Αρχική Ματιά
Νέο στη Ματιά
Β  Β 
Β 
Β 
Β 
E-books...
Αρχική Βιβλιοθήκης
...Γραμματισμός και διαπολιτισμικότητα!
Για να επιστρέψετε στα e-books πατήστε εδώ! Για να επιστρέψετε στην Βιβλιοθήκη πατήστε στην εικόνα της Βιβλιοθήκης!
Β 

Γραμματισμός και διαπολιτισμικότητα

Β 
Β 
Προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 4 από 4
Επόμενη σελίδα
Β 

Επιλογή λογοτεχνίας υπό το πρίσμα της της διαπολιτισμικότητας:

Προοπτική

* Οι χαρακτήρες θεωρούνται μέρος της κοινωνίας ή ξένοι;

Β 

Εικονογράφηση

* Οι εικόνες είναι ακριβείς; Αποφεύγουν στερεότυπα και καρικατούρες;

Β 

Γενικά

* Το παραμύθι - μύθος πληροφορεί και διαφωτίζει τα άτομα άλλων πολιτισμών για διαφορετικούς από το δικό τους πολιτισμό;

Β 

Εισηγήσεις δραστηριοτήτων εκ μέρους του δασκάλου:

Συνεργασία με γονείς

* Καλεί ένα δίγλωσσο γονιό
* Δείξη ενδιαφέροντος για ανάπτυξη των παιδιών:

Να προσπαθήσει να μάθει κάποιες λέξεις, φράσεις στη γλώσσα του παιδιού: ενίσχυση αυτοεικόνας παιδιού.

Ένταξη Ξενόγλωσσων βιβλίων στη βιβλιοθήκη.

Συζήτηση εμπειριών σε ταξίδι ή εκδρομή.

Επιλογή Μουσικής στη συγκεκριμένη γλώσσα

Περιβάλλων γραπτός λόγος: δουλειά παιδιών και έντυπος ή ηλεκτρονικός λόγος σε διάφορες γλώσσες και από διάφορες πηγές (αφίσες, ποιήματα, ιστοσελίδες, ιστολόγια κ.ά.).

Βιβλίο σε 2 γλώσσες- βοήθεια γονιών

Διαφορετική εκδοχή της ίδιας ιστορίας από διάφορες κουλτούρες: Κριτικός αλφαβητισμός

* Συζήτηση για παρουσίαση και εικονογράφηση χαρακτήρων
* Χρήση προφορικού και γραπτού λόγου – γλώσσας.

Αξιολόγηση και στις 2 γλώσσες αν μπορούμε

Στοιχεία τα οποία φανερώνουν ανάπτυξη για δίγλωσσα παιδιά:

* Αναγνώριση διαφορών ανάμεσα στις 2 γλώσσες
* Αλλαγή κώδικα- code switching
* Μεταφορά συντακτικών δομών από τη μια γλώσσα στην άλλη.

Ενδεικτική Βιβλιογραφία

1) Αντωνοπούλου Ν., & Δ. Μανάβη (2000), «Η διδασκαλία της νέας ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας» στο https://www.komvos.edu.gr

2) Barton D. & M. Hamilton (1998). Local Literacies: reading and writing in one community.-London: Routledge.

3) Foerch Cl. & G. Kasper (1992), “Plans and strategies in foreign language communication”, στο Foerch Cl. & G. Kasper (ed.) Strategies in Interlanguage Communication. – London: Longman, 1992, pp. 20-60.

4) Gee J-P. (1993), “What is Literacy?” στο L.-M. Cleary & M. Linn (eds.) Linguistics for Teachers. –New York: Mc Graw-Hill, pp. 257-265.

5) N. Elsasser- Steiner, N. & V. John-Steiner (1993),“An Interactionist Approach to Advancing Literacy „ στο L.-M. Cleary & M. Linn (eds.) Linguistics for Teachers. –New York: Mc Graw-Hill, pp. 265-281.

6) G. Kress, (1994), Learning to write. –London: Routledge.

7) Παραδέλλης Θ., (1997), «Προφορικότητα και εγγραμματοσύνη: από την αυτόνομη δράση στην κοινωνική πρακτική» στο Ong. W. Προφορικότητα και εγγραμματοσύνη. -Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, σ. IX-XXXIV.

Β 
Β 
Προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 4 από 4
Επόμενη σελίδα
Β 
Up
Β 

Τα δικαιώματα του υλικού αυτού, ανήκουν στην κ. Αμαλία Κ. Ηλιάδη. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική ή μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή και απόδοση του περιεχομένου της έκδοσης με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης, ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του συγγραφέα. (Νόμος 2121/1993 & διεθνής σύμβαση της Βέρνης που έχει κυρωθεί με τον Ν.100/1975).

Β 
Β 
Β 
Β 
Δείτε:
Διάφορα
Θρησκεία
Πρόσωπα
Ημέρες
Έγραψαν
Λέξεις
Τόποι
Έθιμα
e-books
Β 
Δείτε επίσης:
Το παιδικό ιχνογράφημα
Διδακτική της Ιστορίας
Εκπαιδευτική Καινοτομία
Βυζαντινή μουσική
Πρόγραμμα πολιτισμού: ζωγραφικής & λόγου
Το ρεμπέτικο και οι αρχαίοι Έλληνες λυρικοί ποιητές
Η θρησκεία των αρχαίων Ελλήνων
Αρχαία Ελληνική Αρχιτεκτονική
Η Αρχιτεκτονική των Αρχαίων Ελλήνων
Αρχαία ελληνική θρησκεία
Η υψηλή ραπτική στο Βυζάντιο
Μάχες – σταθμοί στην Ιστορία της Ανθρωπότητας
Η μεγάλη μέρα της Νορμανδίας
Εικαστική προσέγγιση
Βυζαντινή Ιερά Εξέταση
Συγκριτισμός και διαπολιτισμικότητα
Γραμματισμός και διαπολιτισμικότητα
Βυζάντιο: μια πολύτιμη κληρονομιά για τον Ελληνισμό
Ανθρωπιστική παιδεία
Σχολική βιβλιοθήκη
Λεύκωμα Ιστορίας και Κοινωνικής Ανάλυσης
Β 
Β 
Αναζήτηση
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Επικοινωνία | Όροι Χρήσης | Πλοηγηθείτε | Λάβετε Μέρος | Δημιουργία και Ανάπτυξη ΆΡΚΕΣΙΣ
Β 
Β