Εισαγωγή
Αν πεθάνεις πριν πεθάνεις, δεν θα πεθάνεις όταν πεθάνεις. Αν δηλαδή πριν από τον βιολογικό σου θάνατο γίνεις νεκρός ως προς την αμαρτία, τότε το τέλος της επιγείου ζωής σου δεν θα είναι θάνατος, αλλά μετάβαση σε μια άλλη ατελεύτητη και μακαρία ζωή.
Άλλωστε η περικοπή από το Ευαγγέλιο του Αποστόλου Ιωάννη που διαβάζουμε κατά την διάρκεια της Εξοδίου Ακολουθίας (κηδείας) μας περιγράφει ακριβώς τον τίτλο από το σημερινό μας βίντεο:
«Αλήθεια, αλήθεια σας λέω ότι όποιος ακούει το λόγο μου και πιστεύει σ’ αυτόν που με έστειλε έχει ζωή αιώνια, και σε κρίση για καταδίκη δεν έρχεται, αλλά έχει μεταβεί από το θάνατο στη ζωή.
Αλήθεια, αλήθεια σας λέω ότι έρχεται ώρα, και μάλιστα είναι τώρα, που οι νεκροί θα ακούσουν τη φωνή του Υιού του Θεού και όσοι άκουσαν θα ζήσουν.
Γιατί όπως ακριβώς ο Πατέρας έχει ζωή μέσα στον εαυτό του, έτσι και στον Υιό έδωσε ζωή να έχει μέσα στον εαυτό του.
Και του έδωσε εξουσία να κάνει κρίση, επειδή είναι Υιός ανθρώπου.
Μη θαυμάζετε γι’ αυτό, επειδή έρχεται ώρα κατά την οποία όλοι όσοι είναι στα μνήματα θα ακούσουν τη φωνή του
και θα πορευτούν έξω, όσοι έκαναν τα αγαθά σε ανάσταση ζωής, ενώ όσοι έπραξαν τα κακά σε ανάσταση κρίσης για καταδίκη.
Δε δύναμαι εγώ να κάνω από τον εαυτό μου τίποτα. Καθώς ακούω κρίνω, και η κρίση η δική μου είναι δίκαιη, γιατί δε ζητώ το θέλημα το δικό μου, αλλά το θέλημα εκείνου που με έστειλε». (Κατά Ιω. ε΄, 24).
Με μια Ματιά: Αν πεθάνεις πριν πεθάνεις, δεν θα πεθάνεις όταν πεθάνεις
Σε αυτό το κήρυγμα, ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης συζητά τη σημασία της μετάνοιας κατά την περίοδο του Τριωδίου και εξετάζει διάφορα θέματα που σχετίζονται με την πνευματική ανάπτυξη, την κρίση και τις παρανοήσεις γύρω από την περίοδο του καρναβαλιού.
Η περίοδος του Τριωδίου είναι μια περίοδος πνευματικού αγώνα και μετάνοιας, καλώντας τους Ορθόδοξους Χριστιανούς να επιδείξουν σοβαρή και ειλικρινή μετάνοια.
Ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης τονίζει τη σημασία της περιόδου του Τριωδίου ως περιόδου πνευματικού αγώνα και μετάνοιας. Με την εστίαση στην αυτοκριτική και την υπέρβαση των παθών, τα άτομα μπορούν να αναπτυχθούν πνευματικά και να προετοιμαστούν για την ανάσταση του Χριστού. Ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης προειδοποιεί ενάντια στον ευτελισμό της μετάνοιας και τη σύνδεση της περιόδου του καρναβαλιού με την αμαρτωλή συμπεριφορά. Το Τριώδιο πρέπει να θεωρείται ως περίοδος αυτοκριτικής και πνευματικής ανάπτυξης.
Ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης ασχολείται με το θέμα της κρίσης και της καταδίκης, τονίζοντας ότι οι Χριστιανοί δεν πρέπει να κρίνουν τους άλλους, αλλά αντίθετα να δείχνουν συμπόνια και ευγνωμοσύνη. Τα γραπτά του Αποστόλου Παύλου χρησιμεύουν ως υπενθύμιση ότι ο Θεός θα κρίνει τους ανθρώπους σύμφωνα με τα έργα τους και όχι μόνο με την πίστη τους. Ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης ενθαρρύνει τα άτομα να επικεντρωθούν στη δική τους πνευματική ανάπτυξη αντί να επικρίνουν τους άλλους.
Ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης τονίζει την ανάγκη τα άτομα να διαβάζουν πνευματικά βιβλία, να πηγαίνουν στην εκκλησία και να ακούνε κηρύγματα για να αποκτήσουν γνώσεις και να ξεπεράσουν τα πάθη.
Ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης τονίζει τη σημασία της ανάγνωσης πνευματικών βιβλίων, της παρακολούθησης εκκλησίας και της ακρόασης κηρυγμάτων για την απόκτηση γνώσεων και την υπέρβαση των παθών. Με την ενασχόληση με την αυτοκριτική και τη μάθηση από τις πνευματικές διδασκαλίες, τα άτομα μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τις δικές τους αδυναμίες και να εργαστούν προς την κατεύθυνση της πνευματικής ανάπτυξης.
Τα γραπτά του Αποστόλου Παύλου χρησιμεύουν ως υπενθύμιση της σημασίας της συμπόνιας, της ευγνωμοσύνης και της αποχής από την κρίση των άλλων, τονίζοντας ότι ο Θεός θα κρίνει τους ανθρώπους σύμφωνα με τα έργα τους.
Ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης επαναλαμβάνει τη σημασία του πνευματικού αγώνα, της συμπόνιας και της αυτοκριτικής κατά την περίοδο του Τριωδίου και προτρέπει τα άτομα να επικεντρώνονται στη δική τους πνευματική ανάπτυξη αντί να κρίνουν τους άλλους.
Αν πεθάνεις πριν πεθάνεις, δεν θα πεθάνεις όταν πεθάνεις. Ολόκληρη η ομιλία του π. Νεκταρίου Μουλατσιώτη
Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων.
Αμήν.
Σεβαστοί μου πατέρες, οσιότατες μοναχές, αγαπητοί μου αδελφοί, όπως ξέρετε, διερχόμεθα τις πρώτες ημέρες του Τριωδίου.
Και επαναλαμβάνω, για να το θυμούμεθα πάρα πολύ καλά, ότι το Τριώδιο που άνοιξε είναι μία περίοδος πνευματικού αγώνα.
Είναι μία περίοδος πνευματικού αγώνα.
Από τώρα, Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο.
Μας δίνει ο Θεός αυτή την ευκαιρία κάθε χρόνο, ο κάθε ένας από εμάς έχει κάνει τόσα τριώδια όσα είναι και η ηλικία του.
Άρα τόσες φορές σου έδωσε ο Θεός μια ιδιαίτερη ευκαιρία μετανοίας.
Δεν μπορεί να πει κανένας άνθρωπος, τουλάχιστον ορθόδοξος, ότι ο Χριστός δεν του έδωσε ευκαιρία μετανοίας.
Το αν ήταν αυτός ακατήχητος, δεν τον κατήχησε ο νονός που τον βάφτισε.
Εάν οι γονείς του δεν τον κατήχησαν μες στο σπίτι, τι σημαίνει τριώδιο και δεν είναι τριώδιο καρναβάλια, αν και το καρναβάλι σημαίνει αποχή από το κρέας, το καρναβάλι.
σημαίνει αποχή από το κρέας, το καρναβάλι.
Σημαίνει δεν τρώμε ξανά κρέας.
Δεν είναι αυτές οι ασχημοσύνες οι οποίες γίνονται δεξιά και αριστερά.
Έτσι με ό,τι αποτελέσματα βρωμερά και αμαρτωλά έχει και ότι είναι τεράστια η ενοχή που πρέπει να έχουν αυτοί οι οποίοι συμμετέχουν εκεί και αν διαβάσουν τα βιβλία μας, όχι τα δικά μας, τις εκκλησίες τα βιβλία εννοώ, θα διαπιστώσουν ότι πρέπει να μείνουν ακοινώνητοι ο οποίος φοράει μάσκες, ο οποίος συμμετέχει σε τέτοια είδους εκδηλώσεις, πάρτι μασκέ, ο οποίος πάει στα καρναβάλια, για χρόνια ακοινώνητος.
Διότι αυτές είναι εκδηλώσεις όπου μέσα εκεί γίνονται όσα διαβάζουμε στην προς Ρωμαίους επιστολή.
Πορνείες, μοιχείες, ομοφυλοφιλίες, ασέλγειες, μέθη, τζόγος, όλα τα πάθη κάτω από μια μάσκα βγαίνουν.
Αυτό που δεν μπορώ να κάνω στην καθημερινή μου ζωή φορώντας μια μάσκα και μια ενδυμασία ψεύτικη που δεν με ξέρει πια ο άλλος εκδηλώνω τον πραγματικό μου εαυτό.
Και γι’ αυτό έχουμε μεγάλη αμαρτία έχουν αυτοί οι οποίοι συμμετέχουν σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις.
Άρα Τριώδιο δεν είναι αυτό.
Τριώδιο τα βιβλία μας λέει ότι είναι η περίοδος που ανοίγει της μετανοίας από την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου μέχρι το Μεγάλο Σαββάτο όπου καλούνται όλοι οι Ορθόδοξοι χριστιανοί οι βαπτισμένοι να δείξουν έμπρακτη τη μετάνοια και ειλικρινή τη μετάνοια ώστε να συμμετέχουν οι ίδιοι στην Ανάσταση του Χριστού.
Όπως ψάλλουμε είναι συναναστηθόμεν, να συναναστηθούμε μαζί με τον Χριστό.
Διότι το παιδί μου νεκρό είναι λέει ο πατέρας του Ασώτου και αναστήθηκε.
Αυτό ακριβώς εννοεί.
Ότι το παιδί μου ήταν νεκρό και αναστήθηκε.
Το παιδί μου ήταν ομοφυλόφιλο και γύρισε πίσω ξανά στο σπίτι μέσα στη μετάνοια και στα δάκρυα και αγωνίζεται να διώξει αυτό το πάθος.
Το παιδί μου ήταν μέσα στον τζόγο και μέσα στα ναρκωτικά, αγωνίστηκε και απαλλάχτηκε.
Ήταν νεκρό το παιδί μου.
Το παιδί μου ήταν μες στην πορνεία, στη μοιχεία, μες στα διαζύγια, μες στην ακολασία, μες τη μέθη, αγωνίστηκε, μετανόησε και άλλαξε ζωή, αναστήθηκε, ενώ ήταν πνευματικά νεκρός.
Και γι’ αυτό λέει μια χριστιανική παροιμία, αν πεθάνεις, προσέξτε, αν πεθάνεις πριν πεθάνεις δεν θα πεθάνεις όταν θα έχεις πεθάνει.
τι σημαίνει αυτό, εάν πεθάνεις, αν σκοτώσεις δηλαδή όλα σου τα πάθη, τα νεκρώσεις είναι νεκρά, πριν πεθάνεις, πριν πεθάνει το σώμα σου, αν έχεις αγωνιστεί να νεκρώσεις και να σκοτώσεις όλα τα πάθη σου.
Δεν θα πεθάνεις αν το έχεις κάνει αυτό, όταν πραγματικά θα πεθάνεις.
Δεν θα πεθάνεις, το πνεύμα σου, η ψυχή σου θα ζει πλέον κοντά στον Θεό, ενώ το σώμα θα έχει πεθάνει.
Εδώ βλέπουμε ακριβώς αυτή την νεκρανάσταση την οποία πρέπει να έχουμε.
Και έρχεται λοιπόν η εκκλησία, όσα χρόνια είναι ο καθένας από μας, κάθε χρόνο τόσα τριώδια έχουμε κάνει, που μας καλεί ο Θεός αυτή τη μετάνοια.
Θα μου πείτε, μα δεν κατηχήθηκα από τον πατέρα μου και τη μάνα μου.
Και τι σημαίνει αυτό.
Δεν με κατηχήθηκε ο νονός μου μου και τη μάνα μου.
Και τι σημαίνει αυτό.
Δεν με κατήχησε ο νονός μου.
Τα βιβλία γιατί υπάρχουν.
Μεγάλωσες, είσαι υπεύθυνος εσύ πλέον.
Εδώ πέρα είναι του πατρός Βενεδίκτου ιερομονάχου από το Άγιον Όρος, ένα ιερότατο βιβλίο.
Τα οποία διαβάζω.
Τα πάθη της ψυχής και η αντιμετώπιση τους.
Τα δικά μου βιβλία, σύγχρονος γεροντικός λόγος, η Παλαιά Διαθήκη, η Καινή Διαθήκη τα διαβάζουμε με υπεύθυνος εγώ, αν ο ίδιος εγώ δεν μελετώ και δεν διαβάζω, αν ο ίδιος εγώ δεν μελετώ και δεν διαβάζω, δεν ακούω ομιλίες πνευματικές, πώς θα πεθάνω, τα σκότωσα τα πάθη μου πριν πεθάνω, πώς θα γίνει αυτό.
Δεν γίνεται αδελφοί μου.
Και για όσοι είναι φίλοι μου συνδρομητές στο κανάλι Γέρων Νεκτάριος, βιβλία όλα αυτά της Καινής Διαθήκης και όλα αυτά που σας έδειξα μπορείτε να τα βρείτε στο monastiriakokelari.gr στο ηλεκτρονικό κατάστημα του μοναστηριού.
Εκεί μέσα μπορείτε να μπείτε και να τα προμηθευτείτε και θα σας έρθουν όπου και να ζείτε στο σπίτι σας ταχυδρομικά.
Λοιπόν και οι ομιλίες που κάνουμε, και εδώ που κάνουμε ομιλίες, συνάξεις και για τους λαϊκούς και για τους μοναχούς και για τις μοναχές, τα κηρύγματα που κάνω στα διάφορα μέρη γιατί τρέχουμε.
Άντες λέει πήγε ο ιεροκήρυκας ο Πάτερ Νεκτάριος και κάνει κήρυγμα.
Ε καλά εγώ θα δω τώρα έχει αυτό το έργο η τηλεόραση δεν πάω βαριέμαι.
Η βροχή κάνει κρύο.
Μόνος σου φταις που μένεις ακατήχητος.
Μόνος σου φταις.
Το κανάλι μας έχει πάνω από χίλιες εκατό ομιλίες.
Πνευματικές ομιλίες που σε διδάσκουν πως σε θέλει ο Θεός, όχι ποιο είναι το θέλημα το δικό σου, ποιο είναι το θέλημα του Θεού, τι θέλει ο Θεός από σένα, πως θα κρίνει την ψυχή σου ο Θεός, τι ζητάει από εμένα, πως θα νικήσω τα πάθη μου, πως θα τα πολεμήσω, πως θα τα εξαφανίσω.
Εάν εμείς λοιπόν δεν διαβάζουμε, δεν ακούμε ομιλίες, δεν τρέχουμε, έτσι.
Μετά ποιος είναι υπεύθυνος.
Αυτό σημαίνει έχω δίψα κατηχήσεως και θέλω να μάθω.
Ήδη άλλως θα κριθώ γιατί δεν πήγα, ήρθε ο Θεός δίπλα μου, δεν θέλω ότι θα έρθω στην πόρτα, ούτε θα με στείλει ο Θεός μέσα στο σπίτι σου.
Αλλά με καλούν οι διάφοροι Μητροπολίτες σε διάφορα μέρη.
Ευκαιρία να πάτε, είτε εμένα είτε άλλους ιεροκήρυκες, να ακούτε, να διαβάσετε τα βιβλία.
Αλλά σας είπα και τόσες ομιλίες που έχω μέσα στο κανάλι είναι 1000% και έχω άλλες 1000 περίπου σε CD που δεν έχουν βγει στο κανάλι.
Είναι γραμμένες σε CD που έχω κάνει σε διάφορα μέρη τα οποία τότε δεν υπήρχε το κανάλι και δεν έχουν ανέβει ποτέ πάνω στο κανάλι.
Εκεί λοιπόν κατηχείτε.
Δεν μπορεί κανείς να πει ότι δεν μου δόθηκε η ευκαιρία κατηχήσεως.
Δεν μπορεί να πει κανείς δεν μου δόθηκε και τώρα είναι ευκαιρία να βάλεις και τα παιδιά σου.
Να ακούνε τις ομιλίες.
Να ακούνε, να διαβάσουν.
Γιατί ο γονιός είναι υπεύθυνος για την κατήχηση του παιδιού.
Μην το αρνείσαι, μη λες ότι η κοινωνία φταίει, η τηλεόραση φταίει, το ίντερνετ φταίει.
Μου το παρέσυρε το παιδί.
Μα πώς το παρέσυρε;
Στο παρέσυρε γιατί δεν του έχεις βάλει βάσεις.
Εμένα γιατί δεν με παρέσυρε η παλιοκοινωνία.
Γιατί μου είχαν βάλει οι γονείς μου βάσεις.
Τον αδελφό μου γιατί δεν τον παρέσυρε η κοινωνία.
Γιατί οι γονείς μου μου βάλαν βάσεις.
Τα ανήψια μου γιατί δεν τα… έχω πέντε ανήψια.
Γιατί δεν τα παρέσυρε η κοινωνία;
Μεγάλα παιδιά.
Γιατί οι γονείς τους τους έβαλαν βάσεις, τα κατήχησαν, τα δίδαξαν, τα έβαλαν κοντά στην εκκλησία, να διαβάζουν βιβλία, να προσεύχονται με το απόδειπνο το πρωί την Κυριακή να μάθουν να εξομολογούνται, να κοινωνάνε από μικρά.
την πρωί, την Κυριακή να μάθουν να εξομολογούνται, να κοινωνάνε από μικρά.
Πώς λοιπόν αδελφοί μου το παιδί μου το παρέσυρε, ο ένας και ο άλλος.
Πώς γίνεται αυτό και φταίει ο άλλος.
Εύκολη η λύση είναι να φταίει ο άλλος, για να απαλλαγώ εγώ των ευθυνών.
Άμα εκεί στο Θεό δεν απαλλασόμεθα, να το ξέρετε.
Στο Θεό δεν απαλλασόμεθα.
Στο Θεό θα μας απογυμνώσει ο Θεός.
Θα τραβήξει το σεντόνι και θα φανεί όλη η πνευματική μας γύμνια.
Τελεία και παύλα.
Και γι’ αυτό παρακαλούμε και στη Θεία Λειτουργία, χριστιανικά τα τέλη της ζωής ημών ανώδυνα, ανεπαίσχυντα και ειρηνικά και καλήν απολογίαν την επί του φοβερού βήματος του Χριστού αιτησώμεθα.
Ζητάμε να έχουμε καλή απολογία όπως ο κατηγορούμενος δίνει απολογία όταν δικάζεται στο στο δικαστήριο, πριν το δικαστήριο βγάλει την απόφαση του.
Απολογείται.
Τι απολογία θα έχεις όταν ο Θεός θα έκανε τα πάντα.
Τι απολογία θα έχεις.
Έτσι λοιπόν βλέπουμε ότι ο Απόστολος Παύλος εδώ στην προς Ρωμαίους Επιστολή, στο δεύτερο κεφάλαιο που διαβάζουμε, στο πρώτο μας αναφέρει και το διαβάσαμε ότι παίρνει τη χάρη του, ακούσαμε την προηγούμενη φορά στην προηγούμενη ομιλία και οι άνθρωποι έπεσαν σε πάθη της σαρκός, σε ανωμαλίες, σε όργια, σε ομοφυλοφιλίες και συνεχίζει τώρα και τι μας λέει στο 2, 2ο κεφάλαιο 2ο στίχο και καταδίκη εκ μέρους του Θεού εναντίον εκείνων που πράττουν τέτοια αμαρτωλά έργα είναι βεβαία και αληθινή.
Δηλαδή όλοι αυτοί που μας είχε προαναφέρει και τα είπαμε στην προηγούμενη ομιλία μας όλα αυτά τα πάθη, αυτά τα πάθη και πως θα τα αντιμετωπίσουμε που γράφει και το βιβλίο, όλα αυτά τα πάθη και πως θα τα αντιμετωπίσουμε που γράφει και το βιβλίο όλα αυτά τα πάθη δεν θα περάσουν έτσι λέει εάν δεν φρόντισες να πεθάνεις πριν πεθάνεις ώστε να μην πεθάνεις όταν θα έχεις πραγματικά πεθάνει η δικαία κρίσης λέει και καταδίκη εκ μέρους του Θεού εναντίον μας όσο πια πράττουν όλα αυτά τα αμαρτωλά έργα, αυτά που ανέφερα τα πάθη όλα που προανέφερα είναι βεβαία και αληθινή.
Πρόσεξε λέει εσύ άνθρωπε, ο οποίος με το στόμα σου όταν τα ανοίγεις δεν προσέχεις τι λες, εύκολα κρίνεις, κουτσομπολεύεις τους άλλους.
Πω πω πω πω πω πω τι κάνουν οι παλιά άνθρωποι κοιτάτε στα καρναβάλια τι κάνουν και κάνεις και σχέδια.
Αλλά απλά δεν σε βλέπουνε.
Σε βλέπει το μάτι του Θεού όμως.
Και πας, ανοίγεις το στόμα σου και τους κατακρίνεις απ’ τους.
Αντί να γονατίσεις και να προσευχηθείς.
Πας και τους κατακρίνεις.
Τους περνάς κόσκινο, τους κουτσομπολεύεις, αίσχος, ντροπή τους, τι πράγματα είναι αυτά κλπ.
Το ίδιο κάνουμε και με τους ομοφυλόφιλους τώρα, με τους δήθεν γάμους τους.
Έτσι.
Εμείς έχουμε απαλλαγή από τα δικά μας πάθη.
Ποιος είμαι εγώ που θα κρίνω τον άλλον, να δώσω τη συμβουλή μου, να πω ταπεινά τη γνώμη μου, να τους βοηθήσω πνευματικά, ναι.
Εγώ θα τους κρίνω.
Έβαλε εμένα και κριτή ο Θεός κανενός.
Για πρόσεχε άνθρωπε λέει, εσύ που καταδικάζεις τους άλλους που διαπράττουν αυτά ενώ και εσύ κάνεις τα ίδια μήπως νομίζεις ότι θα αποφύγεις και εσύ την καταδίκη σου όταν ανοίγεις το στοματάκι σου μήπως νομίζεις λέει ότι θα γλιτώσεις εσύ βλέπετε εδώ πέρα Μήπως νομίζεις λέει ότι θα γλιτώσεις εσύ.
Βλέπετε εδώ πέρα άνθρωποι που πέφτουν και κρίνουν τον Πατριάρχη, τον Αρχιεπίσκοπο, τους Επισκόπους, τον Παπά της Ενορίας, τους Καλογήρους, τις Καλόγριες, την Πεθερά τους, την την ύφη τους το γείτονά τους τον άνθρωπο που εργάζονται πως το λένε στο αχ που εργάζονται στη δουλειά το συνάδελφό τους και πάνε σπίτι στη δουλειά οπουδήποτε αλλού στο καφενείο δεξιά αριστερά, ανοίγουν το στόμα τους και τους περνάνε και γενεές δεκατέσσαρες.
Δηλαδή είσαι εσύ ο Άγιος που μπορείς και έχεις πρόσεχε σου λέει ο Θεός τι κάνεις.
Κλείσ’ το το ρημάδι το στόμα σου, βούλωσέ το.
Βούλωσέ το, κλείσ’ το το ρημάδι το στόμα σου, βούλωσέ το, βούλωσέ το, κλείσ’ το.
Γιατί λέει ο Θεός τα ξέρει ότι εσύ μπορεί να μην κάνεις αυτά αλλά κάνεις άλλα που είναι το ίδιο ισοδύναμα αμαρτήματα.
Δεν έχεις γλιτώσει εσύ από τα πάθη σου δεν έχεις πεθάνει πριν πεθάνεις επομένως πως προβαίνεις σε τέτοια κρίση και κατάκριση ή δείχνεις περιφρόνηση και αχαριστία προς τον πλούτον της αγαθότητος του Θεού και της ανεκτικότητός του και της μακροθυμίας Του απέναντί σου, να αγνοείς ότι η στοργή και η αγαθότητα του Θεού σε οδηγεί εις μετάνοια και διόρθωση;
Τι νομίζετε δεν βλέπεις το πώς ενεργεί η πρόνοια και το σχέδιο του Θεού.
Άνθρωπε δεν βλέπεις.
Αυτά που λες για τους άλλους φρόντισέ τες αν τα κάνεις, είδε αφού το βλέπεις ότι είναι κακό, αφού ξέρεις ποια είναι η αμαρτία.
Αφού το βλέπεις ότι είναι κακό, αφού ξέρεις ποια είναι η αμαρτία, τι νομίζεις ότι ο Θεός θα την γλιτώσεις εσύ.
Ο Θεός μες στον πλούτο Του, στον κάθε άνθρωπο, τον πλούτο της φιλανθρωπίας Του, έχει ένα σχέδιο το πως θα τον σώσει και πως πάει να τον οδηγήσει στη σωτηρία.
πως θα τον σώσει και πως πάει να τον οδηγήσει σωτηρία.
Ομοίως αυτά λοιπόν που βλέπεις χρησιμοποιήσε τα, τη φιλανθρωπία αυτή του Θεού για να σωθείς εσύ.
Δες την αγάπη του Θεού πίσω από όλο αυτό, βλέπεις σε αφήνει και το βλέπεις, καταλαβαίνεις ότι αυτό είναι αμαρτία, θα μπορούσες να μην το καταλάβαινες, να μην το αντιλαμβανόσουν, αλλά όχι να τους κατακρίνεις.
Όχι να πετάξεις πέτρες, να λιθοβολήσεις την πόρνη, τον ομοφυλόφιλο, τον βλάσφημο, τον μοιχό, τον οποιοδήποτε.
Δεν είναι η δικιά σου δουλειά αυτή.
Δεν είναι η δικιά σου δουλειά.
Και πρόσεξε τα δικά σου τα αμαρτήματα λοιπόν σύμφωνα το 5 φτάσαμε δε με τη σκληρότητά σου με την αμετανόητον και αναίσθητον καρδία σου, που δεν μαλακώνει από την τόση στοργή του Θεού συσσωρεύεις άνθρωπε εναντίον του εαυτού σου θησαυρούς οργής που θα ξεσπάσουν επάνω σου κατά την ημέρα κατά την οποία θα εκδηλωθεί η οργή του Θεού και θα φανερωθεί ποια είναι η δικαία κρίσης αυτού.
Τι μας λέει εδώ, λέει με τη σκληρότητά σου που κρίνεις, γιατί ο άνθρωπος όταν κρίνει ή κατακρίνει ή κουτσομπολεύει ή σχολιάζει, είναι σκληρός απέναντι στους άλλους.
είναι σκληρός απέναντι στους άλλους.
Χρησιμοποιεί την πιο σκληρή, μα έπρεπε, έπρεπε μα είναι και παπάς, μα είναι δικαστικός, μα είναι καθηγητής, μα είναι οικογενειάρχης και σάρκα φέρει, άνθρωπος είναι.
Και εσύ τα δικά σου πάθη που και εσύ είσαι οικογενειάρχης και εσύ μπορεί να είσαι παπάς και εσύ μπορεί να είσαι κατηχητής και εσύ μπορεί να είσαι οτιδήποτε, ποιος σου έδωσε το δικαίωμα με τόση σκληρότητα να συμπεριφέρεσαι και να μιλάς για αυτούς τους ανθρώπους που έχουν οποιαδήποτε πάθη.
Αυτά που μας αναφέρει πιο πριν στην επιστολή του.
Βλέπετε ενώ μας τα λέει τα πάθη, το τι κάνουν οι άνθρωποι.
Δεν επιτρέπει ο Απόστολος Παύλος την κρίση και την κατάκριση των άλλων ανθρώπων και το κουτσομπολιό, αυτό που είπε και ο Χριστός μην κρίνετε ίνα μην κριθείτε και ποιος είσαι εσύ ο κρίνων αλλότριο ικέτη. Τι σε νοιάζει ποιος σου έδωσε αυτή την εξουσία της κρίσεως ποιος τον έδωσε αυτή την εξουσία και πρόσεξε γιατί με τη σκληρότητα που έχει η καρδία σου, με την ίδια σκληρότητα θα σε κρίνει λέει ο Θεός εν τη ημέρα της οργής αυτού.
Ποια εννοεί, την ημέρα της Δευτέρας παρουσίας, αυτό που είπα προηγουμένως, να έχουμε καλήν απολογίαν την επί του φοβερού βήματος του Χριστού.
Προσέξτε λέει πάρα πάρα πολύ καλά.
Γίνετε φιλάνθρωποι, γίνετε ελεήμονες, γίνετε οικτίρμονες οι άνθρωποι ώστε οικτίρμων και ελεήμων και φιλάνθρωπος να είναι και ο Θεός απέναντι σας.
Γιατί αν δεν είμαστε αδελφοί μου δεν πρόκειται. Όπως συμπεριφερόμεθα στους άλλους, τέτοιο πρόσωπο του Θεού θα βρούμε και εμείς. Και θα σου πει έτσι ήσουνα, έτσι συμπεριφέρθηκες και εσύ και στην πεθερά και στη νύφη και στον άντρα σου, αν χώρισες, στο γείτονα που σε έβλαψε, σε αδίκησε, πώς του μίλησες, πώς έκανες, στον συνάδελφό σου στην εργασία, παντού.
Έτσι έκρινες τον παπά σου, έτσι έκρινες τους καλογήρους, τις καλόγριες, τον αλφαβήτα, τον πατριάρχη εν πάσει περιπτώσει, τους συνανθρώπους σου, ασχέτως το τι είναι ο καθένας.
Άσχετο το τι είναι ο καθένας.
Έτσι, θα μου πείτε τώρα, να δείτε, α, έτσι κι αν ανοίξεις την τηλεόραση ή το ίντερνετ, να ακούσεις τι λένε για τους αρχηγούς κομμάτων.
Τι λένε για τον Μητσοτάκη, τι λένε για την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τι λένε για τους Υπουργούς που ψηφίσανε και ποιοι τα λένε αυτά, χριστιανοί.
Δεν τους αθωώνουμε για αυτό που έκαναν, το λέει και ο Απόστολος Παύλος αυτό.
Αλλά η κρίση ανήκει στο Θεό, όχι στο δικό σου στόμα και στη δικιά σου καρδιά.
όχι στο δικό σου στόμα και στη δικιά σου καρδιά ο Θεός είδε τι έγινε και εκείνος αποδώσει όπως λέει παρακάτω εκάστω κατά τα έργα αυτής αυτός θα αποδώσει ο Κύριος λέει λέει αμέσως το επόμενο το έξι εκάστω κατά τα έργα αυτού και εδώ έχουμε και μια απάντηση προς όλους τους προτεστάντες το έξι, εκάστω κατά τα έργα αυτού.
Και εδώ έχουμε και μια απάντηση προς όλους τους Προτεστάντες, που οι Προτεστάντες ισχυρίζονται ότι δεν χρειάζονται καλά έργα για τη σωτηρία μας, αρκεί η πίστης, αρκεί να πιστεύω. Τα καλά τα έργα δεν έχουν καν.
Όχι!
Εδώ λέει, τι λέει.
Ο Κύριος θα αποδώσει, ως αποδώσει τον Κύριο εννοεί, εκάστω κατά τα έργα αυτής.
Θα τους κρίνει όλους κατά τα έργα τους.
Όχι κατά την πίστη τους.
Όχι κατά την πίστη τους κύριε Πρωτεστάντη, αλλά κατά τα έργα τους.
Και όπως θα μας πει και στην επιστολή ο Άγιος Ιάκωβος ο Αδελφόθεος , τι μας λέει, απαντάει στους Προτεστάντες πάλι, πίστης άνευ έργων νεκρά εστί.
Είναι νεκρή η πίστη.
Πρέπει δηλαδή να ζω και ενάρετη ζωή να ζω πνευματική ζωή αυτούς λοιπόν θα έρθει και θα τους κρίνει τώρα ήρθε ο Χριστός για να σώσει τον άνθρωπο και όχι αδελφοί μου για να τον καταδικάσει ήρθε στον κόσμο ο Χριστός να κατηχήσει, να διδάξει με την φιλανθρωπία του, την αγάπη του, το έλεος του, να μας διδάξει όλους εμάς και εμένα να μην κρίνω τους άλλους, ό,τι και να κάνω.
Θα ξέρω ότι είναι κακό αυτό που κάνουν, αλλά δεν είμαι εγώ κριτής τους.
Θα ξέρω ότι αυτό είναι απαράδεκτο που κάνουν, αλλά δεν είμαι εγώ εκείνος που θα τους κρίνω.
Να πω τον κακό τον λόγο.
Έχω το δικαίωμα να αντιδράσω, μου το δίνει ο νόμος, δια της ψήφου μου.
Ας αντιδράσω, μου το δίνει ο νόμος, δια της ψήφου μου.
Ας αντιδράσω εκεί.
Αλλά πρόσεξε το στόμα σου και τη σκληρότητα, το πώς μιλάς.
Γιατί βγάζεις κακία και δεν μπορεί η καρδιά χριστιανική να βγάζει κακία.
Δεν μπορεί, δεν είναι δυνατόν.
Γιατί ο Χριστός σκόρπισε παντού αγάπη.
Και εκείνος θα τους κρίνει.
Το πως θα τους κρίνει, δικιά του η δουλειά, δεν είναι δική μου πάλι.
Δεν είμαι εγώ ο κριτής.
Βλέπετε λοιπόν ότι ενώ μεν μας αναφέρει και μας περιγράφει θα λέγαμε ο Απόστολος Παύλος στη σημερινή εποχή που ζούμε ενώ τα γράφει πριν 2.000 χρόνια περίπου δείτε τι εφαρμογή έχουν και στις ημέρες μας.
Γι’ αυτό λέμε ότι το Ευαγγέλιο, ο Λόγος του Θεού είναι διαχρονικός.
Δεν ήταν ο Λόγος του Θεού το καιρό εκείνο.
Ήταν το καιρό εκείνο, το καιρό το νυν και το καιρό τω μέλλοντι.
Είναι για όλους τους καιρούς.
Όπως ο ήλιος, έτσι είναι και το Ευαγγέλιο.
Ο ήλιος είναι ο ίδιος ήλιος το καιρό εκείνο.
Είναι ο ίδιος ήλιος του νυν και είναι και ο ίδιος ήλιος το καιρό εκείνο.
Είναι ο ίδιος ήλιος του νυν και είναι και ο ίδιος ήλιος του αύριο, του μέλλοντος.
Δεν αλλάζει ο ήλιος.
Έτσι δεν αλλάζει και το Ευαγγέλιο.
Σε κάθε εποχή έχει αδελφοί μου την εφαρμογή του.
Έχει την εφαρμογή του, έχει την εφαρμογή του.
Και γι’ αυτό θα πρέπει να προσέξουμε λοιπόν μέσα σε αυτή την περίοδο του Τριωδίου τι μας λέει ο Απόστολος Παύλος τα λόγια μας, τη γλώσσα μας, την κρίση μας αλλά και με τη σκέψη μας, με το λογισμό μας γιατί μπορώ να μην το πω και να κρατηθώ αλλά να το σχολιάζω μέσα στο μυαλό μου απαράδεκτο αυτό αίσχος αλλά να το μονολογώ μόνος μου με το μυαλό μου ούτε με τους λογισμούς μου δεν έχω το δικαίωμα ούτε μέσω σκέψεων πρέπει να απαλλαγούμε λοιπόν να νεκρώσουμε να πεθάνουν τα πάθη μας μας δίνει ο Θεός αυτή την ευκαιρία μέσα στο Τριώδιο, να νεκρώσουμε τα πάθη μας.
Χρειάζεται λοιπόν αγώνας πνευματικός.
Ξεκινήστε λοιπόν πατέρες, αδερφές, αγαπητοί χριστιανοί, ξεκινήστε και εσείς καλοί τηλεθεατές που παρακολουθείτε το κανάλι Γέρων Νεκτάριος και όσοι δεν έχετε εγγραφεί να ελέγξετε μην τυχόν σας έχουν διαγράψει κάποιοι.
Ελέγξτε την εγγραφή σας και αν δεν έχετε εγγραφεί να εγγραφείτε στο κατηχητικό κανάλι Γέρων Νεκτάριος σας παρακαλώ.
στο κατηχητικό κανάλι Γέρων Νεκτάριος σας παρακαλώ.
Έτσι και να δηλώσω και εδώ στους λαϊκούς ότι και σε εσάς φίλοι ότι πάμε στις 14 Μαΐου με 22 Μαΐου πάμε στην Κωνσταντινούπολη στο Πατριαρχείο μας, πάμε στην Αγία Σοφιά μας πάμε στα μέρη τα ελληνικά του πόντου, Σαμψούντα, Τραπεζούντα, εκεί στην Παναγία του Σουμελά, από 14 μέχρι 22 Μαΐου και δηλώστε σας παρακαλώ συμμετοχή στο τηλέφωνο 2610620310.
Εκεί θα δηλώσετε θέσεις στο πρακτορείο του κυρίου Φραγκούλια και φεύγουν πούλμαν από Αθήνα και από Πάτρα.
Επαναλαμβάνω το τηλέφωνο 261062310.
Δηλώστε σύντομα θέσεις για να συμμετέχετε είτε είστε από Πάτρα, Ναύπακτο, Φωκίδα, Φθιώτιδα, Θεσσαλονίκη, θα περάσει το πούλμαν, όποιος θέλει να συμμετέχει σε αυτό το προσκύνημα μπορεί, το ίδιο και το Πούλμαν που θα ακολουθήσει από την Αθήνα και θα φτάσει μέχρι τη Λαμία και θα προχωρήσουμε.
Καλό λοιπόν τριώδιο, καλό αγώνα πνευματικό, προσέχετε τις σκέψεις, την κρίση και τη γλώσσα σας.
Αν πεθάνετε πριν πεθάνετε, δεν θα πεθάνετε όταν θα έχετε πεθάνει.
Χαίρετε.
Δι’ ευχών των Αγίων Πατέρων ημών Κύριε Ιησού Χριστέ ο Θεός ελέησον και σώσον ημάς.
Αμήν.
——————————————————————————-
✅✅ Στο e-shop της Μονής μας μπορείτε να βρείτε όλα τα αγνά, παραδοσιακά και μοναστηριακά προϊόντα που φτιάχνουμε στο μοναστήρι μας, καθώς και προϊόντα από άλλα μοναστήρια της Ελλάδος https://www.monastiriakokelari.gr/
——————————————————————————-
Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να μας στείλετε τα ονόματα υπέρ υγείας και υπέρ αναπαύσεως στην ειδική φόρμα, ώστε να τα μνημονεύσουμε: https://gerontasnektarios.gr/mnimoneusi-onomaton
——————————————————————————-
Μπορείτε όσοι επιθυμείτε να βοηθήσετε την Ιερά Μονή των Αγίων Αυγουστίνου και Σεραφείμ του Σάρωφ και να κάνετε οποιαδήποτε δωρεά. Πληροφορίες θα βρείτε στο ακόλουθο σύνδεσμο: https://gerontasnektarios.gr/donations
——————————————————————————-
Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης
(Άρθρα, απόψεις, ομιλίες, βίντεο, ηχητικά πολυμέσα, νέα, εκδηλώσεις, επικοινωνία με τον Γέροντα Νεκτάριο, θα τα βρείτε στα παρακάτω sites)
Site http://www.gerontasnektarios.gr
Instagram https://www.instagram.com/geronnektarios/
Twitter https://twitter.com/GeronNektarios
Facebook Gerontas Nektarios Moulatsiotis https://www.facebook.com/GerontasNektarios/
YouTube https://www.youtube.com/GeronNektarios
TikTok https://www.tiktok.com/@geronnektarios