκαλία στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας Β΄ Λυκείου, υπό την παρότρυνση και εποπτεία του Σχολικού Συμβούλου Φιλολόγων Ν. Τρικάλων κ. Κων. Παυλάκου. Επίσης, συνεργάστηκα με τους μαθητές μου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία δύο εργασιών-λευκωμάτων τοπικής ιστορίας με τα ακόλουθα θέματα:
- Φωτογραφίζοντας τα παλιά Τρίκαλα. Μια ιστορική αναδρομή στην παλιά πόλη. Ένα γοητευτικό οδοιπορικό σε ξεχασμένες εικόνες. Μια περιδιάβαση και σε εικόνες της πόλης του σήμερα.
- Η περιοχή των Τρικάλων (εμπεριέχονται φωτογραφίες που τράβηξαν οι μαθητές μου).
Βασιζόμενη αποκλειστικά σε προσωπικές μου δαπάνες, εξέδωσα τα ακόλουθα βιβλία:
1. Ο Κλήρος στο Μακεδονικό Αγώνα. Η συμβολή του στην οργάνωση και στην αντίσταση του Ελληνισμού. Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις. Τρίκαλα, Αθήνα, 2003. ISBN 960-7146-83-2.
2. Πολιτική θεωρία και Ιδεολογία των Βυζαντινών στην εποχή του Κωνσταντίνου Ζ΄ Πορφυρογέννητου. Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις. Τρίκαλα, Αθήνα, 2003. ISBN 960-7146-85-9.
3. Τα Πανεπιστήμια στο Μεσαίωνα. Το Πανεπιστήμιο του Παρισιού.(12ος – 15ος αιώνας). Ιστορία, ρόλος στις πνευματικές εξελίξεις, προεκτάσεις. Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις. Τρίκαλα, Αθήνα, 2003. ISBN 960-7146-84-0.
4. Εσωτερικός Μονόλογος (ποιήματα 1997-1999). Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις. Τρίκαλα, Αθήνα, 2003. ISBN 960-7146-82-4.
5. Παιδαγωγική. Το Σχολείο εργασίας, φιλοσοφία, στόχοι και επιδράσεις. Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, 2003. ISBN 960-92360-0-6.
6. Εγκατάσταση και παρουσία Σλάβων στη Βυζαντινή Μικρά Ασία, απ’ τον 7ο ως ον 10ο αιώνα. Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, 2003. ISBN 960-92360-2-2.
7. Τα «Θαύματα» του Αγίου Δημητρίου ως ιστορικές πηγές. Επιδρομές και Σλαβικές εποικίσεις εντεύθεν του Δουνάβεως. Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, 2003. ISBN 960-92360-3-0.
8. Εικονομαχία και Αντιμοναχική στροφή (Κων/νος Ε΄). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, 2003. ISBN 960-92360-1-4.
9. Σημειώσεις και παρατηρήσεις στην ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας απ’ τον 11ο ως τον 15ο αιώνα. Τα αγιολογικά κείμενα της περιόδου (Συμβολή στη μελέτη των βίων των αγίων ως ιστορικών πηγών). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα 2006. ISBN 960-92360-6-5. (Σελ. 361)
10. Οι Βίοι των Αγίων της Βυζαντινής περιόδου ως ιστορικές πηγές. (Σημειώσεις και παρατηρήσεις για τα Βυζαντινά αγιολογικά κείμενα της Μέσης περιόδου: 7ος -10ος αιώνας). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα 2006. ISBN 960-92360-5-7. (Σελ. 468)
11. Νεότερες απόψεις για την εσωτερική ιστορία του Βυζαντίου κατά τον 7ο αιώνα. Αυτοέκδοση. Τρίκαλα 2006. ISBN 960-92360-4-9. (Σελ. 268)
12. Η φωνή της σιωπής (ποιήματα). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, Νοέμβριος 2006. ISBN 960-88210-4-5. (Σελ. 206)
Επιστολές και σημειώματα, που εμπεριέχουν επαινετικά σχόλια και κρίσεις για τη συγγραφική μου δραστηριότητα, έλαβα από πολλούς ειδικούς, μελετητές βυζαντινολόγους και εκπροσώπους - υπευθύνους πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και επιστημονικών - μορφωτικών φορέων ανά τον κόσμο, κυρίως βέβαια από την Ευρώπη, την Αμερική (Η.Π.Α., Καναδά) και Αυστραλία.
Αρκετά αντίτυπα βιβλίων μου έχω χαρίσει σε δημόσιες και ιδιωτικές βιβλιοθήκες της Ελλάδας και του εξωτερικού, με αποτέλεσμα τον εμπλουτισμό των συλλογών τους και την άμεση προσπέλαση του περιεχομένου τους απ’ την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, αλλά και απ’ το ευρύτερο φιλομαθές αναγνωστικό κοινό.
Στο πλαίσιο των καινοτόμων παρεμβατικών δράσεων και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΥΠΕΠΘ, εκπόνησα, με τη συνεργασία των μαθητών μου και συναδέλφων μου άλλων ειδικοτήτων τρία εκπαιδευτικά προγράμματα (2 Αγωγής Υγείας, 2 Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, 1 για την προώθηση της Ισότητας των Φύλων με την καθοδήγηση και συνεργασία του ΚΕΘΙ στο συντονισμό των συνεργαζόμενων σχολείων), με τις ακόλουθες θεματικές, αντιστοίχως:
1. Οι τέχνες (ζωγραφική, μουσική, θέατρο, λογοτεχνία, γλυπτική) ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου (θεραπεία μέσω τέχνης).
2. Αναφορές στην Τοπική Ιστορία της Λιβαδειάς Βοιωτίας.
3. Η θέση της γυναίκας στη Βυζαντινή κοινωνία (Δίκτυο σχολείων των Τρικάλων, Σύμπραξη 22).
4. Χοροθεραπεία, ο ρόλος της στη διατήρηση και ανάκτηση της ψυχικής υγείας του ανθρώπου.
Άρθρα μου στον τοπικό τύπο της πόλης των Τρικάλων έχουν δημοσιευτεί, κατά καιρούς, με θέματα ιστορικά, ψυχολογικά, εικαστικά, ιστορίας της τέχνης καθώς και σχετικά με ζητήματα που αφορούν τις γυναικείες σπουδές. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η αρθρογραφία μου έχει, άμεση ή έμμεση σχέση, με τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα στα οποία εμπλέκομαι. Επίσης, μελέτες και ποιήματά μου έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα περιοδικά πολιτισμού και έντυπα για τα γράμματα και τις τέχνες (Νέα Σκέψη, Αντιπαραθέσεις Σκέψης Λόγου και Τέχνης, Νέα Αριάδνη, Οικουμενικός Ελληνισμός, Το Άωτον… του πολιτισμού και της Τέχνης, Νουμάς, Πνευματική Ζωή, Τρικαλινά Νέα, Διάλογος, Πρωινός Λόγος κ.ά.), καθώς και στα ηλεκτρονικά περιοδικά του Διαδικτύου: www.archive.gr, www.pneuma.gr, www.ekataios.gr, www.e-telescope.gr, www.femnetsalonica.gr, εγκριθέντα από ειδική επιτροπή πανεπιστημιακών καθηγητών του Πανεπιστημίου του Αιγαίου και της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, αντιστοίχως.
Πρέπει ν’ αναφέρω, επίσης, πως είμαι πιστοποιημένη επιμορφώτρια ενηλίκων από το ΕΚΕΠΙΣ και συμμετείχα σε κύκλο επιμόρφωσης αλλοδαπών που αφορούσε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.
Η γνώση μου των ηλεκτρονικών υπολογιστών εντάσσεται σε μέτριο επίπεδο. Έχω παρακολουθήσει σχετικά σεμινάρια επιμόρφωσης 60 ωρών σε πρόγραμμα δια βίου εκπαίδευσης και συνεχίζω να ενημερώνομαι πληρέστερα για τη χρήση των Η/Υ.
Στις 19-5-2005 ολοκλήρωσα την παρακολούθηση της ακόλουθης σειράς επιμορφωτικών - εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων του Υπουργείου Παιδείας στο Κ.Ε.Ε. Τρικάλων:
1. «Πληροφορική: Βασικές δεξιότητες Ι» (Windows, επεξεργασία κειμένου, πλοήγηση στο διαδίκτυο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο), 40 ωρών.
2. «Ακούγοντας μουσική» (Μουσική – περιεχόμενο - έκφραση, μεμβρανόφωνα), 22 ωρών.
3. «Τοπική εφημερίδα» (Δομή - περιεχόμενο εφημερίδων - επεξεργασία πληροφοριών – επικοινωνία - πολιτιστική ταυτότητα), 40 ωρών.
Στις 28-6-2006 ολοκλήρωσα την παρακολούθηση της ακόλουθης σειράς επιμορφωτικών - εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων του Υπουργείου Παιδείας στο Κ.Ε.Ε. Τρικάλων:
1. «Θέατρο- Θεατρική Παιδεία», 50 ωρών.
2. «Πληροφορική ΙΙ: Βασικές έννοιες Η/Υ στη σημερινή Κοινωνία της Πληροφορίας», 50 ωρών.
3. «Πληροφορική ΙΙΙ: Εισαγωγή σε Υπολογιστικά Φύλλα – Παρουσιάσεις - Βάσεις Δεδομένων», 50 ωρών.
Απ’ τις 24-6-2003 είμαι ενταγμένη στο Μητρώο Αξιολογητών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και τη Β’ βάθμια Εκπαίδευση με αριθμό μητρώου - πρωτοκόλλου: 6297/20-6-03 και αύξοντα αριθμό: 117. Επίσης παρέχω εκπαιδευτικό υλικό στην Ηλεκτρονική Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ, στην κατηγορία γραπτών ιστορικών πηγών: www.e-yliko.gr (Το Βυζαντινό ένδυμα, Εξερευνώντας το Μιστρά, Η φορητή, αγιογραφική εικόνα στο Βυζάντιο κ.α)
Οι ερασιτεχνικές μου ενασχολήσεις και τα γενικότερα ενδιαφέροντά μου κινούνται στο χώρο της ιστορίας, της ποίησης, της τέχνης και της εκμάθησης ξένων γλωσσών. Σ’ αυτές, είμαι κάτοχος του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας επιπέδου Β2 (καλή γνώση) στα αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά. Παράλληλα, συνεχίζω να μελετώ τις παραπάνω γλώσσες με απώτερο σκοπό να κατακτήσω το ανώτερο/ανώτατο επίπεδο ( Γ1, Γ2). Η γνώση μου της Ιταλικής κυμαίνεται στο Μεσαίο επίπεδο, χωρίς σχετικό αποδεικτικό - πιστοποιητικό.
Στις 12-13 Μαΐου του 2006 παρακολούθησα Παιδαγωγικό-Ιστορικό Συμπόσιο με θέμα: «Διονύσιος ο φιλόσοφος και τη εποχή του» που οργάνωσε το Τ.Ε.Φ.Α.Α. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Δήμο Τρικκαίων και τη Δ/νση Π.Ε. Τρικάλων και υλοποιήθηκε στα Τρίκαλα.
Στις 22-11-2006 παρακολούθησα ενημερωτική εκδήλωση για τη δράση eTwinning - Σχολικές συνεργασίες στην Ευρώπη, η οποία πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα.
Το Νοέμβριο του 2007 έλαβα μέρος στις εξετάσεις για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, επιπέδου Γ1(πολύ καλή γνώση), στην Αγγλική γλώσσα και, μετά από την επιτυχία μου, το παρέλαβα το Μάρτιο του 2008.
Το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης (Ρέθυμνο), και συγκεκριμένα η διδάσκουσα καθηγήτρια κ. Αλεξάνδρα Ζερβουδάκη στο μάθημά της «Ιστορικότητα και μύθος: το ιστορικό υπόστρωμα της βυζαντινής αγιολογίας» συμπεριέλαβε το βιβλίο μου «Οι Βίοι των Αγίων της Βυζαντινής περιόδου ως ιστορικές πηγές. (Σημειώσεις και παρατηρήσεις για τα Βυζαντινά αγιολογικά κείμενα της Μέσης περιόδου: 7ος -10ος αιώνας). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα 2006. ISBN 960-92360-5-7» στην προτεινόμενη βιβλιογραφία για το Εαρινό Εξάμηνο, 3ου – 4ου έτους Σπουδών, 2007-2008. Το παραπάνω μάθημα που είναι σεμιναριακού τύπου και ανωτέρου επιπέδου με κωδικό ΒΥΦΦ 318, ανήκει στον Τομέα Βυζαντινής Φιλολογίας και Λογοτεχνίας.
Στις 23/2/2008 στην εκπομπή «Οι Πύλες του Ανεξήγητου» του Κώστα Χαρδαβέλα με θέμα τα «Ελευσίνια Μυστήρια» προβλήθηκε εμβόλιμα συνέντευξή μου, στην οποία αναλύω το επιμέρους ζήτημα της σημασίας του φωτός και του σκότους και της σύνδεσής του με τη χριστιανική κοσμοθεώρηση.
Συμμετοχή ως συνέδρου με 4 εισηγήσεις στα ακόλουθα θέματα: Γλώσσα και Εκπαιδευτική Πολιτική στη Νεότερη Ελλάδα, Εκπαιδευτική Καινοτομία: Πολυμεσικά περιβάλλοντα και Λογοτεχνία, μια αισιόδοξη προοπτική, Οι ιδιότητες της σχολικής εργασίας, Ομάδα συζήτησης με θέμα: Εκπαιδευτική-Σχολική καινοτομία και εκπαιδευτικό λογισμικό και συντονίστριας στην 3η συνεδρία στο 1ο Διεθνές Συνέδριο με θέμα: «Επιστημονικός Διάλογος για την Ελληνική Εκπαίδευση. Τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση στην Ελλάδα. Βηματισμοί αλλαγής της εκπαιδευτικής πολιτικής, της εκπαίδευσης και του περιεχομένου της». Αθήνα 28-30 Νοεμβρίου 2008. Συνεδριακός χώρος Ξενοδοχείο «Divani Palace Acropolis». Πανεπιστήμιο Πατρών, Π.Τ.Δ.Ε., Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. https://www.kedek.gr
E-mail: georgog@upatras.gr & gpant@otenet.gr
Από τις 2 Ιουλίου του 2009 είμαι τοποθετημένη, με διετή θητεία, ως υπεύθυνη της νέας σχολικής βιβλιοθήκης του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων.
Επιστημονική σύμβουλος-συγγραφέας συνεργαζόμενη με ομάδα διαφόρων επιστημόνων στην Ιστορία του Ελληνικού Έθνους του Κωνσταντίνου Παπαρρηγόπουλου από τη National Geographic Society, 2009 – 2010, Ειδικές Εκδόσεις Α.Ε. 4π, και συγκεκριμένα στους τόμους 14,15,16,17,18 που αφορούν το Βυζάντιο και τη Νεότερη Ελλάδα. Η έμφαση, που επεφύλασσε ο Κ. Παπαρρηγόπουλος στη Μεσαιωνική-Βυζαντινή Περίοδο της Ιστορίας μας, διατηρείται ακέραια στην επικαιροποιημένη-εμπλουτισμένη εκδοχή της: Πρώιμη, Μέση, και Ύστερη Βυζαντινή περίοδος.
Εισήγηση στο 5ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΠΕ [PDF] Μάιος 2009. Αμαλία Ηλιάδη, Εκπαιδευτική Καινοτομία: Πολυμεσικά Περιβάλλοντα και λογοτεχνία: μιαν αισιόδοξη προοπτική.
Δημοσίευση άρθρου για τις σχολικές βιβλιοθήκες στο περιοδικό του Γερμανικού Ινστιτούτου Γκαίτε Αθηνών: Διεθνείς συνεργασίες και τοπικά δίκτυα - 01/2010 - Άρθρα - Goethe και για το ηλεκτρονικό περιοδικό ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: Διαπιστώσεις και προβληματισμοί για τη λειτουργία και το ρόλο της Σχολικής βιβλιοθήκης [PDF] (με τη φιλοσοφία ότι η γνώση είναι από τα λίγα πράγματα που διαιρείται για να πολλαπλασιαστεί)
Δημοσίευση στο περιοδικό «Κοντυλιές» τεύχος 21, με αφιέρωμα στον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο, στον διεθνούς φήμης κρητικό ζωγράφο Ελ Γκρέκο, το σχετικό εκτενές άρθρο της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη, Η ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου. www.kontilies.gr/Page.aspx?lang=gr
Συνέντευξη-συμμετοχή της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη στον Αθήνα 9.84 fm, ραδιοφωνικό Σταθμό του Δήμου Αθηναίων, στην εκπομπή των δημοσιογράφων Δέσποινας Τσαντέ και Γιάννη Θεοδόση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821, ανήμερα στις 25-03-2010 από τις 11.10’-11.25’, με κύριο θέμα συζήτησης τη συμβολή της Φιλικής Εταιρείας στην Επανάσταση του 1821 και τη διδασκαλία της Ελληνικής Επανάστασης στη δημόσια εκπαίδευση.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη