ΟΜΑΔΑ 3
Αφού επισκεφτείτε τις παρακάτω ιστοσελίδες:
https://www.matia.gr/7/78/7806/7806_3_09.html
(Ελληνική Παραδοσιακή Φορεσιά, Αμαλία Κ. Ηλιάδη)
https://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=12723&m=Z07&aa=1
(Παράδοση, 4000 χρόνια Ελληνική φορεσιάς, Μαρία Θέρμου)
https://www.ime.gr/chronos/projects/justinian/gr/culture/c5f.html
(Ένα ταξίδι στην πρώιμη Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Εποχή του Ιουστινιανού)
1. να γράψετε στον επεξεργαστή κειμένου (word) ένα κείμενο για την εφημερίδα του σχολείου σας (έως 400 λέξεις), στο οποίο θα παρουσιάζετε τους παράγοντες διαμόρφωσης της ενδυμασίας στη σύγχρονη εποχή συγκριτικά με τους αντίστοιχους προγενέστερων περιόδων της ελληνικής ιστορίας
2. να στείλετε τα αποτελέσματα της εργασίας σας στους σταθμούς εργασίας και των υπόλοιπων ομάδων μέσω e-mail.
Β
ΟΜΑΔΑ 4
Αφού αντλήσετε υλικό από τις παρακάτω ιστοσελίδες:
https://pantheon.20m.com/endymasia.htm
(αρχαία ελληνική ενδυμασία)
https://www.livepedia.gr/index.php/%CE%88%CE%BD%CE%
B4%CF%85%CE%BC%CE%B1
(Ένδυμα - Εξέλιξη ενδύματος)
https://www.e-artists.gr/article1.htm
(Το Βυζαντινό ένδυμα, Αμαλία Κ. Ηλιάδη)
https://www.fhw.gr/exhibitions/hellenic_costume/
(4000 χρόνια ελληνικής φορεσιάς)
https://el.wikipedia.org/wiki
(Ελληνικές φορεσιές)
1. να γράψετε στον επεξεργαστή κειμένου ένα κείμενο για τη σχολική εφημερίδα (έως 300 λέξεις), στο οποίο θα παρουσιάζετε την εξέλιξη της ελληνικής φορεσιάς μέσα στον χρόνο
2. να στείλετε τα αποτελέσματα της εργασίας σας στους σταθμούς εργασίας και των υπόλοιπων ομάδων μέσω e-mail.
Β
ΟΜΑΔΑ 5
Αφού πλοηγηθείτε στις παρακάτω ιστοσελίδες:
https://www.matia.gr/7/78/7806/7806_1_12.html
(Το Βυζαντινό ένδυμα, Αμαλία Κ. Ηλιάδη)
www.rethimno.gr/el/T_morals/cloth.asp?sub=cloth
(Κρητική Τοπική Ανδρική Ενδυμασία)
www.visitlakonia.com/index.php?id=64
(Η αρχόντισσα του Μυστρά)
και αφού λάβετε υπόψη σας και το υλικό φωτογραφιών στο C:Επιφάνεια Εργασίας/Έκφραση-Έκθεση/Φωτογραφικό υλικό,
1. να διαλέξετε μία φωτογραφία βυζαντινής ενδυμασίας και να την περιγράψετε α) από την οπτική γωνία ενός Βυζαντινού β) από την οπτική γωνία ενός σύγχρονου εφήβου. Η περιγραφή σας να γίνει σε Power Point, ώστε να την παρουσιάσετε με τη βοήθεια του βιντεοπροτζέκτορα στους υπόλοιπους συμμαθητές σας
2. να στείλετε τα αποτελέσματα της εργασίας σας στους σταθμούς εργασίας και των υπόλοιπων ομάδων μέσω e-mail.
Β
ΟΜΑΔΑ 6
Αφού δείτε τις βιντεοπαρουσιάσεις στις παρακάτω ιστοσελίδες:
https://youtube.com/watch?v=rAIYOrNHXEI
https://www.youtube.com/watch?v=A4VSs3lcYcw
(Η αρχόντισσα του Μυστρά)
https://www.youtube.com/watch?v=PTaFbyoZfO4
(Byzantine Soldiers)
αφού πλοηγηθείτε στις παρακάτω ιστοσελίδες:
www.visitlakonia.com/index.php?id=64
(Η αρχόντισσα του Μυστρά)
https://www.unionofgoldlarissa.gr/gr/?p=25&page=2
(Ιστορία Ελληνικού κοσμήματος)
και αφού λάβετε υπόψη σας και το υλικό φωτογραφιών στο C:Επιφάνεια Εργασίας/Έκφραση-Έκθεση/Φωτογραφικό υλικό,
1) να γράψετε στον επεξεργαστή κειμένου (word) ένα κείμενο για την εφημερίδα του σχολείου σας (έως 250 λέξεις) στο οποίο θα παρουσιάζετε τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται η ενδυμασία ανάλογα με το φύλο στη Βυζαντινή εποχή
2) να σχεδιάσετε ένα ανδρικό κι ένα γυναικείο βυζαντινό ένδυμα (ή ένα κόσμημα) και να το χρωματίσετε.
Στη συνέχεια να στείλετε τα αποτελέσματα της εργασίας σας στους σταθμούς εργασίας και των υπόλοιπων ομάδων μέσω e-mail.
Β
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
1. Επιμορφωτικό υλικό για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης, Τομέας Επιμόρφωσης & Κατάρτισης, Τεύχος 1: Γενικό Μέρος, Πάτρα, Μάιος 2008.
2. Επιμορφωτικό υλικό για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης, Τεύχος 3: Κλάδος ΠΕ02, Τομέας Επιμόρφωσης & Κατάρτισης, Πάτρα, Απρίλιος 2008.
https://www.matia.gr/7/78/7806/7806_1_12.html
(Το Βυζαντινό ένδυμα, Αμαλία Κ. Ηλιάδη)
https://www.matia.gr/7/78/7806/7806_3_09.html
(Ελληνική Παραδοσιακή Φορεσιά, Αμαλία Κ. Ηλιάδη)
(Παράδοση, 4000 χρόνια Ελληνική φορεσιάς, Μαρία Θέρμου)
https://www.ime.gr/chronos/projects/justinian/gr/culture/c5f.html