Τώρα πάλι πως ερμηνεύεται εγώ να υποφέρω και αυτό να γίνεται από αγάπη μπορεί να έχει μια ερμηνεία.
Μια μάνα που το παιδί της δεν κάθεται καλά και από αγάπη του βουτάει το αυτί και του κόβει και δύο χαστούκια.
Το μωρό κάθεται δύο ώρες και κλαίει.
Δεν μπορεί να καταλάβει ότι η μάνα του από αγάπη του έκανε αυτό.
Δεν μπορεί να το κατανοήσει.
Το παιδί αισθάνθηκε μόνο το τράβηγμα του αυτιού, το πόνο, το πόνο αισθάνθηκε, αισθάνθηκε τα δυο χαστούκια πάλι και τα χάνει και γι’ αυτό γυρίζει, είδατε πολλές φορές ενώ το χτυπάς το παιδάκι πάει μετά πάλι το ίδιο στη μαμά και λέει μανούλα με αγαπάς.
Θεωρεί ότι δεν το αγαπάει, το ίδιο παθαίνει και ο άνθρωπος.
του έρχεται ένας θάνατος μες στην οικογένεια και λέει αν με αγαπάει ο Θεός γιατί μου πήρε τη μάνα, γιατί μου πήρε τον αδερφό μου, γιατί δεν μπορεί να εξηγήσει ότι αυτό το τράβηγμα του αυτιού γιατί γίνεται.
Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος Μην καί αοί και στους αιώνας των αιώνων.
Αμήν.
Παναγία Δέσποινα, Άγιοι Άγγελοι και Αρχάγγελοι, Τίμιε Πρόδρομε, Αποστόλων η δωδεκάς, Όσιοι μάρτυρες, θεοφόροι Πατέρες, Ποιμένες και διδάσκαλοι της οικουμένης, πρεσβεύσατε τω ελεήμονι Θεώ, ίινα πταισμάτων άφεσιν παράσχει τες ψυχές ημών.
Σήμερα σεβαστοί μου πατέρες αγαπητοί μου αδελφοί και αδελφές εν Χριστώ θα αναπτύξω εδώ έχω ένα email και θα αναπτύξω μερικά ερωτήματα και ένα βασικό ερώτημα πάρα πολύ είναι γιατί οι ασεβείς, αυτοί που δεν είναι άνθρωποι πιστοί δεν ακολουθούν το Θεό.
Αυτοί οι ασεβείς και αυτοί που είναι άδικοι πολλές φορές, αδικούν, δεν ζουν με δικαιοσύνη.
Αυτοί οι άνθρωποι ζουν καλύτερα και περνούν καλά, ενώ οι δίκαιοι και αυτοί που είναι κοντά στην Εκκλησία και στο Θεό πολλές φορές υποφέρουν και αναρωτιούνται γιατί συμβαίνει αυτό.
Αυτό θα είναι και το θέμα μας εδώ μιλώ στους πατέρες, στους αδελφούς και στους λαϊκούς και στις αδελφές όσοι βρίσκονται εδώ και ακούν φίλοι μου διαδικτυακοί αυτή την ερώτηση την οποία θα αναλύσω και σε εσάς που είστε διαδικτυακοί φίλοι αλλά και στους παρόντες και στις παρούσες.
Να πω ότι σας ευχαριστώ που παρακολουθείτε το κανάλι μας.
Να ευχαριστήσω την αγάπη σας για ό,τι κάνετε και για ό,τι προσφέρετε και όπως βοηθάτε το μοναστήρι μας.
Να ευχαριστήσω διότι με συγκινούν πάρα πολλές φορές τα μηνύματα τα οποία γράφετε ή στέλνετε και εκδηλώνετε την προσωπική σας αγάπη προς το μοναστήρι μας και την ταπεινότητά μου και σας ευχαριστώ και χαίρομαι που κατά χιλιάδες παρακολουθείτε και ακούτε αυτές τις ομιλίες και το κύριο θέμα είναι ότι οι ομιλίες αυτές σας βοηθούν όπως μου γράφετε πνευματικά.
Μάλιστα μερικές φορές μου γράφετε κάποια τα οποία γελάω έτσι με τον τρόπο που τα γράφετε.
Καταλαβαίνω ότι εννοείτε.
Μου γράφετε μερικοί ότι Γέροντα κάθε βράδυ σας ακούω και κοιμάμαι και λέω μπράβο είμαι ωραίο υπνοτικό φαίνεται.
Καταλαβαίνετε ότι δεν το γράφει ο άνθρωπος αυτός.
Θέλει να πει ότι ηρεμώ και μετά μπορώ και κοιμάμαι ήρεμα τη νύχτα.
Αυτό εννοεί.
Αλλά τον τρόπο που το γράφει όμως ότι γέροντα σας ακούω και μπορώ και κοιμάμαι ήρεμα σημαίνει ότι με ακούει και με το παίρνει με το κήρυγμά μου ο ύπνος.
Άρα λέω είμαι καλό ναρκωτικό χαπάκι.
Λοιπόν, ευχαριστώ λοιπόν για όλους σας για την αγάπη.
Για να δούμε λοιπόν και όσοι φίλοι μου σας αρέσει το κανάλι εκεί που λέει εγγραφή και χτυπάτε και το καμπανάκι δίπλα να εγγράφεστε και να το διαδίδετε και τις ομιλίες αυτές ευχαριστώ αν τις ανεβάζετε στο facebook αν έχετε ή οπουδήποτε μπορείτε να τις διαδώσετε με κάποιο τρόπο.
Γιατί λοιπόν οι ασεβείς και οι άδικοι ζουν καλύτερα ενώ αυτοί που είναι κοντά στο Θεό άραγε να υποφέρουν.
Φαίνεται σαν να είναι άδικος ο Θεός μας, αλλά ξεχνάμε πάρα πολλά πράγματα.
Θα σας πω το γιατί.
Αν και έχω κάνει ειδική ομιλία ότι ποτέ το Θεό δεν το ρωτάμε γιατί.
Γιατί ο Θεός πάντοτε έχει ένα δικό του σκεπτικό.
Έχει δικό του σκεπτικό.
Θυμηθείτε άλλο το σκεπτικό του ανθρώπου, άλλο το σκεπτικό της Γίδας, άλλο το σκεπτικό του ανθρώπου, άλλο το σκεπτικό της Μίχας.
Μπορεί η Μίχα να καταλάβει το σκεπτικό του δικό μου.
Μπορεί να καταλάβει ποτέ η γίδα ή η προβατίνα γιατί εγώ της παίρνω το προβατάκι.
Δεν μπορεί να το καταλάβει.
Άρα εγώ πως έχω απαίτηση να καταλάβω το νου Κυρίου.
Τις έγνων το νου Κυρίου.
Μόνον ο Υιός και το Πνεύμα το Άγιον και ο Κύριος αναμεταξύ τους γιατί είναι ομοούσιοι.
Ο ένας καταλαβαίνει τον άλλον πλήρως, ξέρουν τα πάντα.
Τον τρόπο ενεργειών, τον τρόπο σκέψεών τους, της Αγίας Τριάδος ενώ τα τρία πρόσωπα κατανοούν πλήρως.
Γιατί έχουν και γι’ αυτό βλέπετε είναι στην ουσία μία απόφαση, μία σκέψη, η της Αγίας Τριάδος όπως ψάλλουμε και όλας.
Δεν λέει άλλα ο ένας, άλλα ο άλλος, άλλα ο άλλος.
Αυτό είναι ένα πέπλο μυστηρίου το πως γίνεται και ούτε ποτέ θα το καταλάβουμε ούτε θα το εννοήσουμε εμείς διότι είμαστε περιορισμένους ο νους μας, εμάς είναι το σωστά, είναι όπως εμφανίστηκε στον Άγιο Αυγουστίνο, τι εμφανίστηκε στον Άγιο Αυγουστίνο, πήγε να φιλοσοφήσει αυτό το μυστήριο της Αγίας Τριάδος και όπως πήγε να το φιλοσοφήσει σε μια παραλία, Να δει πώς ο Πατήρ, ο Υιός, το Άγιο Πνεύμα, αυτά που σας είπα είναι και είναι και τρία πρόσωπα, ενώ είναι χωρισμένα ασύγχυτα δεν συγχέονται να μεταξύ τους είναι και ένα όμως και τα λοιπά, πώς είναι ομοοούσια και είναι ξεχωριστές υποστάσεις, έχω τρεις υποστάσεις ενώ είναι ένας Θεός και τα τρία πρόσωπα, Πατήρ Ηώς και ο Θεός είναι Πατήρ και είναι όλη η Θεότητα, ο Υιός είναι όλη η Θεότητα, και πάλι και το πνεύμα το έγινε πάλι όλη η θεότητα.
Δεν τα καταλάβαινε αυτά ούτε ο Άγιος Αυγουστίνος παρότι ήταν φιλόσοφος, είχε γίνει χριστιανός πάει σε μια παραλία και αρχίζει εκεί να φιλοσοφεί, σαν φιλόσοφος να σκεφτεί τι είναι αυτό το μυστήριο της Αγίας Τριάδος.
Ξαφνικά βλέπει ένα παιδάκι, έχει και ένα κουβαδάκι το παιδάκι, έχει ανοίξει μια λακούβα στην άμμο, Παίρνει με τη λακούβα εκεί, παίρνει το κουβαδάκι του, παίρνει τη θάλασσα και τη ρίχνει μέσα στη λακουβίτσα.
Το κοιτάει ο Άγιος Αυγουστίνος, ώρες το παιδάκι, έκανε αυτή τη δουλειά.
Το πλησιάζει και του λέει, ρε μικρούλη του λέει, τι κάνεις εδώ με το κουβαδάκι σου.
Τι κάνω του λέει πάτερ μου.
Προσπαθώ να βάλω τη θάλασσα και την παίρνω σιγά σιγά με το κουβαδάκι μου, προσπαθώ να την βάλω μες στη λακουβίτσα.
Καλά του λέει μωρέ, δεν βλέπεις ότι η λακουβίτσα είναι τόση και ότι η θάλασσα είναι απέραντη.
Και γυρίζει το παιδάκι και του λέει και εσένα το μυαλό σου δεν το βλέπεις ότι είναι τόσο, ενώ ο Θεός είναι απέραντος;
Πώς το απέραντο θα χωρέσει μέσα στο δικό σου το μυαλό που είναι τόσο;
Άρα λοιπόν καταλαβαίνουμε ότι δεν πρόκειται ποτέ να καταλάβουμε τα μυστήρια της Αγίας Τριάδος.
γιατί αν μπορούσαμε να το κατανοήσουμε θα ήμασταν ήδη και εμείς θεοί.
Θα ήμασταν θεοί.
Άρα δεν πρόκειται ποτέ να κατανοήσουμε αυτά τα μυστήρια.
Αλλά εκ των ενεργειών του Θεού από αυτά που βλέπουμε το πως ενεργεί ο Θεός κάποια πράγματα αντιλαμβανόμεθα και μπορεί και κάποια να μην τα αντιλαμβανόμεθα και σωστά όμως.
Διότι όταν κάτι το βλέπω εκ των ενεργειών έτσι το πως ενεργεί και λέω αυτό κάνει εκείνο Άρα είναι εκείνο, αυτό το άρα είναι εκείνο μπορεί και να μην είναι έτσι.
Και γι’ αυτό δεν ρωτάμε το Θεό γιατί.
Ο Θεός ξέρει γιατί το κάνει.
Έχει πολύ περισσότερο μυαλό λοιπόν από εμάς, έχει περισσότερο νουν, το μόνο που ξέρω ότι ό,τι κάνει, έστω και αν είναι εις βάρος μου, είναι από αγάπη, είναι για το καλό μου.
Διότι έπλασε τον άνθρωπο για να του μεταδίδει συνέχεια αυτή την αγάπη που έχει.
Τώρα πάλι πώς ερμηνεύεται εγώ να υποφέρω και αυτό να γίνεται από αγάπη, μπορεί να έχει μια ερμηνεία.
Μια μάνα που το παιδί της δεν κάθεται καλά και από αγάπη του βουτάει το αυτί και του κόβει και δύο χαστούκια.
Το μωρό κάθεται δύο ώρες και κλαίει.
Δεν μπορεί να καταλάβει ότι η μάνα του από αγάπη του έκανε αυτό, δεν μπορεί να το κατανοήσει, το παιδί αισθάνθηκε μόνο το τράβηγμα του αυτιού, τον πόνο, τον πόνο αισθάνθηκε, αισθάνθηκε τα δυο χαστούκια πάλι και τα χάνει, και γι’ αυτό γυρίζει είδατε πολλές φορές ενώ το χτυπάς το παιδάκι πάει μετά πάλι το ίδιο στη μαμά και λέει μανούλα με αγαπάς θεωρεί ότι δεν το αγαπάει το ίδιο παθαίνει και ο άνθρωπος του έρχεται ένας θάνατος μέσα στην οικογένεια και λέει αν με αγαπάει ο Θεός γιατί μου πήρε τη μάνα γιατί μου πήρε τον αδερφό μου γιατί δεν μπορεί να εξηγήσει ότι αυτό το τράβηγμα του αυτιού γιατί γίνεται και ότι είναι εξ αγάπης προερχόμενο όπως η μάνα τραβάει από αγάπη το παιδί
γιατί κάτι θέλει να διορθώσει το παιδί και πρέπει να γίνει σωστό.
Το ίδιο κάναν παλιά οι δάσκαλοι.
Όταν ένας δάσκαλος παλιά που χτυπούσαν τα παιδιά, τα μαλώνανε όταν δεν ξέραν το μάθημα, τα μαλώνανε.
Γιατί τα χτυπάγανε, είχαν οι δάσκαλοι τίποτα ή οι καθηγητές είχαν τίποτα προηγούμενα με τα παιδιά; Αγαπούσε ο δάσκαλος το παιδί, αγαπούσε ο καθηγητής το παιδί.
Βλέπετε ήρθε το Υπουργείο και το απαγόρευσε.
Και επειδή το αγαπούσε ήθελε να μάθει γράμματα.
Και έβρισκε έναν τρόπο που ήταν η φωνή, ήταν το ξύλο, δεν λέω να σαπίσεις το παιδάκι στο ξύλο, αλλά υπήρχαν αυτοί οι τρόποι παιδαγωγικοί που ο δάσκαλος μέσα από εκεί δεν το έκανε γιατί δε χώνευε το παιδί.
Ήθελε το παιδί να μάθει γράμματα από αγάπη.
Να μάθει γράμματα.
Το παιδί δεν το καταλάβαινε και έλεγε ο δάσκαλος είναι κακός και δεν μ’ αγαπάει.
Και έλεγε στις γονείς του μαμά άλλαξε με σχολή γιατί ο δάσκαλος όλο με χτυπάει δεν μ’ αγαπάει.
Δεν έβλεπε ότι το ίδιο δεν διάβαζε, δεν προχώραγε, έβλεπε ότι ο δάσκαλος ήταν κακός.
Το ίδιο βλέπουμε και εμείς πολλές φορές.
Όταν κάτι συμβαίνει στην οικογένειά μας, τον κόσμο βλέπουμε ότι ο Θεός είναι κακός.
Δεν βλέπω ότι ο Θεός πίσω από εκεί μπορεί να μου τραβάει το αυτί, ώστε να με συνετίσει, να διορθωθώ, να καταλάβω ότι πάω σε λάθος δρόμο.
Γιατί από τον εγωισμό μου θεωρώ ότι είμαι στο σωστό το δρόμο.
Αυτό είναι το πρόβλημα.
Δεν βλέπω ότι πάω στραβά, γιατί αν το έβλεπα δεν θα πήγαινα.
Αν μπορούσε ο εγωιστής να καταλάβει ότι είναι σε λάθος δρόμο θα το διόρθωνε.
Δεν το βλέπει και γι’ αυτό έρχεται ο γονιός, γι’ αυτό έρχεται ο πνευματικός, βάζει επιτίμια, κανόνες, γι’ αυτό έρχεται ο πατέρας, η μάνα, χτυπάει πολλές φορές το παιδί, το κράτος όταν δεν το καταλαβαίνεις ότι βαδίζεις τραβά, έρχεται και έχει το νόμο, που ο νόμος επεμβαίνει, γιατί έχει το νόμο, γιατί θέλει το κράτος να σε τιμωρήσει, γιατί έχει το κράτος τίποτα μαζί σου, αλλά αφού βλέπει ότι δεν πάει στην ευθεία οδό, κάπως πρέπει να σε ξυπνήσει και να μετανοήσεις και να αλλάξεις πορεία.
Και γι’ αυτό έχει το νόμο και γι’ αυτό έδωσε και ο Θεός το νόμο.
Όταν ο Θεός είπε οφθαλμών αντί οφθαλμού, όποιος σας βγάζει το μάτι να του βγάζετε και εσείς το μάτι, τι ήθελε ο Θεός να βγάλουν οι άνθρωποι τα μάτια τους.
Όχι.
Από αγάπη κινούμενος ο Θεός, τι κάνει, σου λέει τώρα δεν θα πάει να του το βγάλει το μάτι, γιατί αν του το βγάλει ξέρει ότι θα του βγάλει και ο άλλος το δικό του μετά, Ο νόμος.
Οπότε και οι δυο δεν θα μαλώνουν πια.
Ή όταν έλεγε του κόβεις το χέρι, δεν πήγαινε ο άλλος να κλέψει μετά.
Ο νόμος ήταν για να τον φοβίσει να μην κάνει το κακό.
Ο νόμος ήταν για αυτό βγήκε.
Ώστε να προστατέψει τον άνθρωπο από αγάπη.
Λοιπόν, όταν ξέρω ότι ο Θεός δημιούργησε τα πάντα από αγάπη, Το αγάπη για ποιο λόγο λοιπόν να θέλει να τιμωρήσει.
Ναι, αλλά το ερώτημα απαντήθηκε γενικά σε αυτό τώρα.
Το γιατί ο Θεός ενεργεί έτσι πως ενεργεί.
Δεν μπορώ να ξέρω τελικά το νου Κυρίου και γι’ αυτό δεν ρωτώ το γιατί.
Παρ’ όλο αυτά όμως σήμερα εξετάζουμε ένα γιατί.
Γιατί οι ασεβείς και οι άδικοι ζουν καλύτερα και οι δίκαιοι υποφέρουν.
Εγώ θα πω δύο πράγματα.
Ότι όσοι ακολουθούμε τον Χριστιανισμό, δεν μας υποσχέθηκε πουθενά ο Χριστός, μα πουθενά, ότι ακολουθώντας τη ζωή του Ευαγγελίου και εφαρμόζοντας το θέλημά Του, ότι θα γίνουμε βασιλιάδες και θα περνάμε καλά.
Ότι δεν θα αρρωσταίνουμε, ότι δεν θα πεθαίνουμε, ότι δεν θα μας κλέψουν, ότι δεν θα μας αδικήσουν, ακριβώς αντίθετα λέει και θα σας βρίσουν και θα σας συκοφαντήσουν και θα σας αδικήσουν και θα σας διώξουν και θα σας σφάξουν και ο ίδιος λέει ότι έκαναν σε μένα όσοι με ακολουθείτε θα το κάνουν και σε εσάς.
Μακάριοι οι δεδιωγμένοι, ένεκεν εμού και του Ευαγγελίου.
Άρα δεν υπάρχει καλοζωία μέσα στο χριστιανισμό.
Άρα αυτοί που θέτουν αυτό το ερώτημα ότι γιατί οι άδικοι ζουν καλύτερα και ο χριστιανός υποφέρει, μα από την αρχή που μπήκες μέσα στο χριστιανισμό πρέπει να ξέρεις ότι ο χριστιανισμός έχει τον Εσταυρωμένο, Δηλαδή τι σου δείχνει, τι σε περιμένει όταν βλέπεις τον Εσταυρωμένο τον Αρχηγό σου πάνω σε ένα Σταυρό, εσύ που θα πας.
Δεν καταλαβαίνεις ότι σου λέει αν τον ακολουθήσεις αυτόν η ζωή σου θα είναι μαρτυρική και Σταυρός.
Αφού τον ακολουθείς τώρα γιατί διαμαρτύρεσαι; Γιατί διαμαρτύρεσαι; Το είπε ο ίδιος ο Κύριος.
δια πολλών θλίψεων δει ημάς εισελθείν εις την βασιλείαν του Θεού.
Θέλετε λέει να μπείτε και να με ακολουθήσετε.
Τι είπε όστις θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθείτω μοι.
Όποιος θέλει να γίνει χριστιανός και πραγματικός χριστιανός θα σηκώσει σταυρό, σταυρό θα υποφέρει σε όλη του τη ζωή, Θα σταυρώνεται.
Τι δεν καταλαβαίνουμε.
Ποιος μας είπε λοιπόν ότι δεν θα έχω πόνο, δεν θα έχω αρρώστιες, δεν θα έχω δανάτους, δεν θα έχω θλίψεις, δεν θα έχω αδικίες, δεν θα μείνω χωρίς δουλειά.
Τα πάντα θα πάθω.
Τα πάντα θα πάθω.
Δεν μου υποσχέθηκε κάτι το καλύτερο ότι αν είμαι στην εκκλησία θα είμαι υγιής, δεν θα αρρωσταίνω, δεν θα μου πεθάνει η μαμά, δεν θα μου σκοτωθεί το παιδί.
Δεν μου είπε τέτοια πράγματα ο Χριστός.
Το αντίθετο μου είπε ότι εσύ που ακολουθείς τον Χριστό θα σηκώσεις βαρύ σταυρό.
Σήκωσέ τον όμως.
Θα σε βοηθήσω και εγώ, θα είμαι δίπλα σου.
Θα είμαι δίπλα σου.
Και έτσι το φορτίον θα σου γίνει πιο ελαφρύ.
Έτσι.
Τι είπε λοιπόν ότι δια πολλών θλίψεων, ο ίδιος το είπε.
Δει ημάς εισελθείν, θα περάσετε πολλές θλίψεις, αν με ακολουθείστε για να φτάσετε τελικά στη βασιλεία μου.
Και τι είπε άλλο πάλι στενή και τεθλιμμένη η οδός η απάγουσα εις τη βασιλεία των ουρανών.
Στενή και τεθλιμμένη η οδός.
Δεν μου λέει θα είμαι μια χαρά.
Το αντίθετο μου λέει αυτοί που δεν με ακολουθούν θα περνούν μια χαρά.
Ε αυτό βλέπουμε τώρα.
Ότι αυτοί που δεν τον ακολουθούν και είναι ασεβείς, αυτοί που είναι βλάσφημοι, αυτοί που είναι κλέφτες, αυτοί που είναι άρπαγες, αυτοί που είναι άδικοι, ζουν μια χαρά.
Ε μας το πω Χριστός.
Αλλά όποιος με ακολουθήσει, ξεχάσετε το να περάσει καλά.
Αδελφοί μου άμα δεν ξέρατε ποιον δρόμο και ποιον αρχηγό ακολουθείτε, κακώς τον ακολουθήσατε όποιος τον ακολούθησε.
Όποιος τον ακολούθησε και δεν ξέρει τι ακολούθησε, να πάρει να διαβάσει την καινή διαθήκη, να πάρει να διαβάσει την καινή διαθήκη, να δει τι δρόμο ακολουθεί και για αυτό είπε ο Χριστός ο ποιος θέλει.
Διαβάστε την καινή διαθήκη, σας παρακαλώ, να δείτε τι θα πάθετε εάν ακολουθήσετε το Χριστώ και μετά άμα θέλετε ακολουθείτε.
Μετά βαπτίσου στο όνομά του και γίνε Χριστιανός.
Αλλά και όσοι βαπτιστήκατε και διαπιστώνετε ότι αυτά δεν μπορείτε να τα ακολουθήσετε, ξεγραφτείτε από μέλη της Εκκλησίας.
Γίνατε μέλη.
Την ώρα που βαπτίζεσαι γίνεσαι μέλος της Εκκλησίας, σε αυτόν τον οργανισμό που είναι θεανθρώπινος.
πήγαινε και ξεγνάψου και ακολούθα τον άλλο δρόμο της αδικίας, της βλασφημίας, του πλούτου.
Πάντως όποιος ακολουθεί το Χριστό δεν λέει ο Χριστός ότι εγώ θα σου δώσω χρήματα.
Μπορεί κάποιοι να αποκτήσουνε.
Μπορεί κάποιοι να γίνουν και να είναι χριστιανοί και να γίνουν και βαθύπλουτοι.
Αλλά δεν σου είπε ο Χριστός ότι αν με ακολουθήσεις και μου ανάβεις κεράκια υπέρ υγείας εγώ θα σου δίνω την υγεία σου επειδή εσύ ανάβεις κεράκια.
Δεν πρόκειται εγώ να σου δώσω την υγεία επειδή εσύ ανάβεις κεράκια, ούτε επειδή δίνεις το χαρτί υπέρ υγείας εγώ σίγουρα θα σε κάνω καλά.
Δεν τα λέει πουθενά.
«Δια πολλών θλίψεων δει ημάς εισελθείν εις τη Βασιλεία του Θεού και στενή και τεθλιμμένη οδός η απάγουσα πάλι στη Βασιλεία του Θεού που οδηγεί δηλαδή στη Βασιλεία του Θεού.
Και εμείς έχουμε το Σταυρό και αυτό φωνάμε και το Σταυρό.
Τον έχουμε στο λαιμό μας.
Ότι η ζωή μας θα είναι μια ζωή θυσιαστική.
Θα θυσιαζόμαστε, θα υποφέρουμε.
Θα υποφέρουμε.
Και τώρα αν κάποιοι χριστιανοί είτε πλουτίσουν σαν τον Αβραάμ, είτε αποκτήσουν τα καλά του Αβραάμ, έτσι, αυτό δεν έχει να κάνει σχέση με το Θεό, έτσι.
Δηλαδή επειδή ακολούθησαν τον Χριστό και αυτό ο Θεός τους ανταπέδωσε, γιατί θα το έκανες όλους ο Θεός, αν ήταν.
Εκεί υπάρχει και πιο άλλο σκεπτικό, και κάτι άλλο θέλει είναι και η ευφυΐα του ιδίου του ανθρώπου.
Όταν άλλος έχει επιχειρηματικό μυαλό και έχει ένα χωραφάκι, το χωραφάκι μπορεί να το κάνει δέκα.
Τα δέκα, να τα κάνει χίλια τα στρέματα.
Αυτό δεν σημαίνει επειδή ήταν χριστιανός το έκανε.
Αυτό το έκανε γιατί είχε το μυαλό του.
Μπορεί να είμαι υγιής σε όλη μου τη ζωή και να μην αρρώστησα ποτέ.
Πολλοί άνθρωποι είναι.
Και να είμαι της Εκκλησίας.
Και είμαι της Εκκλησίας αλλά δεν αρρώστησα.
Αυτό είναι γιατί ο οργανισμός μου είναι έτσι.
Τα πάντα φυσικά είναι κάτω από τη σκέπη, την ευλογία του Αγίου Θεού και το θέλημα του Αγίου Θεού.
Αλλά δεν σημαίνει αυτό ότι εγώ ακολουθώ το Χριστό γιατί θα την πάθω σαν τον Ιούδα.
Να ακούσετε αδελφοί μου, να ακούτε τα παλαιά βίντεο παρακαλώ.
Μπείτε να ακούσετε γιατί ο Ιούδας τελικά πρόδωσε το Χριστό.
Ήλπιζε έτσι περιληπτικά το λέω, ήλπιζε ο Ιούδας τι.
Ότι ο Χριστός ως Μεσσίας θα γίνει βασιλιάς στη θέση του Ηρώδη, θα πάρει το βασίλειο, θα ελευθερώσει από τη ρωμαϊκή κατοχή, θα διώξει τους Ρωμαίους, θα ελευθερώσει το Ισραήλ και θα αναπτυχθεί το βασίλειο του Ισραήλ με βασιλιά του Χριστό.
Και γι’ αυτό ήταν ζηλωτής ο Ιούδας.
Φανατικός, φονταμενταλιστής θα λέγαμε.
Έτσι.
Όταν είδε, εκεί φτάνουν οι φανατικοί, Εκεί φτάνουν οι φανατικοί.
Τι έκανε όταν είδε ότι αυτό που είχε μες το μυαλό του δεν το είχε ο Χριστός, πήγε και τον πρόδωσε.
Τον εγκατέλειψε.
Το ίδιο κάνουν και σήμερα πολλοί που έχουν μες το μυαλό τους κάποια πράγματα και θέλουν και ο πνευματικός τους, ο εξομολόγος τους να ακολουθεί αυτό το δρόμο που αυτοί έχουν στο μυαλό τους, όπως το έχει ο Ιούδας.
Νόμιζε ότι ο Χριστός είχε το μυαλό του Ιούδα, που ήτανε φονταμενταλιστής, ήταν φανατικός, ήταν ζηλωτής και τελικά τη διαπιστώνει ότι ο Χριστός είχε άλλη γραμμή και άλλη πορεία Και πήγε και τον πρόδωσε.
Γιατί του γκρεμίστηκε αυτό το όνειρο.
Και γι’ αυτό βλέπετε πολλοί αλλάζουν πνευματικούς.
Γιατί, γιατί ο πνευματικός τους τελικά δεν είναι παλαβός σαν το δικό τους το μυαλό, δεν έχουν το δικό τους το μυαλό το παλαβό, του Ιούδα το μυαλό και γι’ αυτό προδίδουν το πνευματικό και τον εγκαταλείπουν.
Γι’ αυτό φεύγουν.
Είναι ακριβώς η ίδια περίπτωση του Ιούδα.
Άρα δεν έχω το μυαλό μου ότι ανάβω κεράκια και περιμένω σαν τον Ιούδα ο Χριστός, ο Θεός να μου κάνει κάτι.
Δεν είναι ανταποδοτικά τέλειο ο χριστιανισμός.
Έκανα αυτό θα μου δώσει ο Θεός εκείνο.
Εσύ προσευχήσου ζήτα αυτό που θέλεις και άστο στο θέλημα του Θεού.
Γι’ αυτό λέμε στο Πάτερ ημών γεννηθήτω το θέλημά σου.
Ειδάλλως θα λέγαμε αδελφοί μου γεννηθήτω το θέλημά μου κύριε.
Πάρε και 10 χιλιάδες σε ένα ναό, πάρε και 50 χιλιάδες σε ένα ναό και Θεέ μου να γίνει αυτό που θέλω εγώ.
Και να βγω και κάνω μια χρυσή Αγία Τράπεζα νομίζοντας ότι το παιδί μου επειδή το έκανα ότι θα ζήσει.
Και μετά δεν έζησε το παιδί μου πέθανε.
Μα ποιος σου είπε ότι ο Θεός μπαίνει σε αυτό το σκεπτικό το δικό σου.
Ποιος σου είπε.
Όπως ο Πέτρος που πάλι ήταν ζηλωτής ο Πέτρος, φανατικός ήταν ο Πέτρος ο Απόστολος, πάλι ήταν ζηλωτής, τι έκανε ο Πέτρος όταν τον συλλάβαν τον Χριστό, είδες τι έκανε, έβγαλε μαχαίρι και όρμηξε με το μαχαίρι ο βλάξ.
Επειδή περί βλαμμένου επρόκειτο.
Παίζει ρόλο αν τον είχε διαλέξει ο Χριστός.
Τι νομίζετε ότι διάλεξε ο Χριστός.
Τα κατακάθια του κόσμου μάζεψε.
Ξεκινήστε από τον Ιούδα πάρτε τον ένα πήγετε στον άλλον.
Τα κατακάθια μάζεψε.
Αμαρτωλούς, αγράμματους, αδαείς, δεν μάζεψε αφρόκρεμα, παλιανθρώπους.
Μην νομίζετε ότι όλοι αυτοί είμαστε το χριστιανισμό και ξαφνικά γι’ αυτό βλέπετε ο τέτοιος δεν κάνει τίποτα, με το μαχαίρι πάει και του κόβει το αλλουνού το αυτί.
Πάει και του κόβει το αυτί την ώρα της συλλήψεως.
Ποιανού που ήταν μαθητής του διδασκάλου της αγάπης.
Εσύ καρέ Πέτρο που το δίδαξε αυτό ο Χριστός.
Αυτά άκουγες τόσο καιρό κοντά του.
Αλλά μουρλός ο Πέτρος.
Εκεί βγάζει μάχαιρα και γι’ αυτό γυρίζει και ο Χριστός και του λέει βάλε τη μάχαιρα στη θήκη γιατί μάχαιρα αν έδωσες μάχαιρα θα λάβεις.
Μετά εντάξει διορθώθηκε ο Πέτρος.
Έτσι είχαμε και την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος δεν διορθώθηκε πλήρως γιατί το βλέπουμε ότι είχε και το φανατισμό που τσακώθηκε με τον Παύλο, τα είχε τα δικά του τα προβλήματα ο Πέτρος.
Έτσι για την περιτομή τσακωνόταν συνέχεια, δημιουργούσε προβλήματα.
Κι ας ήταν Απόστολος του Χριστού.
Αλλά ο Ιούδας που δεν εκπληρώθηκε ο Πέτρος τουλάχιστον, τι έκανε πάλι και εκείνος μες στην παλαβομάρα του και αυτός θα λέω ότι ανθρώπινα για να καταλάβετε, στην παλαβομάρα του αρνήθηκε το Χριστό μπροστά σε μια υπηρέτρια.
Ποιος, αυτός που έβγαλε το μαχαίρι, πως λέμε τζαμπα μάγκες, αυτός είναι ο τζάμπα μάγκας.
Και τι του έλεγε το Χριστού λίγες μέρες πιο πριν ότι εγώ δεν πρόκειται να σε αρνηθώ με τίποτα.
Και του λέει κάτσε μην βιάζεσαι και λες μεγάλα λόγια αγόρι μου του λέει ο Χριστός.
Μιλές παιδάκι μου πολλά του λέει σε λίγες ημέρες πριν αλέκτωρ φωνήσει τρεις θα με έχεις αρνηθεί.
Ήταν παλαβός.
Το είχε ο Πέτρος, αλλά τελικά γύρισε.
Ο Ιούδας δεν γύρισε.
Ήταν πιο παλαβός.
Ο Ιούδας βλέπετε δεν γύρισε.
Ο φανατισμός του, ο εγωισμός του, το κατάλαβε ότι έκανε λάθος, γιατί μεταμελήθηκε και πέταξε τα τριάκοντα αργύρια, αλλά δεν πήγες στον Χριστό να ζητήσει μια συγγνώμη.
Δεν πήγες στον Χριστό αδέλφια μου να ζητήσει μια συγγνώμη.
Άρα λοιπόν δεν σημαίνει ότι όταν πάω κοντά στον Χριστό παρακαλώ αδέλφια μου ότι ο Χριστός επειδή ανάβω κεριά ή παρακαλάω θα μου κάνει αυτό που θέλω.
Μου είπε απ’ την αρχή θα έχεις στο δρόμο μου θλίψεις.
Οι θλίψεις θα είναι θάνατοι, θα είναι ανεργία, θα είναι φτώχεια, θα πεθάνει το παιδί σου, θα πεθάνεις εσύ, θα πεθάνουν οι γονείς σου, θα είσαι παράλυτος, θα σε χτυπήσει αυτοκίνητο, θα πεινάς, θα μείνεις άνεργος, πάντως θα έχεις θλίψεις, θλίψεις και σταυρούς, σταυρός σημαίνει πόνος, θα υποφέρεις.
Άρα η ερώτηση γιατί οι ασεβείς και οι άδικοι ζουν καλύτερα, γιατί δεν διάλεξαν αυτόν τον δρόμο.
Διαλέξαν τον δρόμο των θλίψεων.
Γιατί.
Γιατί αυτός ο δρόμος των θλίψεων οδηγεί στη βασιλεία των ουρανών.
Ενώ ο άλλος ο δρόμος της αδικίας οδηγεί απευθείας στην αιώνια κόλαση.
Άρα έχω να διαλέξω.
Πού θα πάω.
Όπως είπε κάποιος, εγώ θα πάω στις Αιγέλες για να κάνω τρέλες.
Και ο άλλος είπε, εγώ θα πάω στο Άγιον Όρος γιατί θέλω να ζήσω πνευματική ζωή.
Έτσι είναι.
Ο καθένας διαλέγει αδέλφια μου το δρόμο του.
Θέλεις τρελές, σε τρέλες.
Θέλεις προσευχή, νηστεία και το δρόμο των θλίψεων, στο Άγιον Όρος, κοντά στον Χριστό.
Άρα λοιπόν εγώ επιλέγω.
Άρα αφού είμαι στο δρόμο του Χριστού, Να η μία απάντηση.
Η μία απάντηση.
Και τώρα θα σας πω και την δεύτερη απάντηση.
Είναι ένας πατέρας, ο Θεός η Αγία Τριάδα, ο οποίος έχει ας το πούμε πολύτεκνο πατέρα, αφού είμαστε όλοι παιδιά του, είναι πολύτεκνος, υπερπολύτεκνος.
Αλλά πάρτε μια ανθρώπινη τώρα οικογένεια έτσι.
Ένας πατέρας έχει 12-15 παιδιά, καλή ώρα όπως έχουμε εμείς τον Αντρέα εδώ, έτσι και βλέπεις ότι δύο-τρία του παιδιά, τέσσερα ή τα πέντε, παίρνουν τον δρόμο τον άσχημο.
Απομακρύνονται, φεύγουν απ’ το σπίτι, δεν συμπεριφέρονται καλά, Βλέπει ο γονιός ότι τα χάνει τα παιδιά αυτά.
Ποια πρέπει να είναι η συμπεριφορά του.
Να τους πει θέλετε να φύγετε στο διάολο και παραπέρα.
Αυτό πρέπει να πει σαν πατέρας.
Αυτό έκανε ο πατέρας του Άσωτου Υιού.
Όχι.
Τι του έδωσε.
Όλη του την περιουσία.
Παρότι πήγαινε στον κακό τον δρόμο, Του έδωνε πλούτη.
Όλη του την περιουσία του έδινε.
Τον γέμιζε.
Γιατί.
Για να μην μπορεί να βρεθεί μετά και να του πει εγώ παιδί μου βλέπεις σου έδειξα όλη μου την αγάπη.
Γιατί.
Γιατί ήθελα να σε έχω κοντά μου.
Οι άλλοι είναι κοντά.
Και γι’ αυτό βλέπετε ο μη άσωτος υιός, αυτός που έμεινε, ρε πατέρα του λέει, εγώ τόσα χρόνια που είμαι κοντά σου υποφέρω. Δεν έχω φάει ποτέ το μόσχο το σιτευτό. Ούτε ένα κατσικάκι λέει δεν έσφαξες για μένα και τους φίλους μου.
Τίποτα δεν με έχω κάνει.
Ενώ ο αδελφός μου ο άσωτος που ήταν με τις πόρνες, με τους έναν, με τους κλέφτες, με τους απαταιώνες, τους ναρκωμανείς, Τους φας το μόσχο το συντευτό και του είχες δώσει και όλη την περιουσία όλα τα καλά γιατί δίδοντας ο άλλος βλέπει την αγάπη του πατέρα.
Θυμάται κάποια στιγμή όπως θυμήθηκε και ο άσωτος αυτή την αγάπη του πατέρα και γι’ αυτό γύρισε πίσω.
Το ίδιο στους άδικους και στους ασεβείς, ο Θεός είναι Πατέρας, είναι δικά Του παιδιά και τους δίνει, τους δίνει, τους δίνει συνέχεια για να τους δείξει την αγάπη Του, ότι παιδιά μου βλέπετε εγώ συνέχεια σας έδινα, παρότι με βρίζατε, παρότι βλαστημούσατε, παρότι ήσασταν στον δρόμο της αδικίας, δεν τη βλέπατε μωρέ την παρουσία μου, Δεν βλέπατε ότι εγώ με και την καρδιά μου σας έδωσα.
Κι όμως εσείς ένα δόξα το Θεό δεν είπατε.
Δεν γυρίσατε πίσω σαν τον άσωτον ιό.
Κινείται λοιπόν και εδώ εξ αγάπης ο Θεός Πατέρας.
Όπως ο Πατέρας θα έδινε σε αυτά που σας είπα στα πέντε παιδιά που θα ξεφεύγανε, θα τους έδινε ότι το καλύτερο μπορούσε για να τα τραβήξει κοντά του να μην του φύγουν και το βλέπουμε αυτό το έκανε και ο πατέρας του Ασώτου το ίδιο έκανε ενώ εμείς δεν συμπεριφερόμαστε έτσι εμάς αν δούμε ότι ο γιος τραβάει το δρόμο της αλητείας το δρόμο των ναρκωτικών, το δρόμο της κλοπής, γινεται αλήτης και οτιδήποτε τον αποκληρώνουμε κιόλας λέω δεν φάει τα κόπια μου εμένα επειδή αυτός έγινε πρεζόνι Θα του δώσω και όμως ο άσωτος Υιός που έγινε πρεζόνι ο πατέρας του δώσε όλη του την περιουσία και την έφαγε την περιουσία.
Αλλά στο τέλος το παιδί τι κάνει.
Ποιος μου τα έδωσε όλα αυτά που είχα.
Ο πατέρας μου.
Μα ήξερε ότι θα τα φάω, θα τα σπαταλίσω.
Άρα αυτός ο άνθρωπος με αγαπάει.
Και αυτή η αγάπη θυμήθηκε και ενώ έχει φτάσει στο να βόσκει γουρούνια Τον έκανε να γυρίσει πίσω.
Να γιατί οι ασεβείς και οι άδικοι λοιπόν περνούν καλύτερα.
Διότι ο Θεός μέσω αυτού του τρόπου τους δίνει σαν τον πατέρα του ασώτου να τους δώσει να καταλάβουν την αγάπη του, ώστε κάποια στιγμή να το εννοήσουν και να καταλάβουν και να επιστρέψουν.
Ενώ εσύ είσαι κοντά του.
Ό,τι έχει ο πατέρας το έχεις εσύ.
αφού είσαι κοντά του Χριστιανός και έχει ένα σταυρό.
Στο λέει λοιπόν σταυρό θα έχουμε εμείς εδώ.
Αλλά εμείς θα τα γευτούμε όλα τα καλά στη Βασιλεία του Θεού.
Γι’ αυτό δεν είπε φεύγοντας, τι είπε ο Χριστός.
Δεν θα ξαναφάω λέει πάνω στη γη μετά το Μυστικό Δείπνο, εώς ότου έρθετε όλοι να φάμε μαζί στη Βασιλεία μου.
Εμάς το γλέντι θα γίνει εκεί πάνω.
Τώρα στενή και τεθλιμμένη η οδός που πορευόμεθα και σταυρός θα είναι η ζωή μας.
Συκοφαντίες, ύβρις, διωγμοί, δικαστήρια, θάνατοι, αρρώστιες, ανεργία, πόνος.
Ε, περιμένουμε.
Και αν έχουμε και κάποια εξαίρεση φωτεινότητα ε, είναι σε αυτή βροχή.
Βρέχει, κάνει και ήλιο, έρχεται ο ήλιος, ξανά έρχεται η βροχή και ούτω καθεξής.
Και πορευόμεθα.
Πορευόμεθα όμως τη στενή και τεθλιμμένη οδό.
Σε αυτή την εκκλησία γίναμε μέλη.
Η οποία όμως αυτή η εκκλησία μας οδηγεί στη Βασιλεία των Ουρανών.
Γι’ αυτό παρακαλώ όπως σας είπα να διαβάζετε καινή διαθήκη, ακολουθείτε την εκκλησία του Χριστού.
Δεν διαβάζετε ούτε Αγίους, ούτε Καινή Διαθήκη, ούτε βιβλία θρησκευτικά και πατερικά με αποτέλεσμα να μην έχει πολλής κόσμος εκκλησιαστικό φρόνημα.
Να μην έχει, να μην γνωρίζει πως πρέπει να κινηθεί και γι’ αυτό έχετε και όλες αυτές τις απορίες που μου τις στέλνετε και σας απαντάω.
Αλλά αν θα θέλετε περισσότερα να μάθετε αδελφοί μου, θα παρακαλούσα την αγάπη σας και την Καινή Διαθήκη και άλλα θρησκευτικά και πατερικά βιβλία μπείτε μέσα στο Μοναστηριακό Κελάρι, το ηλεκτρονικό κατάστημα της Μονής μας και εκεί θα τα βρείτε monastiriakokelari.
gr εκεί θα βρείτε και βιβλία και ό,τι άλλο η αγάπη σας θέλει.
Εγώ να σας ευχαριστήσω που παρακολουθήσατε τη σύναξή μας εδώ που είμαστε μαζί με τους πατέρες, μαζί με όλους τους εν Χριστώ αδελφούς και τις Εγχριστώ αδελφές και είμαστε όλοι μαζί και ακούμε αυτά τα κηρύγματα.
Όταν κλείνει η κάμερα γίνονται και ερωτήσεις εδώ που είμαστε με ρωτούν και οι ερωτήσεις φυσικά δεν περνάνε εδώ στον αέρα αλλά μου τις στέλνετε και εσείς όμως συμμετέχετε όταν μου τα στέλνετε μετά email τα οποία εγώ ξεχωρίζω και σας στέλνω.
Να’στε καλά αγαπητοί μου αδελφοί χαίρετε εν Κυρίω.
Δι’ ευχών των Αγίων Πατέρων ημών, Κύριε Ιησού Χριστέ ο Θεός, ελέησον και σώσον ημάς.
Αμήν.