21 δ) Πότε και πως θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία.
23 Προειδοποιητικά σημεία 25 ΚΕΦΑΛΑΙΟ β΄ τα ΣΗΜΕΙΑ που @A ΠΡΟΗΓΗΘΟΥΝ (Α΄ ΜΕΡΟΣ) α) η «εβδόμη» ημέρα.
, Μ Β) τι λέγει η Αγία Γραφή γ) ποια γεγονότα θα συμβούν κατά την «εβδόμη» ημέρα δ) η «κιλδιετίς» βασιλεία.
&) τα χαρακτηριστικά της «χιλιετούς» βασιλείας 43 ΚΕΦΑΔΑΙΟΓ TA ΣΗΜΕΙΑ που θα ΠΡΟΗΓΗΘΟΥΝ (8Β΄ ΜεΡοΣ) .
49 52 54 b7 58 α) ο «ολίγος» καιρός β) ο Αντίχριστος ν) η δράση του Αντιχρίστου δ) το φαινόμενο των πολέμων ει η ηθική αποστασία.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ TA ΣΗΜΕΙΑ που θα ΠΡΟΗΓΗΘΟΥΝ ({Γ΄ ΜΕΡΟΣ α) το κήρυγμα του Ευαγγελίου σ’ όλο τον κό Ισραηλιτικού Λαού στην αλήθεια του Ευαγγελίου.
ψ) η αλλαγή του Σύμπαντος ΚΕΦΑΛΑΙΟ ε΄ η ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ (A ΜΕΡΟΣ) α) η ανάσταση των νεκρών β) «Ανέστη Χριστός» ψ) «Αναστήσονται οι νεκροί και ενερθπσοντω ol εν τοις μνημείοις δί το «νέο» σώμα.
, ει μετασχηματισμός του σώματος ημών.
BB ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ στ΄ η ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ (B Μέρος) α) και ημείς αλλαγησώμεθα οοοονονωνοννιννννινωενωωνωων 97 β) η «αρπαγή» των πιστών.
99 ν) η εμφάνιση του Υιού του ανθρώπου «100 8) ο Κύριος έρχεται οοοοοοοοονμεοεοοον.
101 ε) το κριτήριο της κρίσεως : η dydnn.
103 ot} Θ.
Λειτουργία : συμμετοχή ot Βασιλεία τού Θεού 2) η κατάλυση του θανάτου
O ΠΕΡΙ των ΕΣΧΆΤΩΝ ΛΟΓΟΣ
τα έσχατα και η Δευτέρα Παρουσία
Eva από τα πολύ ενδιαφέροντα θέματα για τα οποία πάντοτε ο άνθρωπος και μάλιστα ο πιστεύων χριστιανός άνθρωπος έδωσε πολύ μεγάλη σημασία, είναι 16 χήτημαι των «εσχάτων» όπως λέγονται.
Μεταξύ αυτών την πρώτη θέση κατέχει 10 θέμα περί τής Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου μας.
Όταν λέγουμε έσχατα εννοούμε την τελευταία Χρονική περίοδο πριν από το τέλος του κόσμου αυτού, Είναι γνωστό ότι ο κόσμος αυτός έχει αρχή και επομένως θα έχει και τέλος.
Όμως αυτό το τέλος συνοδεύεται από μία σειρά γεγονότων που έχουν πολύ μεγάλη σχέση με 10 μέλλον ενός εκάστου από εμάς.
γι αυτό και ο λόγος έχει πολύ ενδιαφέρον διότι αναφέρεται σε όλα τα γεγονότα που πρόκειται νά συμβούν στο τέλος αλλά και μετά το τέλος του παpovidg κόσμου, ο οποίος πρόκειται VA καταστραφεί, για να παραδώσει την θέση του εις γην «καινήν».
Αναμένουμε : λοιπόν το τέλος του κόσμου και βεβαίως μακί με το τέλος του κόσμου έρχεται και η ημέρα της παγκοσμίου κρίσεως.
η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου εντάσσεται μέσα στα «έσχατα».
Περί των εσχάτων αυτών ομιλεί η Καινή Διαθήκη, Επομένως έχουμε ένα ασφαλή οδηγό, προκειμένου νά καθοδηνπθούμε και να παρουσιάσουμε για τό πώς θα γίνουν τα έσχατα, yid το ποιά είναι τά προειδοποιητικά σημεία από τα οποία πρόκειται νά αντιληφθούν οι άνθρωποι ότι εγγίζει το τέλος, πώς θά γίνει η Δευτέρα Παρουσία και τι μέλλει να ακολουθήσει μετά από αυτήν.
Γνωρίζουμε ότι περί των ζητημάτων αυτών συνήθως Λέγονται και γράφονται πολλά και διάφορα τά οποία τις περισσότερες φορές αντί να διαφωτίσουν 10 σκηνικό, αντιθέτως προκαλούν σύγχυση, φόβο και ταραχή στους ανθρώπους.
κι αυτό συμβαίνει διότι, όπως ήδη σημειώσαμε, είναι δεδομένο 16 ενδιαφέρον των ανθρώπων για τα έσχατα.
Όμως αυτό τό ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε δύο βασικά ερωτήpata.
στο πότε πρόκειται να συμβούν όλα αυτά και στό πως πρόκειται va συμβούν.
η Εκκλησία του Χριστού είναι η μόνη αρμόδια και κατάλληλος για νά δώσει απάντηση σ αυτά τα ερωτήματα επί τη βάσει αυθεντικής ερμηνείας της “Αγίας Γραφής.
η ayia μας Εκκλησία δεν αλλάζει από καιρού εις καιρόν αντιδήψεις επί του θέματος αυτού, όπως πράττουν συνήθως οι αιρετικοί και μάλιστα οι γνωστοί στις μέρες μας κιδιαστές.
η Εκκλησία έχει τον adyo της Αγίας Γραφής και μάλιστα της Καινής Διαθύκης καθώς επίσης και των ddyo των Αγίων Πατέρων, οί ΊΛ οποίοι είναι οι απλανείς οδηγοί μας στην ερμηνεία τής Αγίας Γραφής.
δεν είναι μόνο δε τα ιερά Ευαγγέλια και οι Επιστολές των Αποστόλων από την Kawd Διαθήκη πού μαρτυρούν περί των εσχάτων, είναι επίσης και τό φοβερό και αποκαλυπτικό βιβλίο της Αποκαλύψεως το οποίο περιέχει Δόψους, σχέσιν έχοντας μέ τό θέμα των εσχάτων.
και με την ένδοξο Δευτέρα Παρουσία του κυρίου μας, το βιβλίο της Αποκαλύψεως είναι προφητικό και αποκαλυπτικό βιβλίο και η ερμηνεία του είναι εκ τών δυσκολοτερων επιδόσεων, στις οποίες θα μπορούσε ο άνθρωπος να αφιερωθεί.
γι αυτό και επειδή υπάρχει μεγάλος κίνδυνος και φόβος παρερμηνείας εκείνών τα οποία το βιβλίο της Αποκαλύψεως γράφει, ή περιγράφει, χρειάζεται ποδύ μεγάλη προσοχή ώστε εκείνα τα οποία B4 πει κανείς να είναι αυθεντικά ερμηνευμένα από τους Αγίους Πατέρες που δεν ήσαν άνθρωποι απλοί αλλά φωτισμένοι από τον Θεό ενάρετοι και “Άγιοι όπου μας έδωσαν την δυνατότητα νά προσεγγίζουμε στα Ιερά κείμενα της Αγίας Γραφής αφόβως, έχοντας αυτούς οδηγούς και ερμηνευτές.
η πίστη μας είναι ότι ο Κύριος της Δόξης, ο αρχηγός και τεδειωτής της πίστεώς μας, ο Ιησούς Χριστός πρόκεποι να έρθει με το τέλος και την καταστροφή αυτού του κόσμου, εν δόξη και τιμή γιά νά κρίνει τους ανθρώπους zdviag και νεκρούς.
Τό ομολογούμε στο Σύμβολο της πίστεως.
Δέψουμε ότι πιστεύουμε στον Ιησού Χριστό «τον και πάλι ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς».
Επομένως είναι δόγμα της πίστεώς μας ότι έρχεται η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας.
Πρέπει δε νά συμπληρώσουμε ότι ο αρνούμενος την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, αρνείται kaf ταν πρώτη παρουσία του ως ανθρώπου επί της γης, Αρνείτα : δηλαδή τό μυστήριο της Θείας Ενανθρωπήσεως, i όπως λέγεται , το μυστήριο της ενσάρκου οικονομίας.
Επομένως η Αγία Γραφή μας πληροφορεί ότι το γεγονός της Δευτέρας Παρουσίας είναι γεγονός μέλλου και βέβαιο.
Είναι όμως αβεβαία και άγνωστα η ώρα, το χρονικό δηλαδή σημείο κατά το οποίο πρόκειται η Δευτέρα Παρουσία να συμβεί.
Αγιογραφικές μαρτυρίες
Εάν ανατρέξουμε στην Αγία Γραφή θα βρούμε πλείστες μαρτυρίες ol οποίες μιλούν για την μέλλουσα κρίση και για την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου.
Όταν κανείς διαβάτει η bupdrar τα σχετικά χωρία της Αγίας Γραφής, απορεί με τους ανθρώπους εκείνους οι οποίοι παρά τις σαφείς αυτές μαρτυρίες και βεβαιώσεις ότι δηλαδή πρόκεποη να έλθει ο Κύριος για να κρίνει όλον τον κόσμο, αυτοί είς πείσμα αυτών των αληθειών εξακολουθούν να αμφισβητούν την αλήθεια η και να αμφιβάλλουν περί αυτής.
Πρώτα απ όλα ας θυμηθούμε τον λόγο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, ο οποίος είναι γραμμένος 16 στό.
κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον στο 25 κεφ.31, όπου εκεί ο Κύριος αρχίζοντας να περιγράφει τα τής Δευτέρας Παρουσίας λέγει «όταν έλθη ο υιος τού ανθρώπου».
Εδώ το «όταν» σημαίνει χρονικό προσδιορισμό, δεν είναι υποθετικό, δηλαδή δεν λέει «εάν» έλθε! ο υιος του ανθρώπου, οπότε B4 μπορούσε κανείς να αμφιβάλλει.
Αντίθετα το «όταν» onμαίνει ότι όλα αυτά που βεβαιώνει ο Κύριός μας είναι ψεψονότα τα οποία θα συμβούν οπωσδήποτε.
Πότε ; Όταν έλθει ο υιος του ανθρώπου, όταν δηλαδή θα έχει έλθει η ώρα και A στιγμή κατά τήν οποία 04 έρθει ο Κύριος εν όδη τη δόξη του ως KpiG, στο κατά Μάρκον Ευαγγέλιον (κεφ.13, 26) διαβάζουμε «και τότε όψονται τον υιον του ανθρώπου ερχόμενον εν νεφέδαις».
να arepn μία μαρτυρία ότι έρχεται η ώρα όταν ο Κύριος 84 έλθει μέσα σε νεφέδες.
Y αυτά τα λόγια του Κυρίου μας δεν είναι δυνατόν να ευσταθήσει κανενός είδους αμφιβολία.
‘Ηδη ο ίδιος ο Κύριος στην Παλαιά Διαθήκη διαβεβαιώνει «εκείνα που εκπορεύονται από τα χείλη μου δεν θα τα αθετήσω» (ψαδμ.
88 (89), 35).
Αυτά δηλαδή τα οποία λέγω δεν πρόκειται να τα πάρω πίσω.
“Επομένως είναι σαφή, είναι βέβαια και κατηγορηματικά και κανένας δεν έχει 10 δικαίωμα να τα αμφισβητεί και μάλιστα χωρίς αποδείξεις, χωρίς επιχειρήματα και τεκμήρια, τα οποία άλλωστε και κανένας δεν μπορεί να βρει.
ο Απόστολος Παύλος μνημονεύει πολλές φορές τα των εσκάτων και μάδιστα τα της Δευτέρας Παρουσίας, θα αναφέρουμε μερικά χωρία μόνο γιά 17 νά εμπεδώσουμε καλύτερα την εδραία και αμετακίνητη πεποίθηση περί της αληθείας των λεγομένων.
Λέψει ο Απόστολος Παύλος.
«Απόκειται τοις ανθρώποις άπαξ αποθανείν, μετά δε τούτο κρίσις» {“Ep.9, 27).
Addog Abyog του ιδίου Αποστόλου, τον dnoio μάλιστα είπε στον “Άρειο Πάγο, απευθυνόμενος πρός τούς Αθηναίους της εποχής tov.
«ο Χριστός eomσεν ημέραν εν η μέλλει κρίνειν TV οικουμένων» (Πρξ.17, 51).
στις Πράξεις των Αποστόλων βλέπουμε τους Αγγέλους ενώ υπηρετούν τον Κύριο αναλαμβανόμενο εις τους ουρανούς να απευθύνονται στους ΜαΘητές και Αποστόδους που έγιναν μάρτυρες τής Αναλήψεως του Κυρίου και να τους Λένε ; «”Άνδρες Γαλιλαίοι τι εστόκατε εμβλέποντες εις τον ουρανόν ; Ούτος ο Ιησούς ο αναληφθείς αφ’ υμών εις τον ουρανόν, ούτως ελεύσεται, ον τρόπον εθεάσασθε αυτόν πορευόμενον εις τον ουρανόν» (Πρξ.1, 11).
Βεβαιότητα λόγων σαφών.
Όπως τώρα δηλαδή όπου βλέπετε τον Κύριο να αναλαμβάνεται εν δόξη στούς Ουρανούς, ότσι θα έλθει, κατά τον ίδιο τρόπο, όπως και τώρα γεμάτοι θαυμασμό και κατάπληξη τον είδατε υα πηγαίνει στον ουρανό.
ς επανέλθουμε όμως στον Απόστολο Παύλο.
Γράφοντας προς τους Θεσσαλονικείς λέγεν «”Αρπαγησόμεθα εν νεφέδαις εις απάντησιν του Ιζυρίου εις αέρα» (A” θεσ.4, 17), και αλλού ο ίδιος ο “Απόστολος B4 μας πει ότι είναι βέβαιο ότι έρχεται ίνα κρίνει τόν κόσμον εν δικαιοσύνη ο Κύριός pag (πραξ.17, 31).
3Ω Ό ίδιος ο Κύριός μας αναφερόμενος επίσης σε αυτά τα έσχατα είπε «απ’ αρτ’ όψεσθε τον Υιον τού ανθρώπου καθήμενου εκ δεξιών της δυνάμεως και ερχόμενον επί των νεφελών του ουρανού» (Ματθ.26, 64).
τι άλλο σημαίνουν τα Δόψια αυτά παρά την επιβεβαίωση της αληθείας περί της οποίας ομιλούμε ; και πάδι ο Κύριος στο κατά Ματθαίον «Πολλοί ερούσι μοι εν εκείνη τη ημέρα Κύριε, Κύριε.
00 τω σω ονόματι προεφπτεύσαμεν και τω σω ονόματι δαιμόνια εξεβάλομεν και τω σω ονόματι δυνάμεις πολδάς εποιώσαμεν ; και τότε ομολογήσω αυτοίς ότι ουδέποτε έγνων υμάς» (ματθ.7, 22-23).
Οι φοβεροί αυτοί Δόψοι του Κυρίου αναφέρονται στά έσχατα, αναφέρονται στη Δευτέρα Παρουσία όταν απευθυνόμενος στους αμαρτωλούς θα τους πει ότι δεν τους αναγνωρίζει και εκείνοι θα Λέγουν : «μά εμείς στο όνομά σου κάναμε Θαύματα, εμείς στό όνομά σου κάναμε προφητείες και λέγεις ότι δεν μάς ξέρεις ; » και τότε ο Κύριος θα πει ποτέ δεν σάς γνώρισα.
στην δε Αποκάλυψη σε πολλά σημεία γίνεται λόγος περί των εσχάτων και μάλιστα περί της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου, ας δούμε δύο χωρία.
Πίστις της Εκκλησίας η Δευτέρα Παρουσία
Όλα Λοιπόν αυτά επιβεβαιώνουν την βασική και Θεμελιώδη.
αλήθεια ότι δηλαδή πρόκειται να έλθει και πάλι ο Κύριος.
Μάλιστα από τα πρώτα χρόνια τής Εκκλησίας μας η πίστη ότι ο Κύριος έρχεται γιά Δεύτερη φορά ήταν πολύ έντονη.
Καΐ ακριβώς επειδή ήταν Evtovn η πίστη αυτό, είχε δημιουργήσει σέ πολλούς χριστιανούς του α΄ ‘αιώνος ένα μεγάλο ενθουσιασμό St ο Κύριος είναι εγγύς.
Αυτήν τήν έκφραση ότι ο Κύριος είναι εψγύς, την βλέπουμε νά διατυπώνεται : σε πολλά σημεία της Καινής Διαθήκης, πράγμα που δείχνει την πίστη την οποία είχαν οι άνθρωποι της γενεάς του Κυρίου pag, ότι πολύ συviopa επρόκειτο να ξαναδούν τον Κύριο.
Π-κ.
Ό Ιάκωβος O Αδελφόθεος στο 50 κεφάλαιο γράφει «ή παρουσία του Κυρίου ήγγικε» (Ίακ.καθ.Έπιστ.5, Β).
O Απόστολος Πέτρος στην α΄ επιστολή του Αέψει «το τέλος ήψγικε» {α΄ πετρ.4, 7).
ο ‘Απόστολος Παύλος γράφοντας προς τους Φιλιππησίους λέγει «ο Κύριος εγγύς» (Φιλιπ.4, 5).
και στην Αποκάλυψη στο A κεφάδαιο λέγεται «ο γαρ καιρός 21 εχάγύς» (1, 3).
Βλέπουμε λοιπόν ότι στην πρώτο περίοδο της ζωής της Εκκλησίας, η βεβαιότητα της πίστεως στην Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου ήταν πάρα πολύ έντονη, σε τέτοιο μάλιστα βαθμό ώστε μεΡικοί χριστιανοί στην Θεσσαλονίκη έφτασαν στό σημείο να σταματήσουν να εργάζονται, και περίμεναν την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου, χωρίς νά κάνουν τίποτε, Αυτό ανάγκασε τον Απόστολο Παύλο να απευθυνθεί προς αυτούς τους χριστιανούς και να τους πει την παροιμιώδη εκείνη @pdon Ty οποία όλοι γνωρίζουμε ότι «ει τις 00 θέλει εργάζεσθαι, μπδε εσθιέτω» (Β΄ θεσ.3, 10).
Αυτός δηλαδή πού δεν θέλει να δουλεύει να μη τρώει, θέλοντας μέ 16V τρόπο αυτό να επαναφέρει στην ευθεία οδό, τους ενθουσιώδεις εκείνους χριστιανούς οι οποίοι νόμιζαν ότι από την μία μέρα στην άλλη, επί τών ημερών τους, επρόκειτο να γίνει η Δευτέρα Παρουσία.
Αλλά ο Απόστολος Παύλος πριν πει τα nponγούμενα λόγια, έγραφε στους Θεσσαλονικείς και τά εξής «μη ταχέως σαλευθήναι υμάς από του νοός μήτε θροείσθαι, μήτε δια πνεύματος, μήτε δια λόγου, μήτε &’ επιστοδής ως δ ημών ως ότι ενέστηκεν η ημέρα του Χριστού» (Β΄ θεσ.2, 2) δηλαδή μη χάσετε τα μυαλά σας γρήγορα και μην τα χάνετε ούτε πιστεύοντες ότι το “Άγιο Πνεύμα σας φωτίζει ώστε νά γνωρίσετε πότε 84 γίνει i Δευτέρα Παρουσία, ούτε νά ακούτε adrd που λένε μερικοί, διότι υπήρχαν προφανώς μερικοί ψευδοδιδάσκαλοι οι οποίοι έδεγαν ότι έρχεται ο Αύριος σε Λίγο, ούτε, Adyel, να mστεύετε σε επιστολές τις οποίες σας δείκνουν μερι22 κοί λέγοντας πως εψώ (ο Παύλος) τις έγραφα και προσθέτει «μη τις υμάς εξαπατήσει κατά μηδένα τρόπου», δηλαδή προσέξτε να μη σας εξαπατήσει κάποιος με οποιονδήποτε τρόπο επικαλούμενος είτε εμένα είτε επικαλούμενος φωτισμό του Αγίου Πνεύματος.
Φαίνεται Λοιπόν ότι και σ αυτούς ακάμπ τούς χρόνους s Εκκλησίας υπήρχαν ψευδοδιδάσκαλοι πού εξαπατούσαν τον Λαό όπως συμβαίνει και στις ημέρες μας με τους χιλιαστές οι οποίοι κατ επανάληψη έχουν καθορίσει ημερομηνίες για το πότε πρόκειται να yiver η Δευτέρα Παρουσία και ενώ διαψεύδονται επαναλαμβάνουν το εγχείρημα, ορίζοντες μία μελλοντική ημερομηνία, Πότε και πως θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία Eva είναι βέβαιο : το γεγονός ότι θα yiver η Δευτέρα Παρουσία και πρόκειται να έλθει ο Κύριος εν όλη τη δόξη αυτού, ωστόσο δεν είναι γνωστό τό πότε θα γίνει αυτό.
ο Κύριός μας με το αψευδές στόμα του όταν ρωτήθηκε από τους μαθητές τού «Κύριε πότε ταύτα έσται ; » (μαρκ.13, 4) δηλαδή koριε πότε αυτά που μας λες περί της Δευτέρας Παρουσίας πρόκειται να vivouy ; ο Κύριος απήντησε «ουχ υμών εστι γνώναι χρόνους η καιρούς ους ο Πατήρ 23 | ₯Bero εν τη ιδία εξουσία» (πραξ, κεφ.1, 7).
ο Κύριός και άλλη φορά εβεβαίωσε τους μαθητές του.
στο 13 κεφ.του κατά Μάρκον Ευαγγέλιο διαβάζουμε «περί 8 της ημέρας εκείνης B της ώρας, ουδείς αίδεν, ουδέ οι Ayyedor εν ουρανώ ουδέ ο υιος, ει μη ο Πατήρ» (μαρκ.13, 32).
O “Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος ερμπνεύει αυτόν τον λόγον του Κυρίου ο οποίος κατά κάποιο τρόπο είναι μία απορία.
πως είναι δυνατόν να γνωρίζει κάτι ο Πατήρ χωρίς να 16 γνωρίζει ο Yiog και τό “Άγιον Πνεύμα, αφού είναι μία θεότης, τρία πρόσωπα και μία φύση.
Δέγει Δοιπόν ο Άγιος Συμεών ότι κανείς δεν γνωρίζει παρά μόνο η Αγία τριας, η μια και αδιαίρετος Θεότης.
και συνεχίζοντας λέει ο “Άγιος ότι ο Κύριος όταν είπε ότι και εκείνος αγνοεί το πότε πρόκειται να γίνει η Δευτέρα Παρουσία μιλούσε με την ανθρώπινη φύση και όχι ώς Θεός.
Διότι ως Θεός γνωρίζει 10 πότε πρόκειται να yiver η Δευτέρα Παρουσία.
θα γίνει λοιπόν fi πρώτω αρχή.
δεν ξέρουμε πότε 84 γίνει η Δευτέρα Παρουσία.
θα yiver ξαφνικά όπως η αστραπή.
0 δε Απόστολος Παύλος συμπληρώνει «ως κδέππις εν νυκτί» (α΄ θεσ.5, 2).
να μια άλδη εικόνα που μας μιλά για την Δευτέρα Παρουσία.
Χωρίς δηλαδή προειδοποίηση.
Kai αλλού «ως παφίς επεΑεύσεται» (λουκ.
21, 35) θα είναι δηλαδή σαν μία παγίδα.
“Όλες αυτές οι εικόνες δηλώνουν 16 ξαφνικο.
Γ’ αυτό ο Κύριος μας συμβουλεύει στο κατά Μαιθ.
Ευαγγέλιο.
«Γρηγορείτε ουν ότι ουκ οίδατε 24 ποία ώρα ο Κύριος υμών έρχεται.
Γίνεσθε έτοιμοι ότι ή ώρα ου δοκείτε ο υιος του ανθρώπου έρχεται» (Μαιθ.24, 42-44).
Δηλαδή να είστε έτοιμοι να ypnγορείτε και να αναμένετε.
στο ίδιο Ευαγγέλιο ο Κύριος λέψει : «Γρηγορείτε ουν ότι ουκ οίδατε την ημέpav ουδέ την ώραν εν η ο υιος του ανθρώπου epxeταν» (ματθ.25, 13).
Εάν σκεφτεί κανείς ότι εν τω “Άδη ουκ έστι μετάνοια, η ώρα του θανάτου του καθενός μας κατά κάποιον τρόπο είναι η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας.
Kai τούτο διότι για τον καθένα pag άπαξ και έρθει ο θάνατος παραμένει η κατάσταση εκεί πού βρίσκεται και ούτε βελτιώνεται, ούτε επιδεινώνεται και επομένως για τον καθένα μας η ώρα του θανάτου είναι για μας η κρίσιμη ώρα.
o Προειδοποιητικά σημεία “Ωστόσο η επιθυμία του ανθρώπου να μάθει λεπτομέρειες, δεν μπορεί να κατασιγασθεί εύκολα.
Διερωτάται Λοιπόν ο καθένας και λέγει.
δεν υπάρχουν τάχα προειδοποιητικά onpeia της ελεύσεως του Κυρίου ; η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν τέτοια σημεία, αλλά περί αυτών έχει γίνει ποδύ μεγάλη κατάχρηση από τους ψευδοδιδασκάλους .
και επιπολαίους οι οποίοι προσπαθούν αυτά τα οποία είπε ο Κύριος πε25 ” των -σπμείων, va τα συναρτήσουν κατά κάποιο τρόπο και να τα συνδυάσουν με συγκεκριμένα γεγονότα τα οποία συμβαίνουν στον κόσμο.
η Εκκλησία, όπως σας είπαμε, είναι πολύ προσεκτική στο να δίνει τέτοιου είδους συνδυασμούς.
δεν προφητεύει αλλά ερμηνεύει την Αγία Γραφή.
η αλήθεια είναι ότι η Αγία Γραφή ομιλεί γι αυτά τά οποία θα προηψπθούν της Δευτέρας Παρουσίας τού Κυρίου μας.
Απ’ αυτά που αναφέρει η “Αγία Γραφή μερικά απ’ τα κακά είναι επαναλαμβανόμενα μέσα στήν ιστορία 100 κόσμου όπως είναι π.κ. διάφοροι πόδεμοι, αποστασίες, διωγμοί κηπ.
και άλλα είναι γεγονότα τα οποία πρόκειται να γίνουν εφάπαξ ως Ax.
η κήρυξη του Ευαγγελίου o όλο τον κόσμο, η επιστροφή του Ισραήλ στον Ιησού Χριστό, ol αναστατώσεις στο σύμπαν.
στην εντέδεια όμως δεν μπορούμε να γνωρίζουμε παρά μόνο κατά τον βαθμό της εσωτερικής πνευματικής νήψεως την οποία έχουμε.
δεν είναι εύκολο να ερμηνεύουμε τα γεγονότα κάθε γενεάς και να λέγομε ότι είναι αυτά πού πρόκειται να προηγηθούν της Δευτέρας Παρουσίας.
Μόνο όσοι έχουν αποκάλυψη παρά Θεού, μόνο όσοι έχουν τον φωπσμό του Αγίου Πνεύματος αυτοί μπορούν να μας πουν αν είμαστε σε περίοδο τών εσκάτων.
Χρειάζεται : Αοιπόν για να λέει κάποιος όλα αυτά, va είναι άνθρωπος προσευχής, εσωτερικής πνευματικής καθαρότητος του νοός, με προσοχή στά Σωή του που να χαρακτηρίζεται από σύνεση και διάκριση.
Π αυτό και ο “Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος λέγει ότι «ο Λόγος περί της Δευτέρας Παρου26 σίας και της κρίσεως είναι λόγος δυσερμηνευτος» ‘Επομένως δεν πρέπει να ακούμε τον οποιονδήποτε πού γράφει η λέγει πράγματα ανυπόστατα ώστε ούτε ταραχή να έχουμε στην καρδιά pag, ούτε και να αποπροσανατολιζόμαστε ,