Παύλε, Παύλε, από αύριο θα είσαι δικός μου!
Ο Παύλος Φωτίου, πρώην ραβίνος, υπέστη μια βαθιά πνευματική μεταστροφή που τον οδήγησε να ασπαστεί τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό. Το ταξίδι του ξεκίνησε με μια σειρά από οράματα και συναντήσεις με τον Ιησού Χριστό, τα οποία τελικά τον έπεισαν να εγκαταλείψει τις προηγούμενες πεποιθήσεις του και να ασπαστεί την ορθόδοξη πίστη.
Η μεταστροφή του Παύλου έλαβε χώρα κατά την περίοδο του Τριωδίου, περίοδο κατά την οποία η Ορθόδοξη Εκκλησία καλεί σε μετάνοια και νηστεία. Σε ένα από τα οράματά του, ο Ιησούς Χριστός του εμφανίστηκε και του έδειξε μια φωτογραφία 360 ανθρώπων, που αντιπροσώπευαν όσους είχαν εγκαταλείψει την εβραϊκή κοινότητα της Άρτας και όσους είχαν επιστρέψει σε αυτήν. Ο Χριστός προέτρεψε τον Παύλος Φωτίου να μετανοήσει για τις αμαρτίες των προγόνων του, οι οποίες συνδέονταν με τη Σταύρωση του Ιησού Χριστού.
Σε ένα άλλο όραμα, ο Παύλος Φωτίου είδε τον Ιησού Χριστό να μπαίνει στο σπίτι του, κρατώντας ένα κομμάτι βαμβάκι αλειμμένο με λάδι. Ο Χριστός άλειψε το πρόσωπο του Παύλου με το λάδι και του είπε ότι θα ήταν μαζί του από εκείνη την ημέρα και μετά. Το όραμα αυτό ενίσχυσε την απόφαση του Παύλου να ακολουθήσει τον Ιησού και να ασπαστεί την ορθόδοξη πίστη.
Η απόφαση του Παύλου Φωτίου να ασπαστεί την Ορθοδοξία συνάντησε την έντονη αντίδραση της εβραϊκής κοινότητας, η οποία προσπάθησε να τον αποτρέψει. Ωστόσο, ο Παύλος Φωτίου παρέμεινε ακλόνητος στη νεοαποκτηθείσα πίστη του και ζήτησε να βαπτιστεί ο ίδιος και η οικογένειά του. Στις 8 Ιουνίου 1952, ημέρα της Πεντηκοστής για την Ορθόδοξη Εκκλησία, ο Παύλος Φωτίου και η οικογένειά του βαπτίστηκαν παρουσία του κλήρου και των αρχών της πόλης.
Σε επιστολή του προς τον ραβίνο και την εβραϊκή κοινότητα, ο Παύλος Φωτίου προέτρεψε τους πρώην ομοθρήσκους του να αναγνωρίσουν την ύπαρξη του Ιησού Χριστού ως Μεσσία και να μετανοήσουν για τις αμαρτίες τους. Ανέφερε διάφορα βιβλικά χωρία και ιστορικά γεγονότα για να υποστηρίξει το επιχείρημά του, συμπεριλαμβανομένης της σταύρωσης του Ιησού και των διωγμών του εβραϊκού λαού σε όλη την ιστορία.
Η μεταστροφή του Παύλου Φωτίου στην Ορθόδοξη Πίστη αποτελεί ένα ισχυρό παράδειγμα της μεταμορφωτικής δύναμης της θείας χάρης. Η ιστορία του αποδεικνύει ότι ακόμη και όσοι είναι βαθιά ριζωμένοι σε μια συγκεκριμένη θρησκευτική παράδοση μπορούν να οδηγηθούν στην υιοθέτηση μιας νέας πίστης μέσω της καθοδήγησης του Αγίου Πνεύματος.
Παύλος Φωτίου: με δικά του λόγια
Ίσως σας είναι γνωστό από τις εφημερίδες το μεγάλο γεγονός που συνέβη προ δεκαετίας, χάριτι Κυρίου, σε μένα και την οικογένειά μου, ίσως όμως και όχι. Πρόκειται για την επιστροφή μου στο Χριστό και της βάπτισής μου κατά την εορτή της Πεντηκοστής το έτος 1952 στην Ιερά Μητρόπολη της Άρτας, τόσο εμού, όσο και ολόκληρης της οικογενείας μου.
Για μένα και την οικογένειά μου τούτο αποτελεί μεγάλο σταθμό στη ζωή μας, γι’ αυτό πάντα ευχαριστούμε τον Θεό, δια Ιησού Χριστού του Υιού Αυτού και Θεού ημών, για την Χάρη και την τιμή που έκαμε σε μας, ώστε να μας καλέσει με τον τρόπον Του στη σωτηρία.
Η ευγνωμοσύνη μας προς Αυτόν όπως και η υπόχρέωσή μας προς τους συνανθρώπους μας είναι μεγάλη, κατεξοχήν δε στους αδελφούς μας Ισραηλίτες, οι οποίοι παρερμηνεύοντας τις Αγίες Γραφές απορρίπτουν με πείσμα και μίσος τον ήδη ελθόντα Μεσσία Χριστό. Αυτόν που οι πατέρες μας παρέδωσαν σε κρίμα θανάτου και ο Πατέρας Του τον ανέστησε την τρίτη ημέρα εκ νεκρών κατά τας Γραφάς. Μάλιστα, ιδιαιτέρως και κατ’ εξαίρεση γι’ αυτούς γράφω το βιβλιαράκι αυτό, για να τους διευκολύνω μήπως θελήσουν με την βοήθεια των Αγίων Γραφών και επιστρέψουν και δεχθούν σαν Σωτήρα τους τον Ιησού, ο οποίος πλέον πρόκειται να έλθει όχι για να σώσει αλλά για να κρίνει ζώντας και νεκρούς.
Αγία Τριάδα: ο Θεός
1)Το πρώτο εδάφιο της Γενέσεως του πρώτου κεφαλαίου λέγει «Εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην». Αυτό εις την Εβραϊκή το διαβάζουμε εμείς «Μπερεσύθ μπαρα έλωημ» δηλαδή στην αρχή έπλασεν ο Θεός. Η λέξις όμως «ελωήμ» είναι στον πληθυντικό αριθμό και εξηγείται «Θεοί». Δεν γράφει «ελόα» ούτε «έλ» που είναι στον ενικό αριθμό ως ακούομεν τον Ιησού στην προσευχή του στον Σταυρό να λέει «Ήλι ήλι, λαμά σαβαχθανί» (Ματθ. ΚΖ’ 46) τούτ’ έστι, «Θεέ μου, Θεέ μου ινατί με εγκατέλιπες;» Ακούμε και βλέπουμε ο Χριστός το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος να φωνάζει προς τον Πατέρα Του.
2) Το 26ον εδάφιον του ίδιου κεφαλαίου της Γενέσεως όπου λέγει «Ναασέ αδάμ μπετσαλμενού» δηλαδή «Ποιήσομεν άνθρωπον κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν» Είς αυτήν την περίπτωσιν διέκρινα την ύπαρξη δευτέρου προσώπου του Υιού, προς τον οποίο ομιλεί ο Πατήρ του Σωτήρους Χριστού, την οποία πολύ σωστά έχει διατυπώσει το Σύμβολον της Πίστεως το «Πιστεύω» η Α’ Οικουμενική Σύνοδος στο δεύτερον αυτής άρθρο δία των εξής: «..Και είς ένα Κύριον Ιησούν Χριστόν, τον Υιόν του Θεού τον μονογενή, τον εκ του Πατρός γεννηθέντα προ πάντων των αίώνων». Στο εδάφιο αυτό λοιπόν διέκρινα ότι οι χριστιανοί έχουν δίκαιο και ημείς πλάνη. Διότι σε ποιον μίλησε ο Θεός προτού να πλάσει τον Αδάμ, εάν ο Χριστός ο Λόγος του Θεού, δεν υπήρχε όπως υποστηρίζουν;
Παύλος Φωτίου: η επιστροφή μου εις Χριστόν
Ο Παύλος Φωτίου έγραψε τις εμπειρίες του στο βιβλίο: η επιστροφή μου εις Χριστόν. Κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1962, επανεκδόθηκε από τις εκδόσεις “Ορθόδοξον Ίδρυμα ο Απόστολος Βαρνάβας” και κυκλοφορεί ξανά το 2022 από την “Ορθόδοξη Κυψέλη“.