Παναγία η Βηθλεεμίτισσα, της Σοφίας Κιόρογλου
Σε πρώτη δημοσίευση στη Ματιά.
Μητέρα μου, λατρεμένη
Στης Βηθλέεμ την φάτνη προσκυνώ
Του Υιού σου λιβάνι να προσφέρω
Τους πονηρούς και ακάθαρτους λογισμούς μου
Παρθένε αποδίωξον και ελέησε με τον ταλαίπωρο
Αλλού πατάω και αλλού βρίσκομαι
Σκοινοβάτης της ζωής και της κόλασης
Κατάσβεσον μου Βασίλισσα την φλόγα
Των παθών που σαν πυρκαγιά με καίνε.
Πόσο ασθενής και ταλαίπωρος είμαι
Ελπίζω στην άπειρη στοργή σου
Να με λυτρώσει από την αθλιότητα μου
Παναγία Δέσποινα Θεοτόκε,
Άλλο δεν έχω να προσφέρω
Μόνο αμαρτίες και Εξομολόγηση να κάνω
Λίγα λόγια για την εικόνα της Παναγίας της Βηθλεεμίτισσας
Από τις πιο όμορφες εικόνες της Παναγίας μας είναι και αυτή που βρίσκεται στον Ναό της Γεννήσεως στην Βηθλεέμ. Είναι από τις αγαπημένες μου εικόνες και εικονίζει την Παναγία να κρατάει το θείο βρέφος αμέσως μετά την γέννηση του.
Στις 26 Δεκεμβρίου εορτάζεται πανηγυρικά η Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου της Βηθλεεμίτισσας. Η θαυματουργός αυτή εικόνα της Παναγίας ξεχωρίζει εντός του Ναού της του Χριστού Γεννήσεως στην Βηθλεέμ. Είναι τοποθετημένη στη δεξιά πλευρά της νοτίου εισόδου του Αγίου Σπηλαίου της Γεννήσεως. Το γαλήνιο βλέμμα της και η άπειρη στοργή που ξεχειλίζει από τα μάτια της εικόνας της Παναγίας, ευφραίνουν τις καρδιές των προσκυνητών. Πολλοί κάτοικοι της περιοχής έχουν δει την Παναγία την Βηθλεεμίτισσα να θαυματουργεί και την ευλαβούνται πολύ. Εμείς έχουμε ακούσει πολλές ιστορίες ντόπιων που είδαν την Παναγία μας και που στράφηκαν στην Ορθοδοξία.
Είμαστε συγκινημένοι όταν αναφερόμαστε στην Παναγία μας και ιδιαίτερα όταν επισκεπτόμαστε την Βασιλική της Γεννήσεως και το Θεομητορικό μνήμα στην Γεσθημανή.
Όσον αφορά τώρα την εικόνα της Παναγίας της Βηθλεεμίτισσας, η παράδοση θέλει την εικόνα να προέρχεται από τη Ρωσία και τη συνδέει με την Αυτοκράτειρα των Ρώσων Αικατερίνη, η οποία επισκεπτόμενη την Αγία Γη και τη Βηθλεέμ, μετά από θαύμα που της επιτέλεσε η Παναγία, χάρισε τα τσαρικά ενδύματα της για να ντυθεί με αυτά η «Δέσποινα του Κόσμου».
Σύμφωνα με την παράδοση παραχώρησε τα κοσμήματά της για να τοποθετηθούν στην ιερή εικόνα, επιτάσσοντας από τότε οι τσαρίνες να μη φορούν πλέον ρουμπίνια (διαμάντια κατ’ άλλους), αφού αυτό είναι αποκλειστικό προνόμιο της «Βασίλισσας των αγγέλων» της γλυκιάς μας μητέρας.
Το ποίημα αυτό, της Σοφίας Κιόρογλου, δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στη Ματιά. Ευχαριστούμε θερμά την δημιουργό για την τιμή που μας κάνει να φιλοξενούμε έργα της στην σελίδα μας.