Αρχική Ματιά
Νέο στη Ματιά
Β  Β 
Β 
Β 
Β 
E-books...
Αρχική Βιβλιοθήκης
...Αρχαιότητα!
Για να επιστρέψετε στα e-books πατήστε εδώ! Για να επιστρέψετε στην Βιβλιοθήκη πατήστε στην εικόνα της Βιβλιοθήκης!
Β 

Αρχαιότητα

Εκπαιδευτικό υλικό (συλλογή κειμένων και εικόνων)
Β 
Ξένοι περιηγητές στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα, ως κυνηγοί αρχαιοτήτων, αλλά και ως ερευνητές, επιστήμονες, αρχαιολόγοι, ζωγράφοι, σχεδιαστές και, εν τέλει, «διασώστες» του αρχαιοελληνικού παρελθόντος και παρόντος (1750-1830).
Β 
Β 
Προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 5 από 8
Επόμενη σελίδα
Β 
Β 
Β 

Πώς είδε η Ευρώπη τον Αγώνα του '21

Με τον Αγώνα του '21 δεν ελευθερώθηκαν μόνο κάποιοι ελληνικοί πληθυσμοί από την οθωμανική κυριαρχία. Με νωπή ακόμη τη Γαλλική Επανάσταση, με τον ρομαντισμό να λαμπαδιάζει την Ευρώπη, με τα έθνη να αφυπνίζονται κατά της δεσποτείας και των γηρασμένων αυτοκρατοριών, ο αγώνας των Ελλήνων, το 1821, είχε πολλαπλές αντηχήσεις: καταρχάς, ήταν η πρώτη και πιο αποτελεσματική πολιτικά εθνικοαπελευθερωτική επανάσταση στην Ευρώπη, αυτή που σήμανε την αρχή του τέλους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και την αλυσιδωτή αφύπνιση των βαλκανικών εθνών. Επιπλέον, στα μάτια της μετασχηματιζόμενης Ευρώπης, που ανακάλυπτε τότε εκ νέου την Ανατολή και μέσω αυτής τον εαυτό της, οι άτακτοι ένοπλοι Μοραΐτες και Σουλιώτες, οι παράτολμοι μπουρλοτιέρηδες, οι θυσιαζόμενοι του Μεσολογγίου, ήταν όχι μόνο οι άξιοι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων, αλλά και αυτοί που έδιναν το παράδειγμα χειραφέτησης των λαών στους Νέους Καιρούς. Ο νεοκλασικισμός, ο οριενταλισμός, ο ρομαντισμός, τα ταξίδια των λογίων και των καλλιτεχνών στο Λεβάντε, η άνθηση των κλασικών σπουδών, όλα αυτά ασφαλώς διαδραμάτισαν καίριο ρόλο στην πρόσληψη του Αγώνα και την ανάπτυξη του φιλελληνισμού. Οι Ευρωπαίοι ήθελαν να δουν στον ελληνικό Αγώνα τη δυνατότητα μιας άλλης Ευρώπης, ελεύθερης και χειραφετημένης, κι ήθελαν να δουν το τέλος μιας μισητής ανατολικής δεσποτείας. Και το είδαν -από τον Μπάιρον έως τον Ντιπρέ. Ωστόσο η υλική βάση, το πραγματικό γεγονός, ήταν αυτός καθαυτός ο Αγώνας, οι άνθρωποι που πολέμησαν, που διαμόρφωσαν συνείδηση έθνους και εικόνα εαυτού, που έφτιαξαν κράτος, Σύνταγμα, θεσμούς.
Από τις πολλές αναπαραστάσεις του Αγώνα και από τις ποικίλες εικόνες που κατασκεύασαν φιλέλληνες καλλιτέχνες και Έλληνες ζωγράφοι μετά το '21, ξεχωρίζει ασφαλώς η εικονογραφία του Γάλλου ζωγράφου και περιηγητή Λουί Ντιπρέ. Ακριβής, ανεπιτήδευτος, ειλικρινής θαυμαστής της αναδυόμενης Ελλάδας, ο Ντιπρέ συνάντησε την Επανάσταση ακόμη ζωντανή, συνάντησε τους ήρωες της και τους απαθανάτισε εκ του φυσικού, παρατήρησε βαθιά τη συνύπαρξη των κλασικών ερειπίων με τον οθωμανικό εποικισμό. Οι εικόνες του, από την Ελλάδα της Επανάστασης, ανασυστήνουν έναν συνταρακτικό μεταιχμιακό κόσμο και, παρά τις όποιες εξιδανικεύσεις, τον στήνουν στο βάθρο του πραγματικού• είναι εικόνες που συγκροτούν συνείδηση και ταυτότητα.

Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 5 από 8
Επόμενη σελίδα
Β 
Up
Β 

Τα δικαιώματα του υλικού αυτού, ανήκουν στην κ. Αμαλία Κ. Ηλιάδη. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική ή μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή και απόδοση του περιεχομένου της έκδοσης με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης, ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του συγγραφέα. (Νόμος 2121/1993 & διεθνής σύμβαση της Βέρνης που έχει κυρωθεί με τον Ν.100/1975).

Β 
Β 
Β 
Β 
Δείτε:
Διάφορα
Θρησκεία
Πρόσωπα
Ημέρες
Έγραψαν
Λέξεις
Τόποι
Έθιμα
e-books
Β 
Δείτε επίσης:
Οι Τέχνες ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου - Μέρος Α
Οι Τέχνες ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου - Μέρος Β
Σημειώσεις στο μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης
Αδόλφος Χίτλερ: ο ηγέτης και η εποχή του
Ο θρύλος του θανάτου των Μοναχών
Μαρτυρολόγια και Συναξάρια απ’ τα πρωτοχριστιανικά χρόνια έως τον 6ο αιώνα μ.Χ.
Διηγήσεις και βίοι Αγίων Γυναικών
Σχέσεις μητέρας - γιου στο πρώιμο Βυζάντιο
Μουσειοπαιδαγωγική - Μουσείο και Αγωγή
Βερολίνο
Οι Τέχνες ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου (Μέρος Γ)
Μετέωρα
Το γυμνό στην Τέχνη
Αρχαιότητα
Το σχολείο ως πολυδύναμος πολιτιστικός οργανισμός
Παλιννόστηση στις γλυκές πατρίδες 1918 - 1922
Οι κανονισμοί των ορφανοτροφείων ΑΡΡΕΝΩΝ-ΠΡΙΓΚΗΠΟΥ και ΘΗΛΕΩΝ-ΧΑΛΚΗΣ 1921
Στοιχεία θεατρικής παιδείας
Γιορτές αγλύκαντες
Αρχαία Ελληνική Μυθολογία
Η ακάνθινη απειλή
Β 
Β 
Β 
Αναζήτηση
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Επικοινωνία | Όροι Χρήσης | Πλοηγηθείτε | Λάβετε Μέρος | Δημιουργία και Ανάπτυξη ΆΡΚΕΣΙΣ
Β 
Β