Τα τρία αξιώματα του Χριστού: Προφήτης, Ιερέας και Βασιλέας
Το Σύμβολο της Πίστεως, ο θεμελιώδης λίθος της χριστιανικής πίστης, περιγράφει το Σχέδιο του Θεού για τη Σωτηρία του ανθρώπου, την πολυδιάστατη φύση της αποστολής του Ιησού Χριστού και τα τρία αξιώματά του: Προφήτης, Ιερέας και Βασιλιάς.
Παρακάτω θα δούμε πώς τα προφητικά διδάγματα του Χριστού, η ιερατική θυσία και η βασιλική κυριαρχία προσφέρουν σωτηρία, καθοδήγηση και αιώνια ζωή στην ανθρωπότητα.
Το Προφητικό αξίωμα: Φωτίζοντας την Αλήθεια
Ο Ιησούς Χριστός, ο τελικός Προφήτης, στέκεται ως η κορωνίδα της θεϊκής αποκάλυψης. Τα διδάγματά του υπερβαίνουν εκείνα των προφητών της Παλαιάς Διαθήκης, όχι απλώς επαναλαμβάνοντας το λόγο του Θεού αλλά ως Τέλειος Θεός και Τέλειος Άνθρωπος. Οι Ευαγγελικές αφηγήσεις απεικονίζουν τους λόγους του Χριστού ως φορείς ασύγκριτης δύναμης, προκαλώντας δέος ακόμα και στους αντιπάλους του. Αυτή η εξουσία πηγάζει από τη μοναδική θέση του ως ενσάρκωσης της αλήθειας, καθοδηγώντας την ανθρωπότητα προς το Θεό και αποκαλύπτοντας το θέλημα του Πατέρα.
Στο Ματθαίος 11:28-29, ο Χριστός καλεί τους κουρασμένους και φορτωμένους να έρθουν σε Αυτόν, υποσχόμενος ανάπαυση για τις ψυχές τους. Παρουσιάζεται ως ο υπέρτατος δάσκαλος, οδηγώντας με το παράδειγμά του και ζώντας την ηθική τελειότητα που κηρύττει. Τα θαύματά του, πολυάριθμα και ασύγκριτα, αποτελούν θεϊκές επικυρώσεις των διδαγμάτων του, εδραιώνοντας τη θεϊκή φύση και αποστολή του. Οι Απόστολοι, μαρτυρώντας την επίδραση των λόγων του, τον ανακήρυξαν ως “προφήτη δυνατό σε έργο και λόγο απέναντι στο Θεό και όλο το λαό” (Λουκ. κδ’ 19).
Το προφητικό αξίωμα του Χριστού συνεχίζει να ασκείται μέσα στην Εκκλησία, όπου καθοδηγεί επισκόπους, ιερείς και όλους τους κήρυκες του Ευαγγελίου, διασφαλίζοντας την πιστή διακήρυξη της αλήθειάς του. Αυτή η πτυχή της διακονίας του παραμένει ένας φωτεινός οδηγός για τους πιστούς, προσφέροντας πνευματική καθοδήγηση και την υπόσχεση αιώνιας ανάπαυσης.
Το Ιερατικό αξίωμα: Το Κέντρο της Λύτρωσης
Το ιερατικό αξίωμα του Χριστού βρίσκεται στην καρδιά του λυτρωτικού έργου του. Περιλαμβάνει ολόκληρη τη ζωή του στη γη, από τη γέννησή του στη Βηθλεέμ μέχρι τη σταύρωσή του στο Γολγοθά. Το επίκεντρο αυτού του αξιώματος είναι η θυσιαστική του θυσία, μια εθελοντική πράξη που ανέλαβε για τις αμαρτίες της ανθρωπότητας.
Η ανθρωπότητα, μέσα από την αμαρτία, προσέβαλε τη θεϊκή μεγαλοπρέπεια και υπέστη την ποινή του αιώνιου θανάτου. Ο Χριστός, με την άπειρη αγάπη του, πήρε πάνω του την τιμωρία που άξιζε όλο το ανθρώπινο γένος, προσφέροντας την τέλεια θυσία. Αυτή η πράξη ικανοποίησε τη θεϊκή δικαιοσύνη και συμφιλίωσε την ανθρωπότητα με το Θεό, όπως περιγράφει ο Απόστολος Παύλος στη Ρωμαίους 5:10, “Επειδή, λοιπόν, με τη θυσία του Χριστού, ενώ ήμασταν εχθροί, συμφιλιωθήκαμε με το Θεό, πολύ περισσότερο τώρα, που έχουμε συμφιλιωθεί, θα σωθούμε μέσα από τη ζωή του.”
Το ιερατικό αξίωμα του Χριστού απεικονίζεται με ζωντάνια στην Επιστολή προς Εβραίους, όπου παρουσιάζεται ως ο Αρχιερέας που μπήκε στο ουράνιο αγιαστήριο, προσφέροντας τον εαυτό του ως την τέλεια θυσία για τις αμαρτίες μας (Εβραίους 9:11-14). Αυτή η θυσία, μια για πάντα, εξασφάλισε τη λύτρωσή μας, καθιστώντας μας αγίους και αμώμητους μπροστά στο Θεό.
Το Βασιλικό αξίωμα: Βασιλιάς της Δόξας
Η βασιλεία του Χριστού, αποκαλύπτεται μέσα από τα θαύματά του, τα διδάγματά του και την τελική νίκη του επί του θανάτου. Ενώ βρισκόταν στη γη, έδειξε την εξουσία του με διάφορους τρόπους, χωρίς να αφήσει αμφιβολία για την θεϊκή κυριαρχία του.
Η θριαμβευτική είσοδος στα Ιεροσόλυμα, παρόλο που παρερμηνεύτηκε, προανήγγειλε τη βασιλική κυριαρχία του. Η εκδίωξη των εμπόρων από το ναό, μια τολμηρή πράξη εξουσίας, προκάλεσε ακόμα και τους εχθρούς του να αμφισβητήσουν τη δύναμή του. Τα θαύματα, ειδικά η ανάσταση των νεκρών, επιβεβαίωσαν περαιτέρω τη θεϊκή κυριαρχία του.
Η βασιλεία του Χριστού δεν περιορίζεται στη γήινη διακονία του. Μετά την Ανάστασή Του, διακήρυξε την οικουμενική του εξουσία, λέγοντας, “Μου δόθηκε κάθε εξουσία στον ουρανό και στη γη” (Ματθαίος 28:18). Αυτή η βασιλεία εκτείνεται στην Εκκλησία, τόσο στον ουρανό όσο και στη γη, προστατεύοντάς την από τους εχθρούς της και εξασφαλίζοντας την τελική της νίκη.
Η τελική εκδήλωση της βασιλείας του Χριστού θα συμβεί στη δεύτερη παρουσία του, όταν θα επιστρέψει με δόξα για να κρίνει τους ζωντανούς και τους νεκρούς, όπως περιγράφεται στην Αποκάλυψη 19:11-16. Αυτό το γεγονός θα σηματοδοτήσει την τελική νίκη της βασιλείας του, όπου θα βασιλεύει για πάντα.
Τα Τρία Αξιώματα του Ιησού Χριστού
Τα τρία αξιώματα του Χριστού ως Προφήτη, Ιερέα και Βασιλιά είναι μια βαθιά αποκάλυψη του λυτρωτικού έργου του. Κάθε ρόλος είναι αλληλένδετος, συμβάλλοντας στη σωτηρία.
Ως Προφήτης, αποκαλύπτει το θέλημα του Θεού και δείχνει τον δρόμο προς την αλήθεια.
Ως Ιερέας, προσφέρει την τέλεια θυσία για τη συμφιλίωση με τον Θεό.
Ως Βασιλέας, βασιλεύει με αγάπη και δικαιοσύνη, προσφέροντας αιώνια ζωή.