Η Κοινή Ανάσταση
η ανάσταση των νεκρών
Ερχόμεθα τώρα σε ένα άλλο γεψονός το οποίο θά συμβεί ολίγον πριν την Β΄ Παρουσία.
κι αυτό τό μένα και κοσμοϊστορικό γεγονός θα είναι η ανάστασή των νεκρών.
Αποτεδεί δόγμα της πίστεώς μας το «προσδοκώ ανάστασιν νεκρών».
“Επομένως μέσα εις τα πισιεύω των ορθοδόξων χριστιανών είναι kaf η πίστη στην ανάσταση των νεκρών.
Περί τής αναστάσεως αυτής ομίδησε ο ίδιος ο Κύριος ο οποίος είπε : «Έρχεται ώρα εν η πάντες οι v τοις μνημείοις ακούσονται της φωνής αυτού και εκπορεύσονται οι τά αγαθά ποιήσαντες εις ανάστασιν Ζωής, οι δε τά φαύλα πράξαντες εις ανάστασιν κρίσεως» (Ιωάν.
b, 28-30).
Είναι πολύ σαφείς of λόγοι του Κυρίου pag τους οποίους διασώζε : ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στό ε΄ κεφάδαιο του Ευαγγελίου του.
θα έλθει λέγει ώρα κατά την οποία όσοι θα βρίσκονται μέσα στά μνημεία θαμμένοι στους τάφους, θα ακούσουν 81 τήν φωνή του.
και αμέσως 84 αναστηθούν για νά πορευθούν οι μεν τα αγαθά ποιήσαντες εις ανάστασιν ζωής, οι δε τα φαύλα πράξαντες εις ανάστασιν κρίσεως, δεν υπάρχει επομένως καμία αμφιβολία ώστε να διαιυπώνει κανείς Ty αμφισβήτηση εάν B4 γίνει αυτή η ανάσταση των νεκρών.
O Απόστολος Παύλος αναλύων ακόμη περισσότερο τον λόγο του Κυρίου μας και ομιλών περί τής αναστάσεως του Χριστού η οποία αποτελεί τον npodyyedov και αυτής της αναστάσεως για τήν οποία ομιλούμε γράφει στην α΄ προς Κορινθίους επιστολή του «ει 88 Χριστός κηρύσσεται ότι εκ νεκρών εγήψερται πως λέγουσι τινές εν υμίν ότι ανάστασις νεκρών ουκ έστιν ; ει 8 ανάστασις νεκρών ουκ έστιν ουδέ Χριστός εψήψερτα : ει δε Χριστός ουκ εγήγερται εν νεκρών.
ματαία η πίστις υμών.
««Νυνί 88 Χριστός εγήγερται εκ νεκρών, απαρχή τών κεκοιμημένων εψένετο» (α΄ κορ.
15, 12-20).
τα λόγια αυτά του Αποστόλου Παύλου θέλουν να πουν ότι η ανάσταση του Χριστού, στην οποία επίσης πιστεύουμε εμείς ol Χριστιανοί, αποτελεί τον προάνγεάο και το προοίμιο της γενικής αναστάσεως τών νεκρών.
και επειδή στην Εκκλησία της Αρχαίας Κορίνθου υπήρχαν ορισμένο : οι οποίοι αμφέβαλλαν, εάν θα yiver δηλαδή ανάσταση των νεκρών, γι αυτό ο Απόστολος Παύλος απευθυνόμενος προς v Εκκλησία της Κορίνθου γράφει μεταξύ των άδ-Λων και αυτά που αναφέραμε.
Αφού Λέψει κηρύττετε ότι ο Χριστός έχει εψερθεί εκ νεκρών, αφού δηλαδή πιστεύετε ότι ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών, τότε πως είναι δυνατόν να υπάρχουν ανάμεσά σας χριστιανοί ol οποίοι να ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει ανάσταση νεκρών ; Διότι αν δεν υπάρχει ανάσταση νεκρών τότε αυτό σημαίνει ότι ούτε ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών.
Αλλά εμείς ξέρουμε ότι ο Χριστός έχει αναστηθεί εκ νεκρών και έψιυε απαρχή των κεκοιμημένων.
τι 84 πει «απαρχή των κεκοιμημένων».
Δηλαδή ο Χριστός άνοιξε πρώτος αυτός το δρόμο γιά όλους τους νεκρούς ώστε και εκείνοι να ακολουθήσουν πιν οδό την οποία βάδισε ο Κύριός μας.
ο «Ανέστη Χριστός» !ΕΓ1ο ; ιε΄κ/(ι)ς και αν ακόμη δεν είχαμε την ρητή και κατηγορηματική διαβεβαίωση του Κυρίου μας ότι δηλαδή έρχεται ώρα που θα ακουστεί η σάλπιγγα τού Αγγέλου και τότε όσοι είναι νεκροί θα αναστηθούν, θα έπρεπε αυτό vd το συμπεράνει κανείς από τό γεγονός ότι ανέστη ο Χριστός, διότι ο Χριστός είναι Θεάνθρωπος, τέδειος Θεός και τέδειος άνθρωπος.
“Επομένως ο, τι συνέβη στον Χριστό είναι σαν va συνέβη στην ανθρώπινη φύση.
Ανέστη λοιπόν ο Χριστός απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο.
Τώρα όλοι μας δικαιούμεθα να αναστηθούμε.
Βεβαίως, όταν ομιλούμε περί της αναστάσεως των νεκρών Θά πρέπει va τονίσουμε ότι εννοούμε πιν ανάσταση των σωμάτων διότι τα σώματα πεθαίνουν όταν ο άνθρωπος πεθαίνει, όχι A φυκή, ο άνθρωπος αποτελείται όπως είναι γνωστό από δύο στοιχεία, από την ψυχή και από το σώμα.
«η σαρξ από της γης -γραφει ο Mέγας Βασίλειος– η ψυχή ουρανία».
η ψυχή δημιουργήθηκε από τον Θεό να μείνει αθάνατη.
Τί είναι αυτό που πεθαίνει τι είναι αυτό που θάβουμε στή vl και διαλύεται εις τα εξ ων συνετέθη ; Είναι 1 ο σώμα.
Είναι η χοϊκή σαρξ του ανθρώπου.
Αυτό 10 ένα στοιχείο πεθαίνε ; και παραδίδεται στην φθορά.
Επομένως όταν μιλούμε περί της αναστάσεως τών νεκρών εννοούμε την ανάσταση των σωμάτων πού έχουν πεθάνει, και όχι και των ψυχών οι οποίες βεβαίως δεν πεθαίνουν ποτέ.
η ανάσταση των νεκρών, όπως γράφει ο κων.
Καλλίνικος στο βιβλίο του «τα θεμέλια της Πίστεως» (εκδ.
Xp.
Βιβλίου, Αθήναι, 1958, σεδ.
29 ο ) «πρέπει να μελετηθεί όχι μέ τάς διόπτρας της Φυσικής, αλλά με 1OV φακό τής Πίστεως.
η ψυχή μετά του σώματος διήνυσε το επίγειον στάδιο της και εάν μετά θάνατον δόξα τή επιφυλάσσεται δεν πρέπει της δόξης αμέτοχος νά μείνη και ο σύντροφος».
οι αρχαίοι φιλόσοφοι χλεύαζαν την διδασκαλία περί της αναστάσεως των νεκρών, περί της αναστάσεως δηλαδή της φθαρτής ύλης και τούτο διότι σύμφωνα με την φιλοσοφία ο, τι έχει αρχή Exet και τέλος , το μεν φθαρτό το σώμα είναι προορισμένο νά παραδίδεται στην φθορά, 1 δε άφθαρτο, η ψυχή , στην αθανασία.
ΓΙ’ αυτό και όταν ο Απόστολος Παύλος ήρθε στην Αθήνα και ανέβηκε στον “Άρειο Πάγο και μίδησε προς τους Αθηναίους οι οποίοι είχαν μαζευτεί για να ακούσουν ένα ξένο ο οποίος είχε φτάσει στην πόλη τους, τους ομίδησε περί τού 84 Χριστού, περί του Θεού και έφτασε στην ανάσταση τών νεκρών.
Γράφει χαρακτηριστικά ο συγγραφέας τών Πράξεων των Αποστόλων, που είναι ο Ευαγγελιστής Λουκάς, ότι όταν άκουσαν οι φιλοσοφούντες Αθηναίοι περί Αναστάσεως νεκρών χλεύασαν τον Απόστολο Παύλο και τούτο διότι δεν ήτο γνωστό στη φιλοσοφία ότι είναι ποτέ δυνατόν να αναστηθεί η φθαρμένη κοϊκή και υλική φύση, Ωστόσο όμως από την Παλαιά Διαθήκη όπου υπάρχε ; Αποκάλυψη τού Θεού στους Εβραίους είτε απ ευθείας, είτε διά μέσου 1@V προφητών έχουμε μαρτυρίες περί της Αναστάσεως.
«”Αναστήσονται οι νεκροί και εγερθήσονται οι εν τοις μνημείοις» Ο προφήτης Ησαΐας π.
κ.
γράφει «Αναστήσονται οι νεκροί και εγερθήσονται of εν τοις μνημείοις» (‘Ησ.
2 ο , 19).
να λοιπόν μία μαρτυρία i οποία μάς έρχεται από την εβραϊκή εποχή όπου ο προφήτης ‘Ησαΐας διαβεβαιώνει ότι θα αναστηθούν οι νεκροί και αυτοί που βρίσκονται μέσα στους τάφους.
Είναι γνωστό και το όραμα το οποίο είδε ο προφήτης Ιεζεκιήλ, μία μεγάλη πεδιάδα γεμάτη οστά ανθρώπινα και άκουσε την φωνή του Θεού που του είπε : «ομίλησε, προφήτευσε σε αυτά τα οστά».
κι΄ όταν ο προφήτης άρχισε να κηρύττει Λόγο Θεού στα νεκρά 85 αυτά οστά αιφνιδίως είδε στο όραμά του, αυτά τά οστά να συναρμολογούνται μεταξύ τους va dnopiiζουν ανθρώπινους σκελετούς και αυτοί να σαρκώνονται ο ένας μετά τον άλλον και να onkdvovial άνθρωποι που είκαν πυοη, που είκαν χωή (Ίεξ.
37, 1-14).
γι αυτό οι Εβραίοι πίστευαν στην ανάσταση των νεκρών.
Ενθυμείσθε εκείνο το περιστατικό με την Μαρία την αδελφή του Λαζάρου, όπου όταν ο Κύριος επισκέφθηκε το σπίτι του Λαζάρου που είχε πεθάνει πριν τέσσερις ημέρες για να παρηγορήσει τήν Μαρία της είπε : «μην κλαις, διότι θα αναστηθεί ο αδελφός σου».
Kaf εκείνω απάντησε «οίδα ότι αναστήσεται εν τη αναστάσει, εν τη εσχάτη ημέρα» (Ιωάν.
11, 23-24), δηλαδή γνωρίζω ότι θα dvaomθει μψο πριν την Δευτέρα Παρουσία.
Αλλά ο Κύριός δεν εννοούσε αυτό, εννοούσε ότι ο Adzapog επρόκειτο να αναστηθεί σε λίνο.
και πράγματι ο Κύριος με την θεϊκή και θαυματουργική του δύναμη.
έδωσε και πάλι την ζωή και ανέστησε το σώμα τού Λαζάρου, το οποίο για τετάρτη ημέρα ήτο μέσα στό μνημείο, Ki’ όπως γνωρίζουμε διαβάζοντας την Καινή Διαθήκη ο Κύριός μας έκανε και άλλες νεκραναστάσεις, δηλαδή μεταξύ των Θαυμάτων του ήταν καί αναστάσεις νεκρών όπως π.
κ.
του υιού της χήρας στη ναιν (δουκ.
7, 13-15) και της θυγατέρας του ‘Ιαείρου (δουκ.
8, 41-5 ο ).
Αυτά τα θαύματα με τα οποία ο Χριστός ανέστησε κεκοιμημένους ανθρώπους αποτελούσαν κατά κάποιο τρόπο το προοίμιο και τής δικής μας αναστάσεως, Όπως ανεστήθησαν τα σώματα εκείνα έτσι θα αναστηθούν και τα δικά pag σώ8 ο ματα.
«Έρχεται ώρα –όπως είπε ο Κύριος– εν η παvieg οι εν τοις μνημείοις ακούσονται της φωνής Αυτού», Όσοι επομένως 84 είναι νεκροί κατά τήν ημέρα εκείνη αυτοί θα αναστηθούν, θα ακουστεί η σάλπιγγα 10 Αγγέλου και τότε θα ανοίξουν οι τάφοι και τα οστά που θα υπάρχουν τότε θα σαρκωΘούν και θα αναστηθούν οι άνθρωποι.
Καθώς επίσης θα συναρμολογηθούν και τα οστά 14 οποία έχουν διασκορπιστεί ή καεί.
Αυτά λέγει η ΑποκάAuyn.
Ακόμη και η θάλασσα θα δώσει τους νεκρούς της (Αποκ.20, 13).
Όσοι έχουν πνιψεί εδώ και τάσους αιώνες και δεν έχει βρεθεί το σώμα τους και δεν υπάρχει ίχνος από αυτούς &1 αυτοί επίσης θα αναστηθούν .
και όσοι εφαφώθησαν από άγρια Onpia η με οποιοδήποτε τρόπο πέθαναν επάνω σπί ΥΠ και αυτοί επίσπς στο κέλευσμα του Αγγέλου θα αναστηθούν.
Βλέπουμε Λοιπόν εδώ ότι σε πολλά σημεία της Παλαιάς και της [ζαινής Διαθήκης, τής “Αγίας Γραφής δηλαδή, γίνεται λόγος περί της αναστάσεως των νεκρών.
Βεβαίως γνωρίζουμε ότι υπάρχουν μερικοί οι οποίοι επιλεκτικά παραδέχονται ορισμένες από τις διδασκαλίες της πίστεώς μας ενώ ορισμένες άλλες τίς απορρίπτουν.
Αλλά αυτό δεν είναι σύμφωνο με τους κανόνες της “Εκκλησίας.
.
87 το «νέο» σώμα Τό σώμα το οποίο θα αναστηθεί τότε που Θά ακουστεί η σάλπιγγα του Αγγέλου δεν 84 είναι τό σώμα το οποίο είχαμε πριν πεθάνουμε, αυτό πού έχουμε δηλαδή τώρα, σώμα παθητό, που αρρωσταίνει, που έχει ανάγκες υλικές κωπ.
το σώμα μας όπως λέει ο “Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος θα είναι «τό αυτό και ουκ αυτό» που θα πει θα είναι και το 10 και δεν θα είναι 1 ο ίδιο.
Θέλει ο Μέγας Πατήρ τής Εκκλησίας pag κατ αρχήν να μας πει ότι o σώμα μας αυτό θα είναι μεν εξωτερικά όπως το γνωρίζουμε αλλά θα είναι άφθαρτο σώμα θα είναι σώμα πνευματικό.
οι άνθρωποι που θα προέλθουν από αυπίν την ανάσταση δεν B4 ζουν με τις σημερινές συνθήκες όπως είναι αυτές στις οποίες ζούμε εμείς αλλά B4 ζουν ως άγγελοι.
Επομένως το σώμα μας, μετά την ανάστασή μας, θα είναι σώμα πνευματικό το οποίο δεν B4 έχει υλικές ανάγκες όπως έχει 1 ο σώμα που έχουμε τώρα, τα οποίο πρέπει να τό θρέψουμε, πρέπει να το ντύσουμε, πρέπει να τό φροντίσουμε εάν πάσχει να γίνει καλά.
δεν B4 είναι σώμα το οποίο θα έχει έστω και τα λεγόμενα αδιάβλητα πάθη δηλαδή έχει ανάγκη να αναπαυθεί, έχε! ανάγκη να κοιμηθεί κωπ.
Αυτές είναι ιδιότητες τίς οποίες έχει 10 σώμα μας τώρα Όταν θα γίνε! η Δευτέρα Παρουσία τότε νωρίτερα θα γίνει η ανάσταση των σωμάτων, και τα νέα σώματα που θα έχουμε ενώ εξωτερικά θα μοιάζουν με αυτά που έχουμε σήμερα, όμως η Δειτουρνικότητα αυτών των σωμάτων δεν θα είναι όπως πραγματικά είμαστε εμείς σήμερα.
88 και τι onpafver αυτό.
Εδώ υπάρχει ένα βαθύτατο μυστήριο στο οποίο δεν είναι εύκολο να προσπελάσει ο νους του ανθρώπου.
Έχουμε ορισμένες ninροφορίες τις οποίες στη συνέχεια θα αναφέρουμε γιά το πως 84 είναι το σώμα μας αυτό.
Αλλά δεν έχουμε προσλαμβάνουσες παραστάσεις ώστε νά μπορούμε να πούμε πως το σώμα έτσι θα είναι.
Γνωρίζουμε απλώς πως ήταν 1 ο σώμα του Κυρίου μας όταν ανέστη εκ νεκρών.
Έχουμε προς τούτο τις διηγήσεις των Ευαγγελίων ότι ο Κύριος κατ αρχήν είχε σώμα 1 ο οποίο είχε τα χαρακτηριστικά ψυωρίσματα τού σώματός του πριν πεθάνει επάνω στον Σταυρό.
ΓΙ αυτό και οι Απόστολοι ανεψνώριζαν τον Κύριο, αλλά και ορισμένες φορές δεν τον ανεγνώρισαν.
Τό σώμα ακόμη του Κυρίου ήταν σώμα υλικό μεν διότι είχε π.
χ.
στα χέρια του τις τρύπες από τα καρφιά και την λόγχευση της πλευράς, ddAG και από τιν άλλο πλευρά ο Κύριος μπήκε μέσα στο δωμάτιο όπου ήσαν συνηψμένοι οι μαθηταί δια τον φόβον τών Ιουδαίων των θυρών κεκλεισμένων, αν ήταν 1 ο σώμα του Χριστού όπως ήταν το δικό μας δεν θα μπορούσε να περάσει από την κλειστή πόρτα.
“Ακόμη στους “Εμμαούς, όταν ο Κύριος περπατούσε με τους δύο μαθητές, τον Λουκά και τον Κλεόπα, αυτοί δεν τον ανεγνώρισαν.
Όταν τους απεκολύφθη ο Koprog, όταν ευλόγησε και έκοψε τον άρτο, κατάλαβαν ότι δεν ήταν πλέον ένας άγνωστος οδοιπόρος αλλά ήταν ο ίδιος ο Κύριος, ‘ Αμέσως 8, έγινε άφαντος (δουκ.
24, 13-55).
“Αμέσως τρέχουν οι μαθητές εξήντα στάδια, τόσο απείχε 1 ο χωριό Εμμαούς από τα Ιεροσόλυμα για να αναγγείλουν στους υπόλοιπους μαθητές ότι είδαν τον Κύριο, ακούνε τους μαθητές να τους λένε ότι ο Χριστός ήταν και o εκείνους ανάμεσα.
πώς είναι δυνατόν να είναι και εδώ και εκεί ; το ανασπιμένο σώμα του Κυρίου δεν ήταν φανταστικό, αφού όπως ο ίδιος ο Κύριος είπε ότι το Πνεύμα δεν έχει σάρκα και οστά.
στον αναστημένο Χριστό έχουμε μερικές αντινομιστικές εκφράσεις και ιδιότητες ώστε πραγματικά να μην μπορούμε να πούμε και να καταλαβαίνουμε ακριβώς περί τίνος σώματος πρόκειται.
Ωστόσο μπορούμε νά πούμε μερικά συμπεράσματα, “Ότι δηλαδή αυτό 1 ο σώμα, το οποίο θα προκύψει με την ανάστασή μας, θα είναι σώμα κατ αρχήν άφθαρτο.
δεν πρόκειται δηλαδή va ξαναπεθάνει.
Aev θα γερνά, δεν θα πονά, δεν θα αρρωσταίνει, τα ίδια χαρακτηριστικά 84 έχει.
Βεβαίως οι Πατέρες και υμνογράφοι της Εκκλησίας λέγουν ότι θα έχουμε όλοι την ίδια ηλικία, l ο μετασχηματισμός του σώματος ημών ο Απόστολος Παύλος ομιδεί γ) αυτόν τον μετασχηματισμό, τον οποίο θα υποστεί 10 σώμα μας, διότι δεν είναι μόνο που ανασταίνεται το σώμα είναι ότι έχει υποστεί και μία αλλοίωση.
ας δούμε πώς ο Απόστολος Παύλος γράφων προς τους Φιλιππησίους στο Γ΄ κεφ.
21 στικ.
ομιδεί v αυτά την αλλαγή «ος Ιζύριος μετασχηματίσει το σώμα της τα90 πεινώσεως ημών εις το γενέσθαι αυτό σύμμορφον τώ σώματι g δόξης Αυτού», Αυτά που λέγει εδώ ο Απόστολος Παύλος είναι αυτά που αναφέραμε nponyovpeves.
Δηλαδή ο Θεός θα κάνει τα σώματά μας μετά την ανάσταση των νεκρών να μοιάζουν μέ τό ένδοξο σώμα του Κυρίου μας το οποίο ανέστη εκ νεκρών.
στην Δ΄ προς Κοριυθίους επισταδή ο Απόστολος Παύλος δίνει kaf άλλου είδους Λεπτομέρειες και για το πως θα γίνει η Ανάσταση και για το πώς Θά είναι 1 ο σώμα που θα προέλθει από την ανάσταση .
Και βεβαίως ότι θα yiver η ανάσταση ο Απόστολος Παύλος επικαλείται το παράδειγμα του σπόρου του σίτου (α΄ κορ.15, 35-3 ο ).
τον σπόρο τού σιταριού λέγει τον σπέρνει ο γεωργός και μπαίνει μέσα στη γη και εκεί σαπίζουτας πεθαίνει.
Αλλά ενώ πεθαίνει τότε βλαστάνει.
αν δεν πεθάνει και δεν βγάλει ρί2ες αυτός μόνος μένει.
Εάν πεθάνει όμως θα φέρει πολύ καρπό .
Ένας σπόρος μπορεί νά κάνει ένα σιτάρι ολόκληρο το οποίο έχει πολλούς σπόρους επάνω του.
Βλέπετε Λοιπόν πως γίνεται αυτό.
Παίρνοντας ο Απόστολος Παύλος αυτό τό παράδειγμα το μεταφέρει σε μας και λέγει ότι όπως ο σπόρος σπείρεται εν φθορά και εγείρεται εν αφθαρσία έτσι και 10 ανθρώπινο σώμα, θάπτεται μέν όταν είναι πεθαμένο και παραδίδεται στη φθορά, αλλά όταν πρόκειται : va αναστηθεί, θα αναστηθεί άφθαρτο.
«δει γαρ το φθαριόν τούτο ενδύσασθαι αφθαρσίαν και 1 ο θνητόν τούτο ενδύσασθε αθανασίαν» (A” Kop.
15, 53).
“Υπέροχοι λόγοι του Αποστόλου Παύλου που μιλούν ακριβώς για το θέμα που ανα91 δύουμε, Πρέπει Λέγει ο Απόστολος, αυτό 1 ο φθαρτό σώμα να ενδυθεί αφθαρσία και το buntd αυτό σώμα μας να ενδυθεί την αθανασίαν, Σπείρεται σαρκικόν, εψείρεται πνευματικόν.
Αμέσως φαίνεται η διαφορά.
“Άλλου είδους ήταν το σώμα όταν ετάφτι κί’ άλλου είδους σώμα θα είναι αυτό που 04 αναστηθεί.
θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε με δυό λόγια ότι 1 ο σώμα μας μετά την εκ νεκρών Ανάσταση θα είναι 1} σώμα δοξασμένο 2) B4 είναι σώμα άφθαρτο 3) θα είναι σώμα αθάνατο 4) θα είναι σώμα πνευματικό και 5) 84 είναι σώμα δυνατό.
Βεβαίως 1 ο σώμα των ανθρώπων των αμαρτωλών δεν θα έχει πνευματικότητα λένε οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, ol οποίοι έχουν ασχοληθεί πολύ με αυτό το ζήτημα.
τα σώματά μας θα είναι αρτιμελή και ακέραια, όπως Λέγει ο “Άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης, δηλαδή δεν θά λείπουν μέλη τα οποία ενδεχομένως Λείπουν όταν είμαστε στη Ζωή.
Αυτά μεν θα συμβούν, δηλαδή η ανάσταση τών νεκρών, για όσους 04 είναι νεκροί, αλλά εκείνη τήν εποχή που 84 συμβούν αυτά τα πράγματα είναι δεδομένο ότι θα υπάρχουν και ζωντανοί.
τι θα γίνει με αυτούς ; Αυτοί θα αλλαγούν, θα μετασχηματιστούν.
ας δούμε τι Δέει επί του προκειμένου ο Απόστολος Παύλος.
«Πάντες μεν ου κοιμηθησόμεθα» (Δ΄ κορ.
15, 51) δηλαδή δεν B4 πεθάνουμε όλοι και εννοεί αυτούς που θα ζουν εκείνη την ημέρα που θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία.
«Πάντες δε αλλαγησόμεθα», δηλαδή όλοι θα αλλαγούμε και οι ζωντανοί και ol κεκοιμημένοι.
οι ζώντες θα υποστούν μία εσωτερική και εξωτερική αλλαγή .
Kai πώς 92 Θά γίνει αυτή A αλλαγή ; ας δούμε τι λέγει ο Δπόστοδος Παύλος «εν ατόμω, εν ριπή οφθαλμού, εν τη εσχάτη σάδπιψγι.
Σαλπίσει γαρ και οι νεκροί εγερθήσονται άφθαρτοι και ημείς αλλαγησόμεθα» (α΄ kop.
15, 51-52).
93 Ν Π’ ” ςΥΥΥΗΗήύίίί”””’ N ξ ά ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ H KOINH ΑΝΑΣΤΑΣΗ {(Β΄ ΜΕΡΟΣ] Ί um Μάίι ι ‘ : ο ιΙ Μ)μ J : ngju : _c) ; flf wmr : { LL Δ], Ρ’.
‘9Ξ| «Kai ημείς αλλαγησόμεθα» Αλλά 1 ο ερώτημα παραμένει : τι είδους αλλαγή 84 είναι αυτί για την οποία ομιλεί ο Απόστολος Παύλος ; δεν μπορούμε να γνωρίζουμε.
ο πολύ έμπειρος καθηγητής της Δογματικής της Θεολογίας, ο αείμνηστος Παναγιώτης Τρεμπέλας λέγει ότι πρόκειται για ένα μυστηριώδη τρόπο αλλαγής ο οποίος είναι ακατανόητος εις τιν ανθρωπίνων διάνοιαν.
Δεν γνωρίζουμε κατά συνέπεια περί τίνος ακριβώς πρόκειται.
Βεβαίως μπορούμε να υποθέσουμε ότι η αλλαγή η οποία 84 επέλθει σε εκείνους of οποίοι θα ζούν, θα είναι μία αλλαγή του σώματος εις σώμα πνευματικόν, όπως B4 είναι τα σώματα των νεκρών μελλόντων va αναστηθούν.
Έτσι λοιπόν κι’ αυτά τα 800, δηλαδή η ανάσταση των νεκρών και η αλλαγή τών Ζώντων, συμπεριλαμβάνονται μεταξύ εκείνων τά οποία προσημαίνουν v Δευτέρα Παρουσία τού Κυρίου, “Άλλωστε όταν 84 αρχίσει να γίνεται αυτό, όταν δηλαδή 84 ηχήσει η σάλπιγγα του αγψέδου και 97 όταν θα ανοιχθούν οι τάφοι και θα ανασταίνονται οι απ’ αιώνος κεκοιμημένοι, όταν θα «αλλαχθούν» εκείνοι οι οποίοι θα ζουν, τότε πλέον όλοι θα έχουν αντιληφθεί ότι θα έχει αρχίσει η διαδικασία δια τήν Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας.
Όμως επακοδουθούν και άδδα γεγονότα και μετά από αυτά ακόμη τα οποία είναι πολύ εύγλωττα και δίδουν στον καθένα να καταλάβει όχι απλώς ότι είναι εγγύς το τέλος αλλά ότι ήλθε 1 ο τέλος.
τι είναι λοιπόν εκείνο το οποίο ακολουθεί την ανάσταση τών νεκρών και την αλλαγή των ζώντων ; Είναι η αρπαγή όλων των πιστών στον ουρανό.
για να δούμε πως τό λέγει πάδι ο Απόστολος Παύλος.
«Ημείς οι τώντες, οι περιδειπόμενοι εις την παρουσίαν του Κυρίου ού μη φθασωμεν τους κοιμηθέντας : ότι αυτός ο Κύριος εν κελεύσματι, &V φωνή αρχαγγέλου και εν σάδηψνι Θεού καταβήσεται απ ουρανού και of νεκροί εν Χριστώ αναστήσονται πρώτον» (α΄ Θεα.
4, 15-17).
Εδώ ο Απόστολος Παύλος επαναλαμβάνει αυτό που είπαμε ότι δηλαδή όταν B4 ακουσθεί το σάλπισμα και μόλις θα ακουσθεί η φωνή του αρχαγγέλου τότε θα αναστηθούν εκ των μνημείων οι νεκροί.
στα συνέχεια ο Απόστολος Πούλος προσθέτει.
«Έπειτα ημείς οι ζώντες οι περιδειπόμενοι δηλαδή εμείς που 04 τούμε T στιγμή εκείνη– άμα συν αυτοίς δηλαδή μα2ι μ αυτούς που θα έχουν αναστηθεί– αρπαγησόμεθα εν νεφέδαις εις απάντησιν του Κυρίου εις αέρα και ούτω πάντοτε συν Κυρίω εσόμεθα».
« 98 η «apnayi» των πιστών Έδο ο Απόστολος Παύλος δεν ομιδεί γιά όλους τους ανθρώπους, ομιλεί για τους πιστούς, για εκείνους οι οποίοι πιστεύουν στον Χριστό, οι οποίοι έχουν ζήσει ενάρετο βίο, αυτοί λοιπόν B4 έκουν 1 ο προνόμιο μεταξύ όλων των άλλων ανθρώπων γιά τήν Δευτέρα Παρουσία να προυπαντήσουν τον Κύριο .
Μακάρι να μας αξιώσει ο Θεός να είμαστε και εμείς μεταξύ εκείνων που θα έχει ορίσει να υπάγουν.
στον ουρανό νια va τον υποδεχθούν.
και διερωτάάa1 ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος «Γιατί 84 γίνει αυτή η διάκρισις.
Kai γιατί θα αρπαφούν οι πιστοί γιά να υποδεχθούν τον Χριστό.
Kai απαντά : Πρός υπάνπισή του νίνεται αυτό και pe τον τρόπο αυτό ο Χριστός θέλει να τιμήσει εκείνους οι οποίοι αγωνίστηκαν στον κόσμο αυτόν.
Εκείνους δηλαδη! ol οποίοι πέρασαν όλα τα βάσανα, όλες τις δοκιμασίες και όλους τους πειρασμούς και έμειναν πιστοί εις Αυτόν.
Διότι πρέπει να θυμηθούμε ότι μεταξύ τών τεδευταίων γεγονότων τα οποία θα συμβούν πριν v Δευτέρα Παρουσία 84 είναι η έδευση του “Αντιχρίστου, όπως ήδη έχουμε ειπεί, μία έλευση που θα συνοδεύεται από διωγμούς και καταπιέσεις και βασανιστήρια και δοκιμασίες εις βάρος εκείνων οι οποίοι θα είναι του Χριστού, ώστε να δοκιμαστεί η πίστη τους και να φανεί ότι είναι άμωμοι ενώπιον.
του Ιζυρίου.
Και ο Μέγας Αθανάσιος αναφερόμενος σ αυτή την Λεπτομέρεια, ότι δηλαδή «αρπαγησόμεθα εν νεφέδαις εις απάντησιν του Κυρίου εις αέρα» λέψει 99 «Διότι αυτό θα είναι η δόξα και ο στέφανος των Δικαίων».
“Επομένως B4 έχουμε αυτή την αρπαγή τών πιστών για να προύπαντήσουν τον Κύριο ερχόμενον εν τη Δόξη Αυτού.
η εμφάνιση του Υιού του ανθρώπου Και εκείνο το οποίο στη συνέχεια ακολουθεί είναι η εμφάνιση του Υιού του ανθρώπου.
και λέγει ο Κύριός μας ψι αυτό 1 ο Θέμα.
«και τότε φανήσεται τό σημείον του Υιού του ανθρώπου εν τω ουρανώ» (Ματ.
24, 30).
Τότε Λοιπόν λέγει θα φανεί στόν ουρανό 1 ο επόμενο σημάδι που θα προπψοθεί τάς Δευτέρας Παρουσίας το οποίο είναι το onpeio τού Υιού του Ανθρώπου.
Kai συνεχίζει ο Κύριος : «Τότε κόψονται πάσαι αι φυλαί της γης και όψονται τόν Υιόν του ανθρώπου ερχόμενον επί των νεφεδών τού ουρανού μετά δυνάμεως και δόξης πολλής».
θα φανεί λοιπόν 1 ο σημείο του Υιού του ανθρώπου το οποίο αμέσως προηγείται της εμφανίσεως τού Κυρίου ως Κριτού.
Δς σταθούμε όμως σ αυτό τό στιμείο.
ποιο να είναι άραγε το σπμείο του Yiod τού Ανθρώπου ; ο “Άγιος Κύριλλος ο Ιεροσολύμων αποκαλύπτει ότι το σημείο του Υιού του ανθρώπου θα είναι ο Τίμιος και Ζωοποιός Σταυρός του Κυρίου.
Επομένως πριν ακόμα εμφανιστεί στον κόσμο ερχόμενος ο Κριτής, θα εμφανιστεί ως ένα είδος 100 προφυλακής προωθημένου τμήματος της ενδόξου συνοδείας του Κριτού ερχομένου εν δόξη Αυτού, ο Τίμιος Σταυρός.
γι αυτό και στην ορθόδοξη εικονογραφία, η οποία εικονίζει την Δευτέρα Παρουσία και την γενική κρίση των ανθρώπων, εικονίζεται στο μέσον ο Τίμιος Σταυρός πέριξ του οποίου αναπτύσσονται όλες οι ομάδες των Δικαίων και κοντά στον οποίο βρίσκεται ο θρόνος του Κυρίου μας.
και τώρα πλέον έρχεται η peyddn στιγμή κατά την οποία εμφανίζεται ο κρπης.
η εμφάνιση Δοιπόν τού Κριτού 84 είναι το τελευταίο npiv από την yeviκη κρίση, η εμφάνιση του Κυρίου.
Όν Ο Κύριος έρχεται Ό Κύριος έρχεται όπως είπαμε προηγουμένως όπως Εκείνος το είπε, εν όλη τη δόξη Δυτού καθήpevos επί θρόνου δόξης.
και ο θρόνος αυτός λέγουν ol προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης και ιδιαιτέρως ο προφήτης Δανιήλ ότι 04 είναι θρόνος λευκός και μέγας, Αυτά λέγει kai η Αποκάλυψις εις το 20 ο κεφ.
στ.
11.
και θα συνοδεύεται, 84 δορυφορείται από Αφψέδους και από ‘Αγίους, για να δούμε τώρα πώς περιγράφει : ο προφήτης Δανιήλ την εμφάνιση τού Κριτού και τον θρόνο επάνω στον οποίο θα κάθεται.
101 «Εθεώρουν», λέγει ο Δανιήλ στο 70 κεφ.
τής προφητείας του, «έως ότου οι θρόνοι ετέθησαν και ο παλαιός ημερών εκάθητο και το ένδυμα Αυτού λευκόν ωσεί χιων και η θριξ της κεφαλής Αυτού ωσεί έριον καθαρόν ο θρόνος Αυτού φλοξ πυρός, οι τροχοί Αυτού πυρ φλέγον : ποταμός πυρός είλκε έμπροσθεν Αυτού : χίλιαι χιλιάδες εδειτούργουν Αυτώ και μύριαι μυριάδες παρειστίκεισαν Αυτώ.
Κριτήριον εκάθισεν και βίβλοι ηνεώχθησαν» (Δανιήλ 7 κεφ.
9-10).
να λοιπόν πως περιγράφει ο προφήτης Δανιήλ αιώνες πριν από την έλευση του Χριστού την Δευτέρα Παρουσία.
Πρώτα περιγράφει : πως 04 είναι ο Κριτής.
θα είναι λέγει λευκός όπως το φως, οι τρίχες της κεφαλής του θα είναι σαν 1 ο καθαρό μαλλί, ο θρόνος του θα βψάζει φδόψες και κάτω από τό θρόνο θα περνά ποταμός πυρός.
οι τροχοί του θα είναι πυρ φλέψον και αμέτρητοι άγγελοι θα τον υπηρετούν δεξιά του και αριστερά του και τότε θα σταθεί και 04 κρίνει τον κόσμο και θα ανοιχτούν οι βίβλοι δηλαδή τα πεπραγμένα των ανθρώπων και μέδ-Άει έκαστος να κριθεί ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο έζησε.
θα έλθει και B4 εγκατασταθεί επί του θρόνου ατού του μεγαλοπρεπούς και μεγαλειώδους του ενδόξου Αυτού θρόνου ο Κριτής, και θα προηγηθεί ο Τίμιος Σταυρός και θα βλέπουμε εμείς οι άνθρωποι όλη αυτή την μεγαλοπρέπεια.
τους αμέτρητους Δυγέλους να παρίστανται δεξιά και αριστερά από τον θρόνο που θα βγάζει φλόγες και ποταμό πυρός και θά είναι εκείνος ο οποίος θα διέρχεται έμπροσθεν Αυτού, Όλα αυτά ιστορούνται στην Ορθόδοξη ei102 κονογραφία ιδίως στις ιερές Μονές όπου o ένα ορισμένο σημείο του νάρθηκος.
εικονίζεται η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας και φαίνονται όλα αυτά όπως ακριβώς τα περιγράφει η Αγία Γραφή.
ο Τό κριτήριο της κρίσεως : N αγάπη Ό Κύριός μας και 1o ξέρουμε αυτό πολύ καλά περιέγραψε πως θα yiver η κρίσις.
τι θα Ζητήσει ο θρος από τους ανθρώπους την ώρα εκείνη.
θα τούς ερωτήσει εάν ήσαν άνθρωποι dvanng σ αυτόν τόν κόσμο.
Επείνασα και εδώκατέ μοι φαγείν, η επείvaca και ουκ εδώκατέ μοι φαγείν.
Εδίψησα και εποτίσατέ pe, η εδίψησα και ουκ εποτίσαμέ μοι.
Ξένος ήμουν και συνηγάγετέ με, η ξένος ήμουν και ου συνηγάγετέ με.
Γομνός και περιεβάδετέ με, η yoμνος και ου περιεβάλετέ με.
εν φυλακή και ασθενής και ήλθετε προς με η ουκ άδθετε προς με (ματθ.
25, 31-4 ο ).
οι Marepeg της Εκκλησίας μας λέγουν ότι αυτό θά είναι το κριτήριο με το οποίο θα μας κρίνει ο Θεός.
K αυτά η κρίσις θα αναφέρεται όπως είπαμε και στους Ζώντες και στους κεκοιμημένους αλλά και εις τους δαίμονες ακόμπ.
Δηλαδή κατά τα διάρκεια τής Δευτέρας Παρουσίας κατά μεν το Ιωάννου 120 κεφ.
, 48 στιχ.
θα κριθούν οι ζώντες και κεκοιμημένοι άνθρωποι κατά δε 1 ο Β΄ Πέτρου 2ο κεφ.
, 4 στικ.
84 103 κριθούν και οι δαίμονες.
γι αυτό ο Κύριος είπε, θά πεί στους αμαρτωλούς ο Θεός «πορεύεσθε απ εμού οι κατηραμένοι εις το πυρ το αιώνιον το ητοιμασμέvov τω διαβόδω και τοις Αγγέλοις Αυτού» (ματθ.
25, 41).
“Επομένως θα κριθεί τότε και 04 τιμωρηθεί εις αιωνίαν κόλαση ο Διάβολος και pazi με αυτόν και όλοι όσοι θα είναι του Διαβόλου άνθρωποι, αυτοί που θα τοποθετηθούν εξ ευωνύμων, στα αριστερά δηλαδή του Κριτού.
και μετά την κρίσιν, τότε, οι μεν Δίκαιοι αρπάτοviar στον Παράδεισο.
IV αυτούς η ανάστασή τούς θα είναι ανάσταση ζωής.
οι 8 αμαρτωλοί και αμετανόητοι, αυτοί θα καταδικαστούν στην αιωνία κόΔαση.
επομένως πλανώνται πλάνην οικτράν όσοι πιστεύουν ότι οι μεν δίκαιοι θα επιβραβευθούν και 04 πάνε στον Παράδεισο οι δε αμαρτωλοί τάκα θα καταδικαστούν &g εξαφάνιση ολοκληρωτική.
Δεν είναι ορθή αυτή η άποψη.
Είναι αιρετική και πεπλανημένη, Πουθενά στην Αγία Γραφή δεν γίνεται λόγος ότι οι αμαρτωλοί εξαφανίζονται.
“Οπότε έτσι, αυτό, κατά κάποιο τρόπο συμφέρει τους αμαρτωλούς γιά να παραμένουν εις τις πτώσεις τους.
να μην μετανοούν, να μην Ζητούν το έλεος του Θεού διότι σκέφτονται «δεν πειράζει ας μην απολαύσω τον Παράδεισο τουλάχιστον δεν B4 πάω και στην κόδαση, διότι 1 ο ότι θα πάω στην ανυπαρξία και θα εξαφανιστώ δεν είναι κάτι που με νοιάζει και πολύ».
Δεν είναι Λοιπόν αυτό αληθές.
το αληθές είναι ότι γίνεται κρίσις και ότι οι άνθρωποι της αμαρτίας, οι αμετανόητοι άνθρωποι, οι άνθρωποι της αθεΐας, οι άνθρωποι που πέθαναν χωρίς να έχουν μέσα τους την 104 ελπίδα της ζωής της αιωνίου, διότι ήσαν άθεοι και δεν πίστευαν στην αιώνια Ζωή, ol άνθρωποι οί οποίοι διέπραξαν αμαρτίες στον κόσμο αυτό και δεν Ζήτησαν v αυτές τις αμαρτίες το έλεος και την συγγνώμη του Θεού, αυτοί B4 καταδικασθούν.
O Δίκαιος Κριτής μας έχει προειδοποιήσει ότι έτσι θα γίνουν τα πράγματα, ώστε ο καθένας από μας να τακτοποιήσει την θέση του.
Ωστόσο όσοι είμεθα πιστοί, όσοι πιστεύουμε στον Χριστό, μπορεί να είμαστε αμαρτωλοί, αλλά πιστεύουμε στο peva έδεός του, πιστεύουμε στα βασιδεία του.
Εμάς λοιπόν ο Θεός μας αξιώνει απ αυτήν ακόρη v ζωή να βιώνουμε peoa μας την ΒασιΛεία των ουρανών,.
η Βασιλεία των ουρανών, ο Παράδεισος δηλαδή, δεν είναι κάτι 1 ο οποίον 94 τό απολαύσουμε όταν έλθει η Δευτέρα Παρουσία.
Είναι κάτι 1 ο οποίον το απολαμβάνουμε από τώρα, αγωνιζόμενοι κατά του Διαβόλου, αγωνιζόμενοι κατά τών παθών μας, κατά της αμαρτίας και κυρίως ανώκοντας στην ορθόδοξη Εκκλησία μας, η οποία είναι η προτύπωση και η πρόνευση της Βασιδείας του Θεού, τής Βασιδείας των ουρανών.
Μετέκουμε Λοιπόν και εμείς από τώρα εν εσόπτρω και εν αινίγματι σε αυτήν τήν μακαριότητα του Θεού (α΄ κορ.
13, 12).
ν 105 Θ.
Λειτουργία : συμμετοχή στή Βασιδεία του Θεού Πρέπει να σημειώσουμε ότι κάθε Θεία Δεπουργία, 1t κάθε Θεία Μετάληψις του σώματος και αίματος του Κυρίου μας είναι συμμετοχή μας στην Βασιλεία του Θεού.
IV αυτό και η Θεία Λειτουργία αρχίΖει με την επίκληση v μεναδοπρεπή και ένδοξη επίκληση της Βασιδείας του Θεού «Ευλογημένη η Βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του “Αγίου Πνεύματος.
» Δέγει ο Λειτουργός στην έναρξη τής Θείας Λειτουργίας.
Διάβολος γνωρίζει πολύ καΔά ότι ολίφος καιρός του απομένει ακόμη για νά μπορέσει να σαλεύσει την προς σωτηρίαν πορεία τών πιστών.
Αυτός είναι ο αιώνας κατά τον οποίο ο Διάβολος μας πλανά, μας δοκιμάζει και κατά τις έσχατες ημέρες το κάνει με ακόμη μεγαλύτερη ένταση, Εμείς όμως παραμένοντες πιστοί προς τον Θεόν προσμένουμε την έλευση του Κυρίου μας ως Κριτού και αγωνιζόμεθα, όχι μόνον ως πρόσωπα ένα μεμονωμένο πνευματικό αγώνα αλλά αγωνιζόμεθα ως μέλη της Εκκλησίας.
το ότι είμαστε pedn της Εκκλησίας σημαίνει ότι στον αγώνα μας αυτόν δεν είμεθα μόνοι μας.
Έκουμε τα άδλα pedn της “Exxdnσίας που είναι οι συνάνθρωποί μας, οι πλησίου pas, οι αδελφοί μας εν Χριστώ με τους οποίους συνθέτουμε την εικόνα της Εκκλησίας στον κόσμο αυτόν.
δλλα ταυτόχρονα έχουμε στον αγώνα αυτόν και συμπαραστάτες τους “Αγίους της Εκκλησίας, πού και αυτοί παρόλο του ότι εκοιμήθησαν, όπως και τόσα άλλα εκατομμύρια πιστών, δεν έπαψαν να άπο10 ο τελούν μέλη της Εκκλησίας, όχι πλέον της επί γής στρατευομένης Εκκλησίας αλλά της εν ουρανοίς θριαμβευούσης Εκκλησίας, 1Y αυτό και ο Απόστολος Παύλος μας συνιστά και μας προτρέπει να αγωνιζόμεθα για την προσωπική μας τελείωση και γιά την κατάκτηση της αρετής έχοντες πάντοτε πρό οφθαλμών ότι δεν είμεθα μόνοι pag σ αυτόν τόν αγώνα, Λέγει : «τοσούτον έχοντες περικείμενον ημίν νέφος μαρτύρων, όψκον αποθέμενοι πάντα kai τήν ευπερίστατου αμαρτίαν δι υπομονής τρέκομεν τον προκείμενον ημίν aydva αφορώντες εις τον της πίστεως αρχηγόν και τελειωτήν Ιπσούν» (εβρ.
12, 1- ).
Πόσο παρήγορος και ελπιδοφόρος είναι αυτή η διαβεβαίωση.
Κοιτάξτε, Λέψει, νοερώς γύρω σας, εσείς πού αγωνίζεσθε τον καλόν αγώνα πόσα εκατομμύρια μαρτύρων και Αγίων της Εκκλησίας μας συμπαρίστανται, γι αυτό &g αφήσουμε κατά μέρος τήν αμαρτία και ας αγωνιστούμε pazi τους, προκειμένου νά φτάσουμε στο επιθυμητό τέρμα, αφορώντες εις 10v της πίστεως αρχηψόν και τεδειωτήν Ιπσούν.
Από τώρα χαιρόμαστε την Δευτέρα Παρουσίαν τού Κυρίου ανάμεσά μας.
[T αυτό και δεν πρέπει να φο&΄)μαε την Δευτέρα Παρουσία.
θα πρέπει νά έχουμε εμπιστοσύνη στο μέγα έδεος του Χριστού.
θα πρέπει και εμείς να φροντίζουμε ώστε να βρεθούμε στην θέση στην οποία βρέθηκε ο ‘ΑπόστοΛος Παύλος ώστε λίγο πριν τον θάνατό του έγραφε «τον αγώνα τον καλόν ηψώνισμαι, τον δρόμον τετέδεκα, την πίστιν τετήρηκα : Λοιπόν απόκειταί μοι ο της δικαιοσύνης στέφανος» (τιμ.
Β΄ 4, 7).
Μακάρι : να μας αξιώσει : ο Θεός να μπορούμε εκείνη την ώρα 107 νά επαναλάβουμε και μεις τα λόγια του Αποστόλου.
θα είναι λόγια που θα μας τα υπαγορεύσει η αγρυπνούσα, η αγωνιζομένη συνείδησή μας, fi οποία θα μαρτυρεί ότι μπορεί να υπήρξαμε αμαρτωλοί αλλά ζητούσαμε συνεχώς το έλεος του Θεού.
Κάθε φορά που πηψαίναμε στην Εκκλησία, ακούναμξ τον ιεροψάλτη να λέγει συνεχώς «Κύριε ελέησον».
το «Κύριε ελέπσον» δεν είναι τίποτε άλλο παρά η μέ μεγάλη ταπείνωση εκτήτηση του ελέους του Θεού.
ο Θεός θέλει να αναγνωρίζουμε τα σφάλματά μας.
να αναγνωρίζουμε την αμαρτωλότητά pag και νά ζητάμε 10 έλεος του Θεού.
Ζητάει από εμάς νά μήν παρασυρόμεθα από το πνεύμα αυτού του κόσμου, 1 ο οποίον είναι αντίχριστο πνεύμα.
μας ζητάει να φρονούμε τα άνω, όπως έγραφε ο Απόστολος Παύλος και να ομολογούμε ματί με αυτόν.
«Ημών δέ το πολίτευμα, εν ουρανοίς υπάρχει» {Φιδιπ.
3, 20).
Εμείς Σωτήρα απεκδεχόμεθα Κύριον Ιπσούν Άριστον.
Ζούμε μεν εις την yiv αυτήν αλλά πιστεύουμε ότι δεν θα παραμείνουμε πολύ.
θα έλθει η ώρα πού θα φύγουμε απ αυτήν την ζωή.
η Ζωή αυτή είναι πρόσκαιρος, είναι ματαία.
Εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι να μην χάσουμε την ουράνια Βασιλεία.
Γι αυτό πιστεύουμε και το διακηρύττουμε ότι το ποδίτευμά μας εν ουρανοίς υπάρχει.
Ki’ είναι αυτό πού μάς συγκρατεί σ αυτόν τον αγώνα, μας συγκρατεί στην προσπάθειά μας να αρέσουμε στον Κύριο, νά γίνουμε ευάρεστοι τω Κυρίω .
και μάλιστα ο Απόστολος Παύλος σ αυτό το χωρίον που πριν από λίγο αναφέραμε συμπληρώνει «εξ ου και Σωτήρα απεκδεχόμεθα Κύριον Ιησούν Χριστόν &g μετα108 σχηματίσει το σώμα της ταπεινώσεως ημών -εις τό γενέσθαι αυτό σύμμορφον τω σώματι της δόξης Αυτού » (Φιλιπ.
3, 21).
θα γίνει λοιπόν έτσι όπως αναφέραμε η Δευτέρα Παρουσία.
και 84 προηγηθούν όλα αυτά τα σημάδια δια μέσου των αιώνων για va σημάνουν κατά κάποιο τρόπο προειδοποιητικά ότι εψγύς το τέλος, ότι έρχεται ο Κριτής.
Αλλά &g πούμε δύο μόνο λόγια για το τι μέλλει να γίνει και μετά τήν Δευτέρα Παρουσία.
ε Ή κατάδυση του Θανάτου Ο Κύριός μας μετά την Ανάστασή του απευθυνόμενος προς τους μαθητές του τους είπε «εδόθη μοι πάσα εξουσία εν ουρανώ και επί γης» (ματθ.
28, 18).
Αυτή την εξουσία την είχε ο Κύριος από mv στιγμή κατά την οποία ήλθε στον κόσμο, kal τώρα μετά την ανάληψη του, εκάθησε εν δεξιά του Πατρός : την έκει 8 αυτήν την εξουσία έως ότου υποτάξει υπό τους πόδας Αυτού όλους και τον διάβολον και τον Θάνατου ο οποίος είναι ο έσχατος εχθρός ο οποίος και καταργείται.
Ρεβαίως τώρα που αναφέρουμε αυτά, δεν έχουν υποτακθεί εις 1 ο v Αριστόν τά πάντα όπως γράφε : σπιν προς Εβραίους επιστολή του ο Απόστολος Παύλος.
Τώρα ο Χριστός βασιλεύει επάνω εις τους ουρανούς μέχρι την Δευτέρα Παρουσία.
Αφού τελέσει και τιν kpion, διότι αυτός 109 04 είναι ο Κριτής, τότε θα παραδώσει την Βασιλεία στόν Θεό και Πατέρα, για να δούμε πως 1 ο λέψει αυτό.
& Απόστολος Παύλος εις πιν α΄ προς Κορινθίους επιστολή του.
«Όταν παραδώ την βασιλείαν τω Θεώ και Πατρί, όταν καταργήση πάσαν αρχήν και πάσαν εξουσίαν και δύναμιν : δει γαρ αυτάν βασιλεύειν άχρις ου άν Θή πάντας τους εχθρούς υπό τους πόδας Αυτού.
Έσχατος εχθρός καταργείται ο θάνατος.
Πάντα γαρ υπέταξεν υπό τους πόδας Αυτού όταν δε είπη ότι πάντα υποτέτακται δήλον ότι εκτός του υποτάξαντος Αυτώ τα πάντα.
Όταν δε υποτανή Αυτώ τα πάντα, τότε και Αυτός ο υιος υποταγήσεται τω υποτάξαντι Αυτώ τα πάντα, ίνα i ο Θεός τα πάντα εν ndom (Α΄ Κορ.
15, 24-28).
Όταν Δοπιόν θα έρθει 1 ο τέλος, όταν 04 νυίνει η Κρίσις, τότε πλέον τα πάντα θα έχουν υποταγεί στον Υιό, Τότε θα παραδώσει ο υιος την Βασιλεία στον Πατέρα.
θα έχει καταργηθεί πλέον πάσα αρχή και εξουσία.
Διότι πρέπει προηγουμένως ο υιος να βασιλεύσει και να νικήσει πάντας τους εχθρούς και νά τους θέσει υπό τους πόδας Αυτού.
Έσχατος εχθρός Θά είναι ο θάνατος ο οποίος καταργείται.
Δηλαδή άν θά θέλαμε με δικά μας λόγια να δούμε την σειρά πού θα γίνουν όλα αυτά θα μπορούσαμε να πούμε ότι α) ο υιος υποτάσσει τα πάντα στον Εαυτό του, β) όταν λέγουμε υποτάσσει τα πάντα εννοούμε ότι υποτάσσει k’ αυτόν ακόμη τον Σατανά k1 αυτόν τόν θάνατο γι εφόσον πλέου γίνει adm η υποταγή τών πάντων στον υιο τότε ο υιος παραδίδει ταν Βασιλεία στον Θεό Πατέρα δ) υποτάσσεται : –λέγει ο 110 Παύλος– και ο υιος εις τον Πατέρα.
Επειδή αυτό πού αναφέραμε στο τέλος είναι δυνατόν να προξενήσει κάποια παρεξήγηση διότι τι onpaiver υποτάσσεται εις τον Πατέρα’ yi’ αυτό και οι Πατέρες λένε ότι αυτή η υποτανή δεν έχει την μορφή δουλικής εξαρτήσεως αλλά σημαίνει ότι γίνεται ένα πλέον μέ τόν Πατέρα κατά πιν ανθρώπινη φύση του και στό τέλος ο Θεός-πατήρ γίνεται τα πάντα εν πάσι εν τη Αγία Τριάδι.
Έχουμε όπως σπμειώνει ο “Άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης την τελείαν της κακίας αναίρεσιν.
Τότε, όπως λέει ο Άγιος Νικόδημος ο ‘Αγιορείτης, «θα είμεθα όλοι θεοειδείς και ανήκοντες μόνον στον Θεό.
Επειδή τότε ο Θεός θα είναι εις ημάς όδα, και φαγητό, και πιοτό, και όνδομα και νόημα και κίνημα».
και τότε πδέον θα ισχύσει αυτό το οποίον πάλιν ο Δπόστοδος Παύλος γράφει, ότι δηλαδή naραδίδει ο υιος την βασιλεία στον Πατέρα ίνα η Αυτός τα πάντα εν πάσι, Όμως την ίδια έκφραση χρησιμοποιεί ο Απόστολος Παύλος και για τον Yio, γράφοντας προς τους Κολοσσαείς στο Γ΄ κεφ.
11ο στίχο ότι 04 ψίνουν τα πάντα εν πάσι Χριστός.
Εδώ θά πρέπει να εννοήσουμε τον Χριστό ως ισότιμο πρόσωπο προς τον Πατέρα, όχι υποδεέστερο τού Πατρός.
και έτσι θα ανοίξει it οδός και η πύλη τής αιωνιότητος.
Πάντοτε πρέπει να έχουμε προ οφθαλμών v ανάγκη να είμεθα σε κατάσταση εψρηγόρσεως, επαψρυπνώσεως και συσαφερμού προκειμένου να βρεΘούμε έτοιμοι να υποδεχτούμε τον Κύριο της δόξης ερχόμενον για να κρίνει ζώντας και νεκρούς.
Kal η 111 ευχή μου είναι όλοι μας να βρεθούμε έτοιμοι κατά τήν ημέρα εκείνη, Πότε θα έρθει δεν 1 ο γνωρίζουμε.
Γνωρίζουμε όμως και πιστεύουμε ότι θα έρθει, Κ αυτό μας αρκεί.
κι αυτό μας επιβάλλει αυτάν τη συνεχή εγρήγορση ώστε ανά πάσαν στιγμήν όπως αι φρόνιμοι παρθένοι με αναμμένες τις λαμπάδες τής αρετής για να υποδεχτούμε τον Κριτή ερχόμενον εν νεφέλαις και με τη δορυφορία των μυριάδων Αγγέλων.
Είθε να αξιώσει όλους μας ο Θεός αυτής τής μενάδης χαράς, αυτής της μενάδης τιμής να ανήκουμε και εμείς στους Δικαίους και να Λάβουμε την μερίδα των σωζομένων εν τη Βασιλεία του Πατρός και τού Υιού και του Αγίου Πνεύματος, ‘Αμήν